Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Panel

Table of Contents

Rota İş Nesnelerin Oluşturulması

Rota için yeni iş nesnelerin oluşturulması sağlanmıştır. Rota iş nesnesinin ismi MT_Route ve MT_Route_Items 'dır. 

Image Removed

Rota menüsü üzerinden yeni bir rota eklendiğinde oluşturulan alan bilgileri MT_Route iş nesnesine eklenir.

Panel
Rotalar

Amaç

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Rotalar iş nesnelerine (fırsat, aktivite, görev ve destek kayıtları) ait günlük  ve haftalık rota planlanmasının sağlar.

Haritalar üzerinden gruplara ait firmaları görebilmek, rotaya ekleme yapabilmek ve seçili rotanın gidiş yolunu gösterir.

  • Pinlenmiş kayıtlar üzerinden rotaya ekleme,
  • Pinlenmiş kayıtlar üzerinden yol çizilmesi,
  • Filtrelenmiş görünüm

Rota oluşturma ile birlikte 

  • Kolay ve pratik rota oluşturabilmeyi,
  • Rotanın uyumun hangi sıra ile tamamlandığının , ne kadar zaman harcadığı gibi bilgilerin tutulmayı ve
  • Raporlama işlemleri oluşturulur.
Tip
titleÖnemli Bilgi

Rotalar menü kullanımı sadece Enterprise pakette desteklenmiştir.

Panel
Expand
titleMT_Route

Image Removed

Image Removed

Rota detay ekranında ilişkisel kayıt üzerinden rota çizim işlemlerini MT_Route_Items tablosu üzerinden bilgiyi tutar.

Expand
titleMT_Route_Items

Image Removed

Image Removed

  • MT_ROUTE 
Column_nameTypeLengthNullableOiduniqueidentifier16noDescriptionnvarcharmaxnoAssignedUseruniqueidentifier16noBeginDatedatetime8noEndDatedatetime8no StatusSmallInt2no (0:Open, 1:Ready, 2: InProgress, 3: Pause, 4:Done, 5:Canceled )
Mobil tarafından rahat yönetilebilmesi için 2 ve 3 eklendi.  Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. Canceled nedeni için gerekebilir.)_CreatedByuniqueidentifier16yes_CreatedDateTimedatetime8yes_LastModifiedByuniqueidentifier16yes_LastModifiedDateTimedatetime8yes

RouteItems için bir collection nonpersisten olarak tutulur.

  • MT_ROUTEITEMS
Column_nameTypeLengthNullableOiduniqueidentifier16noOrderSmallInt2noObjectClassNamenvarchar200

None = 0, Opportunity = 1, //Fırsat , Task = 2, //Görev, Ticket = 3, //Destek Kaydı,

Activity = 4 //Aktivite

ObjectOiduniqueidentifier16noObjectDescriptionnvarchar300yesStatusSmallInt2no (0:None, 1: Completed, 2: Canceled, 3:Skip )Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. İptal ve geçiştirme nedeni için gerekebilir.)KpiStatusSmallInt2no (0: UnDone, OnTime, Late)CompletedDatedatetime8yesRelatedRouteOiduniqueidentifier16no_CreatedByuniqueidentifier16yes_CreatedDateTimedatetime8yes_LastModifiedByuniqueidentifier16yes_LastModifiedDateTimedatetime8yes
Panel

Rota Detay Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Rotalar iş nesnesi tıklanır ve yeni bir rota kaydı oluşturmak için Image Removed butonu tıklanır.

Expand
titleYeni Rota Oluşturma

Image Removed

Rota oluşturmak için açıklama, başlangıç tarihi, bitiş tarihi, atanan kullanıcı ve not alanı görülür. Bu alanlar validasyona tabidir. Bu alanları doldurulmadan kaydet işlemi yapılamaz.

Expand
titleRota Oluşturma-Validasyon

Image Removed

Alan bilgileri doldurulduktan sonra rota oluşturma tamamlanır ve Rota liste ekranında kayıt görüntülenir.

Expand
titleRota Oluşturma-I

Image Removed

Image Removed

Rota Öğe Eklenmesi

Oluşturulan rotanın detay ekranı açılır ve fırsat, görev, aktivite veya destek kaydı ekleme işlemleri yapılır. 

Expand
titleRota Oluşturma-II

Image Removed

Rotaya Bağlantılı Kayıt Ekleme

Örneğin aktivite kaydını oluşturulan rotaya kaydına eklemek için yeni butonu altından aktivite seçilir.

1- Ekranda bağlantılı aktivite bilgileri görüntülenir. Herhangi bir kayıt seçilir veya yeni aktivite kaydı açılır.

Expand
titleRota Oluşturma-III

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rotaya eklenecek aktivite, destek kaydı, görev ve fırsat kayıtlarında bağlantı kayıt ekleme veya yeni kayıt oluşturulduğunda seçili firmanın adres bilgisi olması gerekir. Adres bilgisi olmayan bir kayıt eklendiğinde uyarı verir.

Image Removed

2- Rotaya aktivite kaydı eklendiğinde sıra rota durum, sıra, işlem tipi, işlem no, işlem açıklaması, firma adı ve firma adres bilgisi alanı MT_ROUTE_ITEMS tablosuna eklenecek kayıt bilgisi gösterilir.

Expand
titleRota Oluşturma-IV

Image Removed

Rota Durum Öğesi

Tamamlama: Seçili olan durum öğesinin durumunu tamamlar.

Atla: Seçili olan durum öğesini atlar ve atlama işlemi yapılırken atlama nedeni girilir.

İptal: Seçili olan durum öğesini iptal eder ve iptal işlemi yapılırken iptal nedeni girilir.

Expand
titleRota Durum Oluşturma

Image Removed

Atlama Nedeni

Image Removed

İptal Nedeni

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rota öğesinin durum bilgisi değişmiyorsa, liste ekranında rotanın durum bilgisini tamamlanmıştır anlamına gelir. Rota liste ekranında işlemler → durum değiştir butonu tıklanır ve durumunu tamamlandı dışında bilgi seçilir.

Expand
titleRota Öğe ve Rota Durum Bilgileri

Image Removed

Image Removed
Panel

Rota Liste Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Amaç

Tanımlanmış rotaların listesine erişebilmek ve rota çizme işlemi tetikleyebilmek.

Kullanımı

Satış Pazarlama > Rotalar" menü öğesine tıklanır. "Rotalar" listesi ekranı açılır. 

Expand
titleRotalar Liste Ekranı

Image Removed

İşlemler menü öğesi altından "Rota Çiz" öğesi tıklanarak rota çizimi tetiklenir.

Expand
titleListe Ekranından Rota Çizme

Image Removed

Rota Durum Değiştirme

İşlemler menü öğesi altından "Durum Değiştir" öğesi tıklanarak rotanın durum bilgisi değişir.

Image Removed

Açık: Rota detay ekranından rota kaydet işlemi ile birlikte varsayılan olarak durumu açık gelir.

Hazır: Rotayı hazırlayan kullanıcı rotayı atama yapacak kullanıcıya bildirim göndermek için hazır öğesini seçer.

Devam ediyor: Rota atanan kullanıcı durumunu devam ediyor olarak seçer ve rota üzerinde kayıt girişi sağlar.

Beklemede ve İptal : Rota atanan kullanıcı rota üzerinde işlem uzun sürdüğünde veya müşteri tarafından görüşme iptal olacağında öğelerden birini seçer.

Tamamlandı: Rota atanan kullanıcı ziyaretlerini veya durum öğelerini bitirdikten sonra kaydı kapatmak için tamamlandı öğesini seçer.

Expand
titleRota Durum Bilgisi

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rotaya atanan kullanıcı seçimi yapıldıktan sonra rota liste ekranından rota durumu "Hazır" seçildiğinde atanan kullanıcıya bildirim gönderilir.

...

Rota Çizme

Rota çizme işlemi eklenen iş nesnesi kaydın (aktivite, fırsat, görev ve destek kayıtları) firma bilgisindeki adres tanımından bulunduğunuz lokasyon arasındaki hat üzerinden rota çizer.

Expand
titleRota Çiz

Image Removed

Info
titleBilgi

Adres tanımı kayıt içinde yoksa haritada ikon gösterilmez uyarı verilir.

Expand
titleFirma Adresi Olmadığında

Image Removed

Rota çizme butonu detay ve liste ekranlarından oluşturmak için;

...

Expand
titleRota Çizme - Liste Ekranı

Image Removed

  • Detay ekranında "Rota çiz" butonu tetiklenmesi ile,
    • Rota içindeki rota öğeleri için harita üzerinde optimal rota çizimi yapılır. (durumu iptal ve atlandı olanlar çizime dahil edilmez)
Expand
titleRota Çizme - Detay Ekranı

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rota Çizme işlemini Logo CRM Mobil uygulama üzerinden yapılması önerilir. 

Panel

İlişkili Kayıtlar Üzerinden Rota Gösterimi

Amaç

İlişkili kayıtlar sekmesinde Rotaların gösterilmesini sağlayabilmek.

Kullanımı

Aktiviteler , Fırsatlar, Destek Kayıtları ve Görevler > Detay Ekranı > İlişkili Kayıtlar > Rotalar" sekmesine gelinir ve ilişkilendirilmiş rotalar görüntülenir.

Expand
titleİlişkili Kayıtlar | Rotalar

Aktiviteler

Image Removed

Fırsatlar

Image Removed

Destek Kayıtları

Image Removed

Görevler

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

İlişkili kayıtlar üzerinden ulaşılan rota menüsünden yeni kayıt girişi yapılamaz

Panel

Rota API Kullanımı

Amaç

MT_ROUTE ve MT_ROUTE_ITEMS için API desteğinin sağlayabilmek.

GET işleminde firma koordinatlarının döndürülmesi sağlanmıştır.

Expand
titleMT_ROUTE GET

Image Removed

Expand
titleMT_ROUTE_ITEMS

Image Removed

Info
titleBilgi

Logo CRM Mobil uygulama üzerinden Rota Takibi için detaylı doküman linkine tıklayınız.

Teklif Satış Göstergeleri satış temsilcisi ve ürün bazında seçilen iş nesnesine göre raporlama sağlayan ekrandır.

Tip
titleÖnemli Bilgi

Teklif Satış Göstergeleri ekranı için herhangi paket sınırı bulunmuyor.

Info
titleBilgi

Satış Hunisi boş geldiği durum olabilir. Daha önce verilen tekliflerin aşama kısmı boş ise satış hunisine veri gelmez. Bu durumu önlemek için manuel, teklifin aşamasını doldurabilir veya öndeğer ataması yaparak teklifin aşamasını belirleyebilirsiniz.

Panel

Teklif Satış Göstergeleri Menü Ekranı

Sol Menü üzerinde bulunan Dashboard altındaki Teklif Satış Göstergeleri ekranı tıklanarak grafik raporlar görüntülenir. 

Expand
titleTeklif Satış Göstergeleri

Image Added

1. Teklif Satış Göstergeleri Ekranında Filtre Satırı;

Teklif Satış Göstergeleri menü ekranında filtre satırı üzerinden Satış Temsilcisi, Ürün, Başlangıç Tarihi Bitiş Tarihi, Hızlı tarih seçimi yapılarak Rapor Getir butonu ile raporlar çağrılır.

Image Added

Info
titleBilgi

Teklif Satış Göstergeleri - başlangıç - bitiş tarihi aralığı 2 yıldan fazla bir süre seçilirse uyarı gösterilir, rapor alınamaz. 2 yıldan düşük aralık ile rapor alınabilir.

Image Added

1.1. Satış Temsilcisi: Bir veya birden fazla çoklu satış temsilcisi seçimi sağlanır.

Tip
titleBilgilendirme

Teklif Satış Göstergeleri ekranına gelen datalar için genel Rol kontrolü yapılır. Satış temsilcisine göre rol kontrolü varsa yetkili olunmayan teklifler satış temsilcisi seçiminde görüntülenmez. Görüntülenmeyen tekliflerin tutarları Teklif Satış Göstergeleri yansımaz.

Tip
titleBilgilendirme
  • Satış temsilcisi seçiminde tüm satış temsilcileri gelir fakat;
    • Teklifler rol bazlı geldiğinde, rolde yetkisi olmayan bir teklifteki satış temsilcisini yukarıdan seçilirse, Teklif Satış Göstergeleri ekranında data boş görünür.

1.2. Ürün Seçimi: Teklif Satış Göstergeleri ekranındaki filtre satırı üzerinde Ürün bileşeni çoklu seçim yapılır. Ekran üst bölümündeki "Ürün" bileşenine gelinir. Bileşen üzerinden bir ya da birden çok ürün seçimi yapılır.

Expand
titleÜrün Seçimi

Image Added

2. Teklif Satış Göstergeleri | Rol Bilgisi;

Temel rol içerisinde Teklif Satış Göstergeleri ve Teklif Satış Göstergeleri filtre nesnesi görülür. Temel role sahip kullanıcının Teklif Satış Göstergeleri menüsüne erişebilir.

Expand
titleTemel Rol | Satış Göstergeleri ve Satış Göstergeleri Filtre Nesnesi

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

Temel rol içinde : Teklif Satış Göstergeleri nesne bilgisi yoksa menüyü görmez, varsa görünür.

3. Model Editor ve Tablo Bilgisi;

SQL Tablo bilgisi olarak AA_Cockipt tablosunda Oid, satış temsilcisi, ürün, başlangıç tarihi, bitiş tarihi alanları görüntülenir.

Image Added

Model Editor üzerinde logocrm.net.Module.BussinessObject.AddedApps üzerinde Teklif Satış Göstergeleri ve Teklif Satış Göstergeleri Filtre ekranları görüntülenir. Teklif Satış Göstergeleri-teklif menüsüne tıklandığında ekranda CockpitListEditor'un gösterilmesi sağlanmıştır.

Expand
titleSatış Göstergeleri ve Satış Göstergeleri Filtre Detay ve Liste Ekranları

Image Added

Image Added

4. Teklif Satış Göstergeleri | Kart Satırının Eklenmesi

Teklif Satış Göstergeleri menü ekranı açılır. Rapor Getir butonu ile tarih veya zaman çizelge kısıtları çalıştırılarak raporlar güncellenir. Teklif Satış Göstergeleri ekranındaki kart satırı ve 4 adet kart bilgisi görülür.

Image Added

Açık Teklifler: Açık teklifler toplam tutarı, açık teklif sayısı ve devam ediyor durumunda olan teklifleri gösterir.

Kazanılan Teklifler: Satış durumunda olan tekliflerdir. Kazanılan teklifler toplam tutarı, kazanılan teklif sayısını gösterir.

Kaybedilen Teklifler: Satış ve Devam ediyor durumu dışındaki tekliflerdir. Kaybedilen teklifler toplam tutarı, kaybedilen teklif sayısını gösterir.

Tüm Teklifler: Tüm durumlarda bulunan tekliflerdir. Tüm teklifler toplam tutarı, Tüm teklifler sayısını gösterir.

Panel

Teklif Satış Göstergeleri Grafik Ekranı

Teklif Satış Göstergeleri üst menü üzerinde filtre kısıtlaması, ürün seçimi veya satış temsilcisi seçimine göre Teklif Satış Göstergeleri grafik ekranları oluşur. Teklif Satış Göstergeleri grafik ekranında satış hunisi, satış temsilcisi bazlı gerçekleşen satışlar, satış temsilcisi bazlı teklif durumları, en çok satış yapılan müşteriler, en çok satılan ürünler, en çok açık teklifi bulunan müşteriler ve satış temsilcileri bazında satış dağılımı görülür.

1- Satış Hunisi

Teklif Satış Göstergeleri ekranında satış hunisi grafiğine gelinir. Huni sağ bölümünde yukarıdan aşağıya doğru teklif aşamaları ve teklif durumu görüntülenir.

Satış Hunisi Detay Bilgilendirmesi;

Örnek olarak teklif aşamalarına başlangıç, devam ediyor, proje aşamasında, tamamlanmak üzere ve revize sürecinde gibi aşamalar eklendiğinde gösterimi sağlanır. Aşamaların başlarında yüzdelik ifade bulunur. Bu yüzdelik ifadenin okuma bilgisi aşağıdaki örnekleme gibi olur.

Image Added

Image Added


Teklif aşamaları içerisinde yukarıdan aşağıya = ilk aşamadan son aşamaya ve en altta satışa dönmüş teklifler gösterilir. Yüzdesel olarak aşamaların geçiş yüzdeler gösterilir ve giderek azalır. Aşamalardaki teklif sayıları üzerinden yüzde bilgileri hesaplanır.  Fare ile üzerine gelindiğinde tooltipte o aşamadaki anlık tutar bilgisi gösterilir.

  • Satış hunisi üzerinden açık tekliflerin toplamı başlangıç, devam ediyor, proje aşamasında, tamamlanmak üzere ve revize sürecinde olan aşamaların toplamını gösterir.
  • Kazanılmış teklifler ise teklif durumu satış olan kayıtların toplam tutarını ve toplam teklif adetlerini gösterir.
  • Kaybedilen teklifler ise teklif durumu satış iptal, olumsuz veya müşteri iptal olan tekliflerin toplam tutarını ve adet bilgisini gösterir.
  • Tüm teklifler ise teklif aşaması ve teklif durumu olan tekliflerin toplam tutarlarını ve adet bilgisini gösterir.
Expand
titleTeklif aşamalarına örnek olarak

Image Added

Expand
titleTeklif durumlarına örnek olarak

Image Added

2- Satış Temsilcisi Bazında Gerçekleşen Satışlar

Her satış temsilcisi farklı bir renkte gösterilir. Satış temsilcisi seçimi yapılmazsa tüm satış temsilcileri ayrı çizgi ile çizilir. Aylara göre zaman (x) - tutar(y) grafiğidir. 

Image Added

3- Satış Temsilcisi Bazlı Teklif Durumları

Her satış temsilcisi için farklı bir bar gösterilir. Tutar (x)- satış temsilcisi (y), durum(stack) grafiğidir. Oranlar ya da tutarlar tooltip bazlı eklenir.

Image Added

Grafik raporlar üzerinde tek aşama dönen sonuçlarda tooltipin standarda uydurulması

"Satış temsilcisi bazlı teklif durumları" grafik raporu üzerine gelir. Üzerinde tek aşama bilgisi olan bir satış temsilcisi grafiği üzerine gelir ve tool tip  alınır.

  1. Tooltip üzerinde satış temsilcisi bilgisi ve hemen altında dataya ait renk gösterge bilgisi gösterilir.
  2. Gösterge bilgisi yanında tutar bilgisi gösterilir.
Expand
titleSatış Temsilcisi Bazlı Teklif Durumları

Image Added

4- En çok Satış Yapılan Müşteriler

Her müşteri farklı bir yatay bar ile gösterilir. Tutar (x)- Müşteri (y) grafiğidir. En çok ve en sıklık ile satış yapılan müşteriler gösterilir.

Image Added

5- En çok Satış Yapılan Ürünler

Her ürün farklı bir yatay bar ile gösterilir. Tutar (x)- Ürün(y) grafiğidir. En çok ve en sıklık ile satış yapılan ürünler gösterilir.

Image Added

6- En Çok Açık Teklifi Bulunan Müşteriler

Her müşteri farklı bir yatay bar ile gösterilir. Tutar (x)- Müşteri(y) grafiğidir. Teklif kaydı üzerinde en çok açık teklifi olan müşterilerin gösterim şeklidir.

Image Added

7- Satış Temsilcileri Bazında Satış Dağılımı

Satış temsilcisi (dilim) - detay (yüzde) (tooltip: tutar + yüzde) grafiğidir. Satış temsilcisi boş olan satışlar diğer bölümünde gösterilir.

Image Added


Teklif Satış Göstergeleri | Grafik Renklendirmesi

  • En çok satış yapılan müşteriler: 
    • Her müşteri barı farklı renkte olur.
  • En çok satılan ürünler :
    • Her ürün barı farklı renkte olur.
  • En çok açık teklifi bulunan müşteriler:
    • Her müşteri barı farklı renkte olur.
  • Tüm grafikler yeni varsayılan renk paleti ile gösterilir. 
Expand
titleKokpit Grafik Ekran Renklendirilmesi

Image Added

Image Added


Teklif Satış Göstergeleri | İpucu (Tooltip) ve Eksenler Üzerinde Sayısal Değerlerin Binlik Ayraç Desteği

  • Grafik raporlar üzerinde tooltip binlik ayraç desteklenmesi,
  • Grafik raporlar üzerinde eksenlerde gösterilen sayısal değerlerde binlik ayraç desteklenmesi sağlanmıştır.
Expand
titleBinlik Ayraç Desteği

Image Added