Rotalar

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Rotalar iş nesnelerine (fırsat, aktivite, görev ve destek kayıtları) ait günlük  ve haftalık rota planlanmasının sağlar.

Haritalar üzerinden gruplara ait firmaları görebilmek, rotaya ekleme yapabilmek ve seçili rotanın gidiş yolunu gösterir.

  • Pinlenmiş kayıtlar üzerinden rotaya ekleme,
  • Pinlenmiş kayıtlar üzerinden yol çizilmesi,
  • Filtrelenmiş görünüm

Rota oluşturma ile birlikte 

  • Kolay ve pratik rota oluşturabilmeyi,
  • Rotanın uyumun hangi sıra ile tamamlandığının , ne kadar zaman harcadığı gibi bilgilerin tutulmayı ve
  • Raporlama işlemleri oluşturulur.

Rotalar menü kullanımı sadece Enterprise pakette desteklenmiştir.

Rota İş Nesnelerin Oluşturulması

Rota için yeni iş nesnelerin oluşturulması sağlanmıştır. Rota iş nesnesinin ismi MT_Route ve MT_Route_Items 'dır. 


Rota menüsü üzerinden yeni bir rota eklendiğinde oluşturulan alan bilgileri MT_Route iş nesnesine eklenir.

Rota detay ekranında ilişkisel kayıt üzerinden rota çizim işlemlerini MT_Route_Items tablosu üzerinden bilgiyi tutar.


  • MT_ROUTE 
Column_nameTypeLengthNullable
Oiduniqueidentifier16no
Descriptionnvarcharmaxno
AssignedUseruniqueidentifier16no
BeginDatedatetime8no
EndDatedatetime8no 
StatusSmallInt2no (0:Open, 1:Ready, 2: InProgress, 3: Pause, 4:Done, 5:Canceled )
Mobil tarafından rahat yönetilebilmesi için 2 ve 3 eklendi.  
Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. Canceled nedeni için gerekebilir.)
_CreatedByuniqueidentifier16yes
_CreatedDateTimedatetime8yes
_LastModifiedByuniqueidentifier16yes
_LastModifiedDateTimedatetime8yes


RouteItems için bir collection nonpersisten olarak tutulur.

  • MT_ROUTEITEMS
Column_nameTypeLengthNullable
Oiduniqueidentifier16no
OrderSmallInt2no
ObjectClassNamenvarchar200

None = 0, Opportunity = 1, //Fırsat , Task = 2, //Görev, Ticket = 3, //Destek Kaydı,

Activity = 4 //Aktivite

ObjectOiduniqueidentifier16no
ObjectDescriptionnvarchar300yes
StatusSmallInt2no (0:None, 1: Completed, 2: Canceled, 3:Skip )
Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. İptal ve geçiştirme nedeni için gerekebilir.)
KpiStatusSmallInt2no (0: UnDone, OnTime, Late)
CompletedDatedatetime8yes
RelatedRouteOiduniqueidentifier16no
_CreatedByuniqueidentifier16yes
_CreatedDateTimedatetime8yes
_LastModifiedByuniqueidentifier16yes
_LastModifiedDateTimedatetime8yes

Rota Detay Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Rotalar iş nesnesi tıklanır ve yeni bir rota kaydı oluşturmak için  butonu tıklanır.

Rota oluşturmak için açıklama, başlangıç tarihi, bitiş tarihi, atanan kullanıcı ve not alanı görülür. Bu alanlar validasyona tabidir. Bu alanları doldurulmadan kaydet işlemi yapılamaz.

Alan bilgileri doldurulduktan sonra rota oluşturma tamamlanır ve Rota liste ekranında kayıt görüntülenir.

Rota Öğe Eklenmesi

Oluşturulan rotanın detay ekranı açılır ve fırsat, görev, aktivite veya destek kaydı ekleme işlemleri yapılır. 

Rotaya Bağlantılı Kayıt Ekleme

Örneğin aktivite kaydını oluşturulan rotaya kaydına eklemek için yeni butonu altından aktivite seçilir.

1- Ekranda bağlantılı aktivite bilgileri görüntülenir. Herhangi bir kayıt seçilir veya yeni aktivite kaydı açılır.

Rotaya eklenecek aktivite, destek kaydı, görev ve fırsat kayıtlarında bağlantı kayıt ekleme veya yeni kayıt oluşturulduğunda seçili firmanın adres bilgisi olması gerekir. Adres bilgisi olmayan bir kayıt eklendiğinde uyarı verir.

2- Rotaya aktivite kaydı eklendiğinde sıra rota durum, sıra, işlem tipi, işlem no, işlem açıklaması, firma adı ve firma adres bilgisi alanı MT_ROUTE_ITEMS tablosuna eklenecek kayıt bilgisi gösterilir.

Rota Durum Öğesi

Tamamlama: Seçili olan durum öğesinin durumunu tamamlar.

Atla: Seçili olan durum öğesini atlar ve atlama işlemi yapılırken atlama nedeni girilir.

İptal: Seçili olan durum öğesini iptal eder ve iptal işlemi yapılırken iptal nedeni girilir.

Atlama Nedeni

İptal Nedeni

Rota öğesinin durum bilgisi değişmiyorsa, liste ekranında rotanın durum bilgisini tamamlanmıştır anlamına gelir. Rota liste ekranında işlemler → durum değiştir butonu tıklanır ve durumunu tamamlandı dışında bilgi seçilir.

Rota Liste Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Amaç

Tanımlanmış rotaların listesine erişebilmek ve rota çizme işlemi tetikleyebilmek.

Kullanımı

Satış Pazarlama > Rotalar" menü öğesine tıklanır. "Rotalar" listesi ekranı açılır. 

İşlemler menü öğesi altından "Rota Çiz" öğesi tıklanarak rota çizimi tetiklenir.

Rota Durum Değiştirme

İşlemler menü öğesi altından "Durum Değiştir" öğesi tıklanarak rotanın durum bilgisi değişir.

Açık: Rota detay ekranından rota kaydet işlemi ile birlikte varsayılan olarak durumu açık gelir.

Hazır: Rotayı hazırlayan kullanıcı rotayı atama yapacak kullanıcıya bildirim göndermek için hazır öğesini seçer.

Devam ediyor: Rota atanan kullanıcı durumunu devam ediyor olarak seçer ve rota üzerinde kayıt girişi sağlar.

Beklemede ve İptal : Rota atanan kullanıcı rota üzerinde işlem uzun sürdüğünde veya müşteri tarafından görüşme iptal olacağında öğelerden birini seçer.

Tamamlandı: Rota atanan kullanıcı ziyaretlerini veya durum öğelerini bitirdikten sonra kaydı kapatmak için tamamlandı öğesini seçer.

Rotaya atanan kullanıcı seçimi yapıldıktan sonra rota liste ekranından rota durumu "Hazır" seçildiğinde atanan kullanıcıya bildirim gönderilir.

Rota Çizme

Rota çizme işlemi eklenen iş nesnesi kaydın (aktivite, fırsat, görev ve destek kayıtları) firma bilgisindeki adres tanımından bulunduğunuz lokasyon arasındaki hat üzerinden rota çizer.

Adres tanımı kayıt içinde yoksa haritada ikon gösterilmez uyarı verilir.

Rota çizme butonu detay ve liste ekranlarından oluşturmak için;

  • Liste üzerindeki "Haritada göster" butonu tetiklenmesi ile,
    • Liste altında harita bileşeni gösterilir, firma adresi ikonları (markerları) haritada gösterilir.

  • Detay ekranında "Rota çiz" butonu tetiklenmesi ile,
    • Rota içindeki rota öğeleri için harita üzerinde optimal rota çizimi yapılır. (durumu iptal ve atlandı olanlar çizime dahil edilmez)

Rota Çizme işlemini Logo CRM Mobil uygulama üzerinden yapılması önerilir. 

İlişkili Kayıtlar Üzerinden Rota Gösterimi

Amaç

İlişkili kayıtlar sekmesinde Rotaların gösterilmesini sağlayabilmek.

Kullanımı

Aktiviteler , Fırsatlar, Destek Kayıtları ve Görevler > Detay Ekranı > İlişkili Kayıtlar > Rotalar" sekmesine gelinir ve ilişkilendirilmiş rotalar görüntülenir.

Aktiviteler

Fırsatlar

Destek Kayıtları

Görevler

İlişkili kayıtlar üzerinden ulaşılan rota menüsünden yeni kayıt girişi yapılamaz

Rota API Kullanımı

Amaç

MT_ROUTE ve MT_ROUTE_ITEMS için API desteğinin sağlayabilmek.

GET işleminde firma koordinatlarının döndürülmesi sağlanmıştır.

Logo CRM Mobil uygulama üzerinden Rota Takibi için detaylı doküman linkine tıklayınız.