Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Yeni ek

...

ödeme tanımı

...

için Ekle seçeneği kullanılır. 

...

Image Removed

...

Düzelt

...

Herhangi bir tarih değişikliği olmadan ek kesinti bilgilerinde değişiklik yapmak için kullanılır.

...

Image Removed

...

Değiştir

...

Başlangıç tarihi farklı yeni bir ek kesinti tanımı yapmak için kullanılır.

...

Image Removed

...

Çıkar

...

Ek kesinti tanımını silmek için kullanılır. Çıkar işlemi yapılan parametre veritabanından tamamen silinir. Bu çalışma parametresinin kullanıldığı kurum çalışma parametreleri de çıkarılır, bu kurum çalışma parametrelerine tabi olan personelden de çıkarma işlemi yapılır.

...

Image Removed

...

İncele

...

Ek kesinti tanım bilgilerini incelemek için kullanılır.

...

Image Removed

...

İptal Et

...

Ek kesinti tanımını iptal etmek için kullanılır. İptal et durumunda, kayıt o tarihten itibaren geçersiz hale gelir. Bu çalışma parametrelerinin kullanıldığı kurum çalışma parametrelerinde ve de bu kurum çalışma parametrelerine tabi olan personelde eş zamanlı olarak bu iptal etme işlemi uygulanır.

...

 

...

Geri Al

...

İptal edilen ek kesinti tanımını geri almak için kullanılır.

...

 

...

Hepsini Göster

...

Hepsini göster seçeneği ile iptal edilmiş olan ve de geçerli olan bütün parametreler listelenir. İptal edilmiş olan parametreler yatık ve de soluk renkle gösterilir. İptal edilmiş parametrelerin üzerinde iken sağ fare menüsündeki Geri Al seçeneği kullanılarak (ya da Geri Al düğmesi tıklanarak) iptal edilen parametre tekrar işlemlere dahil edilebilir.

Image Added

Ek ödeme tanım penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır:

Kayıt No: Ek ödeme kayıt numarasıdır.

Açıklama: Tanımlanan ek ödemenin adı ya da açıklamasıdır.

Geçerlilik Tarihi : Ek ödeme tanımının hangi tarihler arasında geçerli olacağını gösterir.

İşlem türü : Bu alanda ek ödeme işlem türü belirlenir. İşlem türleri Normal, masraf, harcırah, vergi iadesi, ihbar tazminatı, izin ücreti seçeneklerini içerir. Yapılacak ek ödeme işlem türü seçilerek alana aktarılır.

Özel sigorta : Personelin özel sigorta giderlerinin olması ve giderlerin kurum aracılığıyla personel tarafından ödenmesi durumunda bu alanda Evet seçiminin yapılır. Özel sigorta türü ve işlem tipi ise evet seçiminin yapılmasından sonra görüntülenen seçeneklerle belirlenir.

Sigorta Türü: Ek ödeme için özel sigorta sözkonusu ise, sigorta türünün belirlenmesinde kullanılır. Sigorta Türü alanı;

  • Şahıs Sigortası,
  • Bireysel Emeklilik Sigortası,
  • Şahıs Sigortası (eski) seçeneklerini içerir.

İlgili sigorta türü seçilir. Özel sigorta detay bilgileri ise kurum çalışma parametrelerinde kaydedilir.

İşlem Tipi: Sigorta işlem tinin belirlenmesinde kullanılır. İşlem Tipi alanı;

  • Sigorta İstisnası Var,
  • Sigorta İstisnası Yok seçeneklerini içerir.

Sigorta istisnası yok seçilirse, kurum çalışma parametreleri ile belirlenecek istisnai durumlar dikkate alınmaz.

SGK Devri: Maaş hesaplamalarında ücret dışındaki ödeme kalemlerinin SGK tavanını aşan kısmının bir sonraki aya devir durumunun belirlenmesinde kullanılır. SGK Devri alanı, Evet ve Hayır seçeneklerini içerir.

Ek ödeme için matrah devri yapılacaksa bu alanda Evet seçiminin yapılması gerekir.

Puantaj hesaplaması yapılırken önce ücret ve matrah devri yapılmayanların SGK matrahları toplanır, bulunan matrah SGK tavan rakamı ile karşılaştırılır. Eğer bu rakam SGK tavanından yüksek ise matrah devri yapılan kalemlerin tutarlar toplamının tamamı bir sonraki aya devreder.

SGK tavanından yüksek değilse SGK tavan ile devretmeyecek tutarların toplamı arasındaki fark alınır. Devredecek olan tutarlar toplamından bu fark çıkarılır kalan rakam bir sonraki aya devreder.