Amaç
Rota planlamayı mobil uygulama üzerinden takibin sağlanması
Bilgilendirme
Rota planlama sadece Logo CRM Enterprise pakette yer almaktadır.
Bilgi
Rota Planlamayı mobil uygulamada kullanabilmek için Logo CRM Web portal sürümü 2.49 ve üzeri olmalıdır.
1- Ana sayfa - Özet Bilgilerinde Bugün ki Rotalarımın Gösterimi
Ana sayfa üzerindeki kısa yol üzerinden ilgili gün için atanmış rota bilgisini görülür.
2- Rota Menüsünün Görüntülenmesi ve Kayıt Eklenmesi
1.Rota Menü Ekranın Görüntülenmesi
Mobil uygulamanın sol menü ağacı tıklandığında rotalar menüsü tıklanır.
2. Rota Liste Ekranı
Menü üzerinde rota tıklanır ve liste ekranı görüntülenir. Rota durum ve rota öğe durumlarını rota liste ekranında görülür. Rota durum bilgisi sol tarafta açık, hazır, devam ediyor, tamamlandı, beklemede ve iptal edildi metin şekilde görülür. Rota öğe durumları tamamlandı, atla ve iptal ise sağ tarafta pie ikon şeklinde görülür.
Rota liste ekranında ilgili rota üzerine tıklandığında veya nokta ile sağ üst köşeden seçildiğinde rota öğe detay ekranı açılır.
Rota liste ekranında sağ köşede bulunan tıklandığı zaman rota aksiyon butonları görülür. Aksiyon butonları üzerinde rota grubunu düzenle, rota grubu durumunu değiştir, rota öğelerini düzenle ve rota grubunu silme işlemleri bulunur.
Rota Aksiyon Butonları;
| Oluşturulan rota için açıklama, atanan kullanıcı, başlangıç tarihi, bitiş tarihi ve not alan girişi sağlanır. |
| Rotanın durum aksiyon bilgileri belirlenmesi için açık, hazır, devam ediyor, beklemede, tamamlandı ve iptal edildi seçeneklerinden biri seçilir. |
| Seçilen rota öğeleri (destek kaydı, aktivite, fırsat ve görev) düzenlenmesi, sıralama ve silme işlemi sağlanır. |
| Oluşturulan rota kayıt bilgisini siler. |
3. Rota Detay Ekranı
Yeni Bir Rota Oluşturma;
butonu tıklanır ve yeni bir rota oluşturulur. Rota oluşturma için alanlar görüntülenir. Rota alanları üzerinde validasyon bulunmaktadır. Zorunlu alanlar boş geçildiğinde kayıt sonucu uyarısı alınır.
Rota Ataması Yapılması
Rota liste ekranında ilgili rota tıklanır ve rota öğesine gidilir. Diğer bir yol ise rota liste ekranında ilgili rotanın tıklanarak rota aksiyon grubu üzerinden aksiyon alınır.
Rota kaydın detay ekranında rota açıklaması, rota durumu, başlangıç ve bitiş tarihleri, rota çizme ve rota aksiyon görüntülenir.
Rota Durumu: Detay ekranında rota durumunun üzerine tıklayarak rota durum bilgisi değiştirilir.
Rota Grubu Aksiyonu
Rota detay ekranında seçili rotanın aksiyon butonlarını görmek için sağ üst köşedeki tıklanır ve aksiyon butonları görüntülenir.
Rota Detay Ekranı Aksiyon Grubu
Rota grubu düzenle: Seçili olan rotanın detay bilgisi görüntüler.
Rota öğelerini düzenle: Seçilen rota öğelerini görüntüler. Herhangi bir öğe üzerinde sıralama, silme ve rota öğe aksiyonları alınır. Rota öğe aksiyonları tamamla, atla ve iptal seçenekleri bulunur. Atla ve iptal seçeneği rota öğesine seçilirse neden bilgisi için atlama nedeni veya iptal nedeni alanı görüntülenir.
Rota grubu durumunu değiştir: Seçili olan rota kaydının durum aksiyonu seçilir. Durum aksiyonlarında açık, hazır, devam ediyor, beklemede, tamamlandı ve iptal edildi seçenekleri bulunur.
4. Rota Öğeleri Ekleme
Seçilen rota kaydı tıklanır ve rota detay ekranı görüntülenir. Rota detay ekranında butonu tıklanır.
Rotası öğesi ekle aksiyon menüsü üzerinden bir nesne seçilir. Nesne listesi üzerinden bir ya da birden fazla öğe seçilir. Rota öğeleri olarak listeye eklenir.
Rota öğeleri liste ekranında eklenen öğelere tek tek tıklandığında rota öğesinin durumu ayarlanır. Harita aç ile ilgili öğe içerisindeki firmanın konumu görüntülenir. Tamamla ile ilgili öğe aksiyonu tamamlanır. Atla ve İptal öğe seçeneği ile neden iptal veya atlama yapıldığına dair not alanı görüntülenir.
5. Rota Çizme
Rota Detay özet ekranında "Rota Çiz" butonu görüntülenir, mavcut rota öğeleri için Google, Yandex ve Apple haritalar uygulamaları üzerinde rota oluşturma işlemi oluşturulur.
Rota çiz" butonu tetiklenmesi ile,
Rota içindeki rota öğeleri için harita üzerinde optimal rota çizimi yapılır.
Bilgilendirme
Durumu iptal ve atlandı rota öğeleri için rota çizime yapılmaz.
Adres Olmayan Rota Öğe Durumları;
Adresi olmayan rota öğe kayıtları için validasyon gösterilir.
Bilgi
Logo CRM web portal üzerinden Rota Takibi için detaylı doküman linkine tıklayınız.