Page History
Tanımlar > Güvenlik menüsü altında yer alan Roller seçeneği ile kullanıcılara bağlanacak roller tanımlanır.
Logo CRM'de Rol Nedir?
Logo CRM'de rol tanımı, rolün bağlanacağı kullanıcının uygulamadaki yetki çerçevesini belirler. Bir CRM kullanıcısı ancak kendine bağlanan rol kapsamında işlem yapabilir, kayıtlara erişebilir, düzenleme ve silme işlemlerini yapabilir gerçekleştirebilir veya entegrasyon setleri ile çalışabilir.
Örneğin, bazı kullanıcıların teklifleri görüntülemesi teklifler ile ilgili rolleri kısıtlandığında, satış temsilcilerinin yalnızca kendilerine ait olan teklif kayıtlarını görmesi sağlanabilir.
Roller ekranında yeni bir rol tanımı yapmak için Yeni Rol tuşuna tıklanır.
Rol tanımlarını düzenlemek için Düzelt tuşu kullanılır.
Var olan bir rolü çoğaltmak için çoğaltılacak rol seçilir ve ve Çoğalt Rol tuşuna tıklanır.
Rol Tanımlama
...
işaret kutucuğu, kullanıcıya yönetici rolü verilecekse işaretlenir.
...
- Kullanıcılar
- Tür İzinleri
- Tür İzinleri Matrisi
Kullanıcılar Sekmesi
...
Aynı işlem kullanıcı bazında Kullanıcı Kartından da yapılabilir. Bunun için kullanıcı kartının Roller sekmesinde kullanıcıya istenen rol bağlanır.
Info |
---|
Bkz. Kullanıcı Kartı Roller Sekmesi |
Tür İzinleri
Tür İzinleri sekmesinde rolün kapsamı belirlenir.
Hedef Türü alanında, yetki kapsamı tanımlanacak olan nesne seçilir.
Tip |
---|
Kullanıcıların yalnızca kendilerine ait kayıtları okuması ve düzenlemesi isteniyorsa, "Okuma" ve "Yazma" izinlerinin işareti kaldırılmalıdır. |
- Üye İzinleri
Bir alanın gizlenmesi ya da sadece okuma modunda görüntülenmesi gibi talepler, rol tanımda Üye İzinleri ile sağlanır.
Info |
---|
Bkz. Rol Nasıl Tanımlanır? |