Page History
CRM Nedir?
CRM (Customer Relation Management), müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelir.
CRM müşterilere ait bilgilerin ve kurulan ilişkilerin veri olarak analiz edilip şirketin büyümesinde kullanılacak stratejiler oluşturan yazılım sistemleridir.
Info |
---|
CRM'in amacı müşteri gerekliliklerini önceden saptayarak doğru zamanda doğru kitleye doğru pazarlamayı yaparak karlılığı arttırmaktır. |
Expand | ||
---|---|---|
| ||
CRM yazılımları 4 temel bölümden oluşur:1-Müşteri Yönetimi 2-Pazarlama Yönetimi 3-Satış Yönetimi 4-Teknik Servis yönetimi Bu bölümler bir bütün halinde kullanılarak satışları, teklifleri, talepleri, sosyal medyayı, geri dönüşleri, telefon görüşmelerini, e-postaları, toplantıları, analiz edip firma veya kişilerle ilişkilendirilerek etkili bir müşteri yönetim sistemi oluşturur. Bu çalışma sonucunda işletme, hedef kitlesi hakkında daha fazla bilgi edinerek müşteri memnuniyetini arttırmak adına daha fazla çalışma yapabilir. Başarılı bir CRM sistemi kurulurken 5 ana prensibe dikkat edilmelidir:
CRM'in özellikleri 3 ana başlıkta incelenir.Operasyonel CRM programının en önemli amacı, satış, pazarlama ve müşteri desteğini entegre ve otomatik hale getirmektir. Yani; bir şirketin sipariş, fatura, tahsilat, teknik destek gibi farklı operasyonlarını uygularken, müşteriler hakkında bilgi toplanarak geniş bir veritabanı oluşturulabilir. Analitik Analitik CRM sistemlerinin görevi, toplanan müşteri datasını analiz ederek işletmecilerin daha bilinçli karar vermesini sağlamaktır. Analitik CRM sistemleri müşteri datasını analiz etmek için; veri madenciliği, bağıntı gibi farklı teknikler kullanır. Bu analizler müşteri servislerinde çözülebilecek küçük problemlerin bulunmasını sağlar. İşbirlikçi CRM sistemlerinin bir diğer önemli amacı; sağlayıcı, satıcı ya da dağıtıcı gibi farklı birimlerle birlikte çalışarak bilgi alışverişi yapmaktır. |
Logo CRM Nedir?
Logo CRM yazılımı, ürün ya da hizmet satan, satış öncesi, satış esnası ve sonrasındaki süreçlerinizi kontrol altına alarak Logo ERP çözümleriyle entegre yönetmenizi sağlayan bir CRM çözümüdür.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmek adına etkin bir Müşteri İlişkileri Yönetim (CRM) Sistemi gerekmektedir. Mevcut müşterilerin işletmenize olan sadakatini artırmak, potansiyel müşterilere erişebilmek adına onları tanımak, analiz etmek ve doğru iletişim kurmak için bilgi sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Logo CRM Çözümleri, satış ve pazarlama hedefleriniz doğrultusunda müşterilerinizle en etkili iletişimi kurabilmeniz için saha operasyonlarınızı,veritabanlı pazarlama faaliyetlerini ve CRM çalışmalarınızı yönetebileceğiniz kapsamlı iş uygulamaları sunmaktadır. Logo CRM Çözümleri ile mevcut ve potansiyel müşterilerinize ait tüm bilgilere aynı noktadan ulaşabilir; satış fırsatlarını, tekliflerinizi, siparişlerinizi ve satış öncesi süreçlerinizi hızlı bir şekilde yönetebilirsiniz. Bayilerinizin ve sahadaki satış ekibinizin müşterilerle gerçekleştireceği görüşmeleri CRM çözümleri ile planlayabilir, gelişmelerin sonuçlarını anlık olarak takip edebilirsiniz. Logo Notifier Service Logo çözümleriyle ilgili işlemlerinizin size gerçekleştiği anda bildirilmesinin yanı sıra, belirlediğiniz tarih/saat/gün periyodunda gerçekleştirilen işlemlerin toplu raporu veya grafiği e-posta, SMS veya Push Notification olarak size bildirilmesini sağlar. Yapılan görüşmeleri, günlük teklif adedinizi, satışa dönüşen tekliflerinizi, alınan siparişlerinizi, kesilen irsaliye veya faturalarınızı ya da gerçekleşen tahsilatlarınızı ve banka durumlarınızı toplu olarak gönderilmesini sağlar. |
Logo CRM Uyarlaması Nedir?
Logo CRM ürününde olmayan foksiyonların müşterinin isteğini isteğine uygun olarak yazılım olarak sağlanması anlamına gelir.
Logo CRM ürün olarak ModelEditor aracı ile aşağıdaki uyarlamaları destekler.
- mevcut ekranlarının genişletilmesini olanak sağlar.
- Yeni bir modül için üründe kullanılmayan, sonradan çıkabilecek ihtiyaçlar için bırakılmış BO nesneleri kullanılabilir.
Logo CRM Ürün Uyarlama Video...
Bunun dışında kalan uyarlamayı iki bölümde inceleyebiliriz.
Warning |
---|
Buradaki uyarlamalar için Visual Studio ortamına ve DevXpress kütüphanesine ihtiyaç duyuyor olacağız. |
Logo CRM altyapısını oluşturan XAF teknolojisi, teknik olarak yatay ve dikey olarak genişleyebilecek ürün için yeterlidir. Bu açıdan Logo CRM uyarlama için çok uygun bir platformu doğal olarak sunar.
- Yatay Uyarlama
Ürün bağımsız uyarlama olarak tanımlanabilir. - Dikey Uyarlama
Ürün Bağımlı uyarlamadır. Yatay uyarlamaya göre daha kapsamlıdır.