Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Her Rapor bölümleri; Rapor Başlığı, Üstbilgi, Grup Üstbilgisi, Düz, Grup Altbilgisi, Altbilgi ve Rapor Sonu olmak üzere 7 ana başlıktan oluşur. Her rapor şablonunda ana başlık, alt başlık, kolon başlıkları, listelenen satırlar ve toplamlar bölümleri yer alır. Raporu oluşturan 7 ana bölüm vardır: 1-

Rapor Başlığı
2-Üstbilgi
3-Grup Üstbilgisi
4-Düz
5-Grup Altbilgisi
6-Altbilgi
7-Rapor SonuRapor Başlık Bilgisi: Raporun başlık bölümünde tanımlanan raporun adı, rapor tarihi/saati, kurum numarası, kurum adı, kullanıcı adı gibi rapor başlık bilgileri yer alır. Rapor/Sayfa Başlığı alanına tıklandığında Özellikler bölümünde yer alan Bölüm No alanından rakam girilerek rapordaki yeri belirtilir. Bölüm Tipi alanından ise Rapor Başlığı seçimi yapılmalıdır. Rapor başlığı rapor oluşturulduğunda bir kere basılır ve raporun en üstünde yer alır.

...

Üst Bilgi: Raporda yer alacak bilgiler her sorgulamada değiştikçe, raporun her sayfasında tekrar eden başlık bilgilerinin yer aldığı bölümdür. Varlık Listesi Raporu'ndan örnek vermek gerekirse, ; Kategori, Kod , ve Açıklama alanları gibi…gibi.

Raporda yer alacak standart ya da tanımlı alan başlıkları rapor tanım ekranında Ekle seçeneği altında yer alan Veri alanı Alanı seçeneği ile kaydedilir. Alan penceresinde eklenecek alanın türü ve içeriği belirlenir. Alanın özelliklerini belirlemek için Özellikler menüsü kullanılır. Kolon başlıkları için Kolon alanı seçilir. 

...

Rapor bölümleri ve bu bölümlerde yer alacak bilgiler her bölümde ayrı ayrı belirlenir. Rapor bölümlerinin boyut bilgileri ve hangi formatta şablonda yer alacağı her bölüm için ayrı ayrı kaydedilir. Bunun için Özellikler başlığı altında yer alan seçenekler ve değerleri kullanılır.

...

Bkz. Tasarım ve Veri Alanı Özellik Bilgileri