Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Tanımlar > Güvenlik menüsü altında yer alan Roller seçeneği ile kullanıcılara bağlanacak roller tanımlanır.


Logo CRM'de Rol Nedir?

Logo CRM'de rol tanımı, rolün bağlanacağı kullanıcının uygulamadaki yetki çerçevesini belirler. Bir CRM kullanıcısı ancak kendine bağlanan rol kapsamında işlem yapabilir, kayıtlara erişebilir, düzenleme ve silme işlemlerini yapabilir gerçekleştirebilir veya entegrasyon setleri ile çalışabilir.

Örneğin, bazı kullanıcıların teklifleri görüntülemesi teklifler ile ilgili rolleri kısıtlandığında, satış temsilcilerinin yalnızca kendilerine ait olan teklif kayıtlarını görmesi sağlanabilir.

Roller ekranında yeni bir rol tanımı yapmak için Yeni Rol Image Removed Image Added tuşuna tıklanır.

Rol tanımlarını düzenlemek için Düzelt Image Removed Image Added tuşu kullanılır.

Var olan bir rolü çoğaltmak için çoğaltılacak rol seçilir ve ve Çoğalt Rol Image Removed Image Added tuşuna tıklanır.

Image Removed

Rol Tanımlama

...

Image Removed işaret kutucuğu, kullanıcıya yönetici rolü verilecekse işaretlenir.

...

  • Kullanıcılar
  • Tür İzinleri
  • Tür İzinleri Matrisi

Image Removed

Kullanıcılar Sekmesi

...

Aynı işlem kullanıcı bazında Kullanıcı Kartından da yapılabilir. Bunun için kullanıcı kartının Roller sekmesinde kullanıcıya istenen rol bağlanır.

Info
Bkz. Kullanıcı Kartı Roller Sekmesi

Tür İzinleri

Tür İzinleri sekmesinde rolün kapsamı belirlenir.

Hedef Türü alanında, yetki kapsamı tanımlanacak olan nesne seçilir. 

Tip
Kullanıcıların yalnızca kendilerine ait kayıtları okuması ve düzenlemesi isteniyorsa, "Okuma" ve "Yazma" izinlerinin işareti kaldırılmalıdır.
  • Üye İzinleri

Bir alanın gizlenmesi ya da sadece okuma modunda görüntülenmesi gibi talepler, rol tanımda Üye İzinleri ile sağlanır.

Image Removed

Image Added

Info
Bkz. Rol Nasıl Tanımlanır?