Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Expand
titleSoru 2: Farklı viertabanına veritabanına bağlanarak form tasarlama yapılır mı?

Farklı veritabanına bağlanarak parametre ile dinamik form tasarım yapılır. Detay bilgi için youtube linkine tıklayınız.

...

Expand
titleSoru 10: Farklı menüler arasında veri aktarma işlemi nasıl yapılır? (Alan Kopyalama)

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde BO (business objects)  alanlar yer almaktadır. Bu alanlar ile ilgili BO’dan (menüden) farklı bir BO’ ya erişilerek kayıt seçimi yapılmaktadır. Örneğin; teklif kaydı içerisindeki firma seçiminde MT_Firm türündeki BO alan ile firmalara erişim sağlanarak seçim yapılır. Bu seçim sonrasında ulaşılan BO’ dan farklı alanlardaki verinin kayıt içerisindeki bir alana getirilmesi istenirse “Alan Kopyalama” tanımı yapılmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Diğer>Alan Kopyalama menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Alan Kopyalama” butonuna tıklanır.

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.

    Kullanım: Verinin alınacağı ve aktarılacağı BO seçimi yapılır.
    Kaynak Alan: Verinin alınacağı alan belirlenir.
    Nesne Kriteri: Verinin aktarılacağı alan belirlenir.
    Kullanıcılar ve Departmanlar: Kullanıcı veya departman belirttiğinizde, kopyalama işlemi sadece belirtilen kullanıcı(lar) login olduğunda veya login olan kullanıcı belirtilen departmanda olduğunda yapılır. Ayarın tüm kullanıcı ve departmanlar için geçerli olmasını istiyorsanız bu alanı boş bırakabilirsiniz.
    Kaynak ve Hedef Uygunluk Kriterleri:
    Herhangi bir kriter belirtmeniz durumunda, kopyalama işlemi kaynak ve hedef nesneler girilen kritere uyduğunda yapılır. Her durumda kopyalama işleminin yapılması için kriterleri boş bırakabilirsiniz.

    Not : Kaynak alan ve Hedef Alan için veri türlerinin aynı olması gerekmektedir. Ayrıca veri boyutlarının da aynı olması ya da hedef alanın kaynak alandan daha büyük veri boyutuna sahip olması gerekir.


Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile teklif kaydına seçilen firmanın “Başlık” alanı teklifin “Tanım” alanına aktarılacaktır.


Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;

...

Expand
titleSoru 39: "Seçili kişi boş veya diğer bir portföyde. Kullanım yetkiniz yok." Uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?

"Seçili kişi boş veya diğer bir portföyde. Kullanım yetkiniz yok" uyarısı alınırsa iki farklı çözümü bulunmaktadır. 

  1. Çözüm Yolu;
  • Tanımlar>Güvenlik>Kullanıcılar içerisinden "Satış Temsilcisi" bağlantısı yapılmalıdır.

  • Tanımlar>Diğer>Satış Temsilcisi menüsünde, Satış Temsilcisinin aktiflik durumu kontrol edilmelidir.   
  • Diğer portföyler ve Atanmamış portföylerdeki seçimler tamamlanarak kaydetme işlemi yapılmalıdır.

2. Çözüm Yolu;

Logo CRM versiyonu yükleme tamamlanırken update.exe çalışır. Son kullanıcı bazen update.exe 'yi kapattığı durumda MS SQL Server üzerinde "Programmability" altında bulunan Store Procedures veya function'lar yüklenememektedir. Bunu giderebilmek için de Logo CRM kurulum dizini altında bulunan logocrm.net.Config.Update.exe çalıştırılır.

Expand
titlelogocrm.net.Config.Update.exe

Image Added

Expand
titleSoru 40: Teklif, Tiger/GO uygulamasına aktarıldığında fiş tarihi mali yıl içinde olmalıdır, LogoObjectWCFService uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?
  • ERP uygulamasında, dönem bağımsız seçilmiş olsa bile mutlaka aktif dönem üzerinde çalışma dönemi olarak işaretlenmelidir. SYS ERP uygulamasında aktif olan dönem üzerinde sağ click>Çalışma Dönemi Olarak İşaretle seçilmedir. Logo Object Service ve IIS restart edilmelidir.

  • Logo CRM uygulamasında, Tanımlar> Entegrasyon Setleri ekranında Öndeğer Entegrasyon seti içerisindeki Dönem Numarası bilgisi ile ERP uygulamasındaki Çalışma Dönemi ile aynı olmalıdır.

  • Son olarak kaydetme işleminden sonra Logo CRM’den çıkış giriş yapılmalıdır. 
Expand
titleSoru 41: Logo CRM uygulamasına login olduktan sonra kök öğesi eksik uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?

Müşteri özelinde port ya da domain kullanılıyor olabilir. Entegrasyon ayarlarınızdaki servis linkine ulaşabilir olmanız gerekmektedir. Entegrasyon setiniz üzerindeki servis linki, tarayıcı satırına yazılarak gidildiğinde, beyaz bir ekran gelmeli ya da hata kodu gelmemelidir.

http://localhost/LogoCrmIntegrator/logocrmIntegrator.dll aşağıda belirtilen değişiklikler yapılarak servis linkine ulaşılabilir olmanız gerekmektedirerişebilir olunmalıdır.

  • Üst kısımda belirtilen
satırda
  • servis linkinde,

Port yönlendirilmiş ise, localhost:PORT olmalıdır.  Internet Information Service (IIS) ekranında, Default Web Site sağ click yapılarak Bağlamaları Düzenle seçilmeli ve Site Bağlamaları tanımlanmalıdır.

Image Added

Domain yönlendirilmiş ise,

 

DOMAIN/logocrm..

şeklinde olamldır.
Entegrasyon setiniz üzerindeki servis linki tarayıcı satırına yazılarak gidildiğinde, beyaz bir ekran gelmeli ya da hata kodu gelmemelidir.

https://docs.logo.com.tr/display/CRMKD/ERP+Entegrasyonu dokümanı üzerinden Entegrasyon ayarlarınız yeniden kontrol edilmelidir.

Şeklinde olmalıdır.

Expand
titleSoru 42: Logo CRM Login Ekranında "Uygulamaya Giriş Sağlanamadı Hata : Kullanıcı Lisansı Yetersiz" uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?

1. aşama olarak; Lisans üzerinde tanımlı kullanıcı sayısından daha fazla kullanıcı eklendiğinde alınan hatadır. ST_User tablosundaki IsActive alanı true olan kullanıcı sayısının lisans üzerindeki kullanıcı sayısına eşit olması gerekmektedir.
2. aşama olarak; Sorunun devam etmesi halinde, ST_User tablosunda LOGO kullanıcısı dışındaki kullanıcılar için IsActive kolonu "0" olarak Update edilmelidir.
3. aşama olarak; Sorunun devam etmesi halinde, LOGO CRM kurulu olan dizin içesindeki logocrm.ini dosyası silinir. LOGO CRM Lisans Servis ve IIS restart ederek denemelidir.

Expand
titleSoru 43: Logo CRM Login Ekranında 500.19 uyarısı alındığında ne yapılmalıdır?

IIS üzerindeki uygulama ve uygulama havuzlarında yer alan kullanıcı bilgileri kontrol edilmelidir.

IIS Kurulum ve Yapılandırma dokümanında detaylara ulaşabilirsiniz.

Expand
titleSoru 44: Logo CRM’de açılan ekstra alanın Deasigner Şablon Tasarımında gelmemesi durumunda ne yapılır?

Model Editor üzerinde yapılan işlemler ana dizinde yer alan .xafml uzantılı dosyalarda tutulmaktadır. Model Editor içerisinde eklemiş olduğunuz alanları Designer'da da görebilmeniz için, CRM Uygulama Kontrol Aracı içerisinden Model Kontrolünü seçerek Model Dosyalarını Eşitle yapmanız gerekmektedir.

Image Added

Expand
titleSoru 45: Otomatik Görevler üzerinden SQL sorgusuna göre bildirim gönderilir mi?

Evet gönderilir. Otomatik Görevler | Gelişmiş Bildirim görev tipi Logo CRM veya ERP üzerinden oluşturulacak sql sorgulara göre tetikleme sağlar. Detaylı bilgi için Logo CRM iş nesneleri üzerinden oluşturulan gelişmiş bildirim örneklerine tıklayınız.

Expand
titleSoru 46: IIS de Port Değişikliği Nasıl Yapılır?

1.IIS>Siteler>Default Web Site (üzerinde Sağ Click) Bağlamaları Düzenle ekranında port değişikliği yapılabilir.

Image Added

Image Added

2.LogoCRMXMLSettings.exe üzerinde, 002.LogoCRMIntegrator port değeri, IIS ile aynı değer verilerek kaydedilmelidir.

Image Added

3.IIS Restart etmelisiniz. http://localhost:port/logocrm şeklinde giriş yapabilirsiniz.

NOT: Port değişikliği yapıldığında logocrm.net.xml dosyası içerisine otomatik olarak değişiklik yansımaktadır.

Image Added

Expand
titleSoru 47: Her Satış Temsilcisinin Kendi Kayıtlarını Görebilmesi Nasıl Yapılır?

Kullanıcıların kayıt erişimi, düzenleme yetkileri vb. işlemler "Roller" menüsünden düzenlenmektedir. Sık karşılaşılan durumlardan birisi de "Her satış temsilcisinin kendisine ait kayıtları görüntülemesi ve düzenlenmesi" talebidir.

Rol Kriter Örnekleri sayfasında Rol üzerinden kullanıcı kayıt erişimi düzenleme içerisinden detaylara ulaşabilirsiniz.  

Expand
titleSoru 48: Lookup Ekstra Alan Nasıl Tanımlanır?

Tanımlar → Diğer → Ekstra Alanlar menü başlığı altında farklı ekstra alan tanımlama veri giriş türleri bulunur. Ekstra alan örnekleri için detaylı bilgiye tıklayınız.

Expand
titleSoru 49: Durum Motoru Nasıl Çalıştırılır?

Durum motoru tanımlaması için destek kayıtları üzerinden verilen örnek için detaylı video kaydına tıklayınız.

Expand
titleSoru 50: ERP Satın alma Fiyatlarını Logo CRM üzerinde nasıl görebilirim?

Satınalma fiyatlarını görebilmek için sistem tercihleri 30. parametreyi aktif edilmesi gerekir.
Image Added

Kullanıcınızın ERP satın alma fiyatını görebilmek isterseniz Tanımlar-> Güvenlik-> Kullanıcı erişim haklarından herhangi bir kullanıcıyı seçerek 
"Entegrasyon aktifken satış fiyatlarını görebilir" iznini kullanıcıya verilmesi gerekir. 

Image Added

Görüntüleme aşaması ise ürünler ve teklif ürünler menüsünde işlemler tabı altında veya ERP-> E butonun altından ERP ürün fiyatları seçeneğine tıklandığında satınalma fiyatları görülür.
Image Added

Image Added

Expand
titleSoru 51: Satışa dönen teklif kaydın sevkiyat hareketlerini görebilir miyiz?

Evet görüntülenir. Teklifler → İşlemler butonu altından ERP → Sevkiyat özeti tıklanır. Teklifiniz ERP satış siparişi olarak aktarım sağlandıktan sonra sevkiyat özet ekranından takip sağlanır.

Image Added

Image Added

Expand
titleSoru 52: Teklif Ürünleri kategorilerine göre gruplandırma yapılır mı?

Evet yapılır. Teklif menüsü → İşlemler → Kategori butonuna tıklanarak teklifinize seçilen ürünleri farklı kategorilere ayırarak kullanabilirsiniz. Doküman ve video kaydını inceleyebilirsiniz.

Expand
titleSoru 53: Adres veritabanı senkronizasyonu nasıl yapılır?

Adres veritabanı senkronizasyonu Tanımlar → Adresler → Ülke, şehirler, ilçeler, semtler ve mahalleler işlemler menü başlığı altında bulunan adres veritabanı senkronizasyonu butonu ile yapılır. Detaylı video ve doküman için tıklayınız.

Expand
titleSoru 54: Satış temsilcisinin kendisine ait firmayı görebilmesi için yapması gereken adımlar nelerdir?

Her satış temsilcisi kendisine ait firmayı görebilmek için Tanımlar → Güvenlik → Roller üzerinden firma rolünü çoğaltarak yeni rol tanımlar. Detaylı video ve doküman için rol kriterleri örnekleri doküman bilgisine tıklayınız.

Expand
titleSoru 55: IMAP (Modern) izinlerin tanımlanması nasıl sağlanır?

IMAP (modern) kullanımı için SMTP ve IMAP (modern) izinlerin tanımlanması, yönetici izin gereksinimleri ve kullanıcı sertifika yükleme işlemleri için detaylı doküman bilgisine tıklayınız.

Expand
titleSoru 56: Otomatik Görevler | E-posta dinleme | Dinleme ayarları nasıl tanımlanır?

Logo CRM Otomatik görevler → E-posta dinleme → Dinleme ayarları ve işlem parametre bilgileri için detaylı doküman bilgisine tıklayınız.

Expand
titleSoru 57: Tiger & Go3 ERP Oturum oluşturma hatası: (XML document must have a top level element.) hatası nasıl giderilir?

Logo CRM 'e giriş sağlandıktan sonra entegrasyon seti kapalı ve oturum oluşturma hatası geldiğinde aşağıdaki adımlar izlenir.Image Added

  1. Tiger ERP dosya yoluna ulaşılır ve LogoObjectService dizin içerisinden LogoObjectService.exe yönetici olarak çalıştırılır. 

    Image Added

  2. LogoObjectService.exe yönetici çalıştırıldıktan sonra stop and uninstall butonu tıklanır ve daha sonra install and start butonu tıklanarak kaydedilir.

    Image Added
  3. Logo CRM çıkış-giriş sağlandıktan sonra Entegrasyon seti bağlı olarak görülür.

    Image Added
Expand
titleSoru 58: Ürün Fiyatları Excel üzerinden aktarılır mı?

Evet aktarım sağlanır. Sol menüden ürünler menüsü görüntülenir ve ürün fiyatları liste ekranı tıklanır.

Image Added

Ürün fiyatları liste ekranı üzerinde bulunan işlemler → Excel → Excel şablon oluşturulur ve daha sonra oluşturulan şablonu Excel' den aktar işlemi ile ürün fiyatlar liste ekranına aktarım sağlanır.

Image Added

Expand
titleSoru 59: Kişi kartının Tiger ERP' ye aktarımı nasıl yapılır?

Logo CRM Kişiler menüsü içerisindeki ad, soyad ve e-posta alan bilgilerinin Tiger ERP cari kartlar ilgili 1-2-3 ve e-posta adresi aktarımı için yapmanız gereken adımlar;

  1. Tanımladığınız entegrasyon setleri üzerinden "Yetkili bilgileri senkronize et" seçeneği seçilmelidir. Alan seçimi için Logo CRM sol menü üzerinden Tanımlar → Entegrasyon Setleri → Image Addedseçilir.
  2. Kişi kartı açılır ve ilgili kişinin kişi rolü alanı doldurulur. Fakat dikkat edilmesi gereken durum ise kişi rolü alanı içerisinde firma temsilcisi 1-2-3 alanlarını seçmeniz gerekir. ERP 'ye senkronizasyon işlemlerinde sadece firma temsilcisi 1-2-3 alanları gönderilir. Diğer seçenekleri seçtiğiniz durumda CRM ' den ERP 'ye yönüne doğru gönderim sağlamamış olursunuz.
    Image Added

  3. Alan senkronizasyon yapısını incelemek için Logo CRM → Tanımlar → Entegrasyon Seti → İşlemler → Alanlar → Firma tıklanır. Örneğin ilgili e-posta-1 alan yapısını inceleyebilirsiniz. 
    Image Added

  4. Kişi Kartının ERP'ye senkronizasyonu 
    View file
    nameKişi Bilgisinin ERP' ye Gönderimi.mp4
    height400
Expand
titleSoru 60: Tiger ERP Satın alma fiyatını Logo CRM teklif ürün ekranına getirebilir miyim?

Evet. Tiger ERP satın alma fiyatını Logo CRM → Tanımlar → Diğer →  Ekstra alanlar → Lookup Text Alan Kullan veri giriş türü aracılığıyla getirilir. Detaylı doküman için tıklayınız.

Expand
titleSoru 61: Dashboard Rol ve kullanıcı yetkilendirilmesi nasıl yapılır?

Roller üzerinden varsayılan rol olarak dashboard rolü bulunmamaktadır. Yeni bir rol tanımı açarak dashboard rolü tanımlanır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 62: Destek Kaydı üzerinden Ticket oluşturma ve sonuçlandırma nasıl yapılır?

Destek kaydı üzerinden e-posta gönderme ve ticket oluşturma - sonuçlandırma işlemlerini sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler dokümanı linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 63: Her kullanıcı kendi kaydını görsün, bazı teklifler ortak görülsün rol tanımını yaparken nelere dikkat etmeliyim?

Kullanıcı bazında teklif kayıtlarını rol üzerinden kriter yazarak ayrılması ve bazı tekliflerde ortak çalışma için kayıt bazında izin verilmesinin sağlanması yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız

Expand
titleSoru 64: E-Posta Rolü tanımlaması nasıl yapılır? E-posta rolü üzerinden kullanıcı yetkilendirme yapabilir miyim?

Roller üzerinden varsayılan rol olarak e-posta rolü bulunmamaktadır. Yeni bir rol tanımlaması açarak tanımlayabilirsiniz. Ayrıca kullanıcı yetkilendirmesi tanımlanan yeni rol üzerinden yetki verebilirsiniz. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 65: Tiger ERP' ye Firmanın ilgili kişisinin telefon bilgisi nasıl gönderilir?

Logo CRM' den Tiger ERP'ye çift yönlü olarak firmanın ilgili kişisinin telefon bilgisi varsayılan olarak gönderilmemektedir. Fakat Logo CRM portal üzerinden Tanımlar → Entegrasyon Setleri → Alanlar → Firma üzerinden uyarlama yapılarak gönderilir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 66: Tekliflerde kritere bağlı olarak otomatik aşama değişikliği nasıl yapılır?

Teklifler menüsünde manuel veya kritere göre aşama değişikliği yapılabilir. Detaylı bilgi için youtube üzerinden video linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 67: Rota Planlama oluşturulurken nelere dikkat etmeliyim?

Rota planı oluştururken atanan kullanıcı, başlangıç ve bitiş tarihleri ve rota öğelerini seçilmesine dikkat edilmesi gerekir. Rota planı kullanımı için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 68: Firma satış temsilcisi alanını Kişi kartında nasıl gösterilir?

Firma ve Kişi kartında ayrı ayrı satış temsilcisi alanları mevcuttur. Fakat Firmanın satış temsilcisi bilgisi kişi kartına da görüntülenmesi isteniliyorsa kişi kartına calculated alan tasarlayarak eklenir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 69: Sol menü üzerinden herhangi bir iş nesnesine ait kriter bilgiyi kullanıcı bazında gösterilir mi?

Sol menü (Navigation Items) üzerinde menü çoklaması model editor üzerinden yapılır. Örnek olarak aktivite kaydı → kategori alanın içerisindeki 'çatkapı' kriterine göre kullanıcı bazında rol tanımlaması yapılır. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler dokümanı linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 70: Mobil uygulamasında herhangi bir iş nesnesinde kriter üzerinden gösterilen alanın liste ekranında gösterimi nasıl sağlanır?

Logo CRM Mobil uygulamasında herhangi bir iş nesnesinde kriter üzerinden gösterilen alanın liste ekranında gösterimi sağlanır. Aktivite menüsü üzerindeki satış temsilcisi alanını Logo CRM Mobil liste ekranında gösterim uygulamalı örnek için linke tıklayınız.

Expand
titleSoru 71: Menüler içerisindeki tab alanları gizlenir mi?

Evet gizlenir. Herhangi iş nesnesi (BO) üzerinde bulunan ilişkili kayıtlar veya ERP tabını istenilen kullanıcı üzerinden gizleme mevcuttur. Konun detayı için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız.