Page History
...
Panel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- KullanımTanımlar → Otomatik Görevler menü içeriğinde Görev tipi "Gelişmiş Bildirim" seçildikten sonra görev adı, zamanlama, hatalı durum bilgilendirme doldurulur ve rapor parametresini detaylandırmak için aşağıdaki gereksinimler incelenir. Gelişmiş Bildirim parametre ayarı ile genel, sorgu, içerik ve adres ekranları görülür. 2.1. Genel Senaryo: Otomatik görevler liste ekranında görüntülenen gelişmiş bildiriminizin tanım kısmıdır.
Özel Anahtarlar ve Değerler: Özel Parametreler özel değerler üzerinde saklanmaktadır. Anahtar ve değer içeren, hızlı bir şekilde veri girişi yapabilen bir grid tasarım içerir. Örneğin ERP veri tabanı bağlama işlemi sağlandıysa, özel anahtar değere firma bilgisi, değer kısmına firmanın numarası eklenir veya dönem bilgisi ve dönem numarası eklenmesi gibi düşünülür. Başlangıç Tarihi: Gelişmiş bildirimin başlangıç saatini alır. Varsayılan olarak boş bir tarih görüntülenir. Sorgunun çalışma ve zamanlama türüne göre başlangıç tarihi sistem tarafından güncellenir.
2.2. Sorgu Gelişmiş Bildirim | Sorgu alanına tıklanır ve açılan sorgu editör ekranıyla sorgularınız eklenir. Sorgu ekranında, sorgu editörü, kayıt tetiklenme türleri, oluşturma tarihi, güncelleme tarihi, bağlı sorgu ve tarih formatı yer alır.
Sorgu: Sorgu editör içerisinde üst kısımda parametre ekranı görülür. Parametrenin amacı ise genel tabı altında bulunan 'özel anahtar' bilgisini çeker. Sorgu editör kısmı ise veri tabanı üzerinden ekleyeceğiniz sorgu eklenir. Test butonuna ile sorgunun çalışır veya çalışmadığı durum geri bildirim ile görüntülenir.
Sorgu kısmında eksik bilgi veya bağlanan data üzerinde bir sorun olduğunda uyarı bilgilendirilmesi görülür.
Tetikleme Tipleri;
Kayıt eklendiğinde tetiklensin: İlgili iş nesnesine veya diğer veri tabanı sorgusundan dönecek sorguya göre kayıt eklendiğinde tetiklenen durumdur. Kayıt güncellendiğinde tetiklensin: İlgili iş nesnesine veya diğer veri tabanı sorgusundan dönecek sorguya göre var olan kayıt güncellendiğinde tetiklenen durumdur. Sorgu çalıştığında tetiklensin: Veri tabanı üzerinden eklenen sorguya select işlemi seçili ise gerçekleşir.
Oluşturma Tarihi: Sorgu içerisinde oluşturma veya başlangıç tarih alan bilgisi eklenir. Güncelleme Tarihi: Son güncelleme tarih alan bilgisi eklenir.
Bağlı Sorgu: Sorgu alanına bağlı olarak çalışır. Bağlı sorgu alanı içerisindeki bulunan parametre bilgisine tıklandığında sorgu alanındaki veri tabanı alanlarını gösterir.
Tarih Formatı: Varsayılan olarak → yyyy-MM-dd HH:mm:ss formatında gelir. Kullanılan tarih formatı bilinmediği farklılık göstereceğinden sorun yaşandığı anda kullandığınız tarih formatı eklenmelidir.
Konu: Metin alanı yapısına sahiptir. Konu alanın sağında bulunan tıklanır ve sql 'sorgu oluştur' menü yapısı gelir. Parametreler metin alanında aşağıya yönlü ok basıldığında ise sorguya ait veri tabanı üzerindeki alanlar görülür. Oluşturulacak metin-sql sorgu oluştur ekranında metin alanı eklenir ve parametre seçiminden alan seçimi sağlanır. Parametre içinden seçilen alan, sorgu oluştur ekranında {veri} şeklinde görüntülenir.
İçerik İşleme Türü: Tüm veri için tek bildirim (ManyToOne) oluştur ve Her bir veri için ayrı bildirimler (OneToOne) oluştur seçeneklerinden bir tanesi seçilerek, bildirim gönderme işlemi sağlanır.
İçerik Yapısı: İçerik işleme türü seçimine göre 'HTML oluştur' ekranı gelir. HTML oluşturma ekranın içerik kısmı;
2.4. Adres
2.4.1.Web ve Mobil Bildirim; Otomatik görev tanımı yapılır. Gelişmiş bildirim görev tipi için Genel, Sorgu, İçerik ve Adres alanları doldurulur. Adres bölümünde 'seçimi yapılır. Zamanı geldiğinde veri tabanı sorgularına ve adres bölümü tanımlarına uygun olarak bildirim gönderilir.
Ayrıca bildirim veya bildirimler menüsü üzerinden dosya indir butonuna basılır ve rapora erişilir.
Adres bölümünde 'Mobil seçimi yapılır. Zamanı geldiğinde veri tabanı sorgularına ve adres bölümü tanımlarına uygun olarak bildirim mobil uygulamaya gönderilir. 2.5. Gelişmiş Görevleri Dışarı/İçeri Aktarma Görev tanımlarında içeri-dışarı aktarmanın desteklenmesi sağlanmıştır. "içeri aktar" işlemi yapmak için Tanımlar > Otomatik Görevler ekranı açılır. "İşlemler" altından "Görev işlemleri > Görevi içe aktar" öğesine tıklar.
İçeri aktar: Görev seçimi için ekran açılır. .crm uzantılı dosya seçimi yapılır. Tamam butonuna basarak içeri aktarmayı başlatır. İçeri aktarma tamamlanınca içeriye aktarılan görev liste üzerinde görüntülenir.
Dışarı aktar: Tarayıcının öndeğer indirme klasörüne açılır. Tamam butonuna basarak dışarı aktarmayı başlatır. Dışarı aktarma tamamlanınca dışarıya aktarılan görev dosya yolunda .crm uzantısı ile görüntülenir.
|
Panel | ||
---|---|---|
| ||
3- ÇıktıOtomatik Görevler | Gelişmiş bildirim senaryo durumu aktif olarak çalıştığı zaman aşağıdaki gibi e-posta çıktı görüntülenir. Otomatik Görevler | Gelişmiş Bildirim örnek senaryoların kurgulanması ve kendi local / server ortamınıza içeriye aktar ile alırken dikkat edilmesi gereken konular için tıklayınız. |
...