Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Panel
titleKPI Skor Kartının Uygulanması

Amaç

KPI ile Logo CRM üzerinde performans ölçümlemesi yapılması ve belirlenen kriterde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görüntülenmesi.

Kullanımı

KPI tanımı yapılarak, bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık, aylık girilmesi gereken aktivite, fırsat, teklif gibi ekranlardaki kayıt sayısının belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı görüntülemesi yapabilirsiniz. KPI kurgulamak için öncelikle Tanımlar> KPI> Tanımlar bölümünden ölçümleri görüntüleyebilmek için KPI skor kartı eklenir.



Expand
titleYeni KPI Tanımı

KPI tanım liste ekranın sağ tarafında Yeni tanım butonu tıklanır ve KPI Tanım detay ekranı gelir.

KPI ölçümleme için örnek bir uygulama için KPI Ad kısmı "
Expand
titleÖrnek: Yıllık Tamamlanan Aktivitelerin Kaç Tanesi Satış Oldu
" belirleyelim. 
Expand
titleÖrnek: Yıllık

KPI ölçümleme örneğimizde "Yıllık Tamamlanan Aktivitelerin Kaç Tanesi Satış Oldu"  görüntülemek için aşağıdaki adımlar izlenir.


  • Ad: KPI tanımına verilen isimdir.
  • Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde KPI raporu alınacaksa ilgili iş nesnesi seçim yapılır.
  • Kriter: Bu alan sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir. Burada iki tarih belirlenir; biri başlangıç tarihi, diğeri bitiş tarihidir. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için verilmelidir.

Expand
titleKriterin Uygulanması

Kriterin Uygulanması;

  • Yeşil artı işaretine tıklanarak Kriter vereceğimiz alanların açılması sağlanır.

    Image Modified

  • Örneğin "Ve" şart koşuluna göre (plus) tıklanır ve aktivite iş nesnesinin içerisindeki alanlar görüntülenir. (plus) butonuna tıklandığı zaman öndeğer olarak ilk satırdaki mavi renkte görülen alan bilgisi gelir. Alan bilgisine tıklanır ve KPI ölçümleme, aktivite tarihine göre yapılacağı için Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.

    Image Modified


  • Tarihi alanı seçildiğinde yeşil renkle Eşit yazan alanda "Büyük veya eşit" seçilir.

    Image Modified


  • Metin sekmesine geçilir ve RangeStart() komutu yazılır. Böylelikle aralık başlangıcını belirlenmiş olur.

    Image Modified

  • Aynı şekilde tekrardan ve (plus) şart koşulu ile yeni bir tarih alanı eklenir ve eşit yazan yeşil renkteki alanda "Küçük veya eşit" seçilir.

    Image Modified

  • Metin sekmesinde de ve Aralık sonunu belirlemek için RangeEnd() komutu yazılmalıdır.

    Image Modified

  • Kriterin son aşamasında ise Aktivitenin Durum bilgisi "Tamamlandı" ve Kategori bilgisi "Satış" seçilmelidir. 

    Image Modified
  • Yön: KPI ölçüm verisinin düşük mü yoksa yüksek mi olacağı belirlenir.
    Image Modified

  • İfade: Toplam kayıt sayısını almak için ön değer olarak gelir.
    Image Modified

  • Ölçümleme Frekansı
:

Image Removed


  • Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.
    Image Added
    Karşılaştırma Aralığı: Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır.
    Image Added

    Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Örnekte Gün seçilmiştir.
    Image Added

  • Bölgeler
:

Image Removed
  • Image Added

      Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlenmiştir.
      Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Örnekte 3 belirlenmiştir.

Sonuç olarak şöyle bir tanımlama yapılmıştır.

Bulunduğumuz ay içerisindeki Aktivite kayıtları ile bir önceki ayın Aktivite kayıtları karşılaştırılmıştır. Bulunulan ay içerisinde 5'ten fazla kayıt varsa yeşil, 3'ten az ise kırmızı gösterilir.
Tanımlar → KPI tanımlaması yapılmıştıriçin örnek bir tanımlama yapılmış oldu. Bir sonraki adımda , bir skor kartı oluşturulmalıdırise KPI Skor kartı oluşturmaktır.

Image Removed


Görüntülenmesi

Sol menü ağacında Satış Pazarlama→ KPI skor kartları açılır. Yeni KPI skor kartı butonu tıklanır. Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.

Image RemovedImage AddedImage Removed

Kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra ilgili satış temsilcinin hedefleri gözlemlenebilmektediraktivitelerin satış olma durumunu görüntülenir.

Image RemovedImage Added

Bağlantı ile eklediğiniz KPI satırına basıldığında eklenmiş olan Aktivitelerin listesini görebilirsiniz. Ayrıca Grafikleri Göster butonuna basıldığında Mevcut ve Önceki değerleri bir arada görüntüleyebilirsiniz.

Image Removed Image AddedImage Removed


Image Added

Tip
titleBilgilendirme

Skor Kartı içerisine birden fazla Bağlantı yapılabilmektedir.

Örnek2: Bugün ve Dün Aktivite kayıtlarını karşılaştırma yapan KPI tanımı.

Image Removed

Örnek3: Yılbaşından bugüne Son Üç Gün ve Türü Yeni İş olarak kaydedilmiş Fırsat kayıtları arasından karşılaştırma yapan KPI tanımı.

Image Removed

Oluşturulan Skor Kartları bağlantı yapıldığında görüntü aşağıdaki şekildedir.

Image Removed