Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel

Rota İş Nesnelerin Oluşturulması

Rota için yeni iş nesnelerin oluşturulması sağlanmıştır. Rota iş nesnesinin ismi MT_Route ve MT_Route_Items 'dır. 


Rota menüsü üzerinden yeni bir rota eklendiğinde oluşturulan alan bilgileri MT_Route iş nesnesine eklenir.

Expand
titleMT_Route

Rota detay ekranında ilişkisel kayıt üzerinden rota çizim işlemlerini MT_Route_Items tablosu üzerinden bilgiyi tutar.

Expand
titleMT_Route_Items


  • MT_ROUTE 
Column_nameTypeLengthNullable
Oiduniqueidentifier16no
Descriptionnvarcharmaxno
AssignedUseruniqueidentifier16no
BeginDatedatetime8no
EndDatedatetime8no 
StatusSmallInt2no (0:Open, 1:Ready, 2: InProgress, 3: Pause, 4:Done, 5:Canceled )
Mobil tarafından rahat yönetilebilmesi için 2 ve 3 eklendi.  
Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. Canceled nedeni için gerekebilir.)
_CreatedByuniqueidentifier16yes
_CreatedDateTimedatetime8yes
_LastModifiedByuniqueidentifier16yes
_LastModifiedDateTimedatetime8yes


RouteItems için bir collection nonpersisten olarak tutulur.

  • MT_ROUTEITEMS
Column_nameTypeLengthNullable
Oiduniqueidentifier16no
OrderSmallInt2no
ObjectClassNamenvarchar200no

None = 0, Opportunity = 1, //Fırsat , Task = 2, //Görev, Ticket = 3, //Destek Kaydı,

Activity = 4 //Aktivite

ObjectOiduniqueidentifier16no
ObjectDescriptionnvarchar300yes
StatusSmallInt2no (0:None, 1: Completed, 2: Canceled, 3:Skip )
Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. İptal ve geçiştirme nedeni için gerekebilir.)
KpiStatusSmallInt2no (0: UnDone, OnTime, Late)
CompletedDatedatetime8yes
RelatedRouteOiduniqueidentifier16no
_CreatedByuniqueidentifier16yes
_CreatedDateTimedatetime8yes
_LastModifiedByuniqueidentifier16yes
_LastModifiedDateTimedatetime8yes

...

Panel

Rota Liste Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Amaç

Tanımlanmış rotaların listesine erişebilmek ve rota çizme işlemi tetikleyebilmek.

Kullanımı

Satış Pazarlama > Rotalar" menü öğesine tıklanır. "Rotalar" listesi ekranı açılır. 

Expand
titleRotalar Liste Ekranı

İşlemler menü öğesi altından "Rota Çiz" öğesi tıklanarak rota çizimi tetiklenir.

Expand
titleListe Ekranından Rota Çizme

Rota Durum Değiştirme

İşlemler menü öğesi altından "Durum Değiştir" öğesi tıklanarak rotanın durum bilgisi değişir.

Image Added

Açık: Rota detay ekranından rota kaydet işlemi ile birlikte varsayılan olarak durumu açık gelir.

Hazır: Rotayı hazırlayan kullanıcı rotayı atama yapacak kullanıcıya bildirim göndermek için hazır öğesini seçer.

Devam ediyor: Rota atanan kullanıcı durumunu devam ediyor olarak seçer ve rota üzerinde kayıt girişi sağlar.

Beklemede ve İptal : Rota atanan kullanıcı rota üzerinde işlem uzun sürdüğünde veya müşteri tarafından görüşme iptal olacağında öğelerden birini seçer.

Tamamlandı: Rota atanan kullanıcı ziyaretlerini veya durum öğelerini bitirdikten sonra kaydı kapatmak için tamamlandı öğesini seçer.

Expand
titleRota Durum Bilgisi

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

Rotaya atanan kullanıcı seçimi yapıldıktan sonra rota liste ekranından rota durumu "Hazır" seçildiğinde atanan kullanıcıya bildirim gönderilir.

Panel

Rota Çizme

Rota çizme işlemi eklenen iş nesnesi kaydın (aktivite, fırsat, görev ve destek kayıtları) firma bilgisindeki adres tanımından bulunduğunuz lokasyon arasındaki hat üzerinden rota çizer.

Expand
titleRota Çiz

Info
titleBilgi

Adres tanımı kayıt içinde yoksa haritada ikon gösterilmez uyarı verilir.

Expand
titleFirma Adresi Olmadığında

Rota çizme butonu detay ve liste ekranlarından oluşturmak için;

  • Liste üzerindeki "Haritada göster" butonu tetiklenmesi ile,
    • Liste altında harita bileşeni gösterilir, firma adresi ikonları (markerları) haritada gösterilir.

Expand
titleRota Çizme - Liste Ekranı

  • Detay ekranında "Rota çiz" butonu tetiklenmesi ile,
    • Rota içindeki rota öğeleri için harita üzerinde optimal rota çizimi yapılır. (durumu iptal ve atlandı olanlar çizime dahil edilmez)
Expand
titleRota Çizme - Detay Ekranı

Tip
titleBilgilendirme

Rota Çizme işlemini Logo CRM Mobil uygulama üzerinden yapılması önerilir. 

Panel

İlişkili Kayıtlar Üzerinden Rota Gösterimi

Amaç

İlişkili kayıtlar sekmesinde Rotaların gösterilmesini sağlayabilmek.

Kullanımı

Aktiviteler , Fırsatlar, Destek Kayıtları ve Görevler > Detay Ekranı > İlişkili Kayıtlar > Rotalar" sekmesine gelinir ve ilişkilendirilmiş rotalar görüntülenir.

Expand
titleİlişkili Kayıtlar | Rotalar

Aktiviteler

Image Added

Fırsatlar

Image Added

Destek Kayıtları

Image Added

Görevler

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

İlişkili kayıtlar üzerinden ulaşılan rota menüsünden yeni kayıt girişi yapılamaz

Panel

Rota API Kullanımı

Amaç

MT_ROUTE ve MT_ROUTE_ITEMS için API desteğinin sağlayabilmek.

GET işleminde firma koordinatlarının döndürülmesi sağlanmıştır.

Expand
titleMT_ROUTE GET

Image Added

Expand
titleMT_ROUTE_ITEMS

Image Added

Info
titleBilgi

Logo CRM Mobil uygulama üzerinden Rota Takibi için detaylı doküman linkine tıklayınız.