Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Anchorpage1page1 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
KPI (Key Performance Indicator)
Crm CRM üzerinde performans ölçümlemesi yapılmasını sağlar. Belirlenen kriterlerde kriterde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görülür.

Örnek olarak bir : Bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık, aylık girilmesi gereken aktivite sayısının , belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı görülebilir.
Bunun  Bunun için Tanımlar menüsü altında KPIKPI> Tanımlar bölümünden ölçümleri görebilmek için KPI skor kartı eklenir.


1
Anchorpage2

page2 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
Örnek Uygulama:

Son 30 gün içerisinde içinde, girilen kişiye göre aktivite sayısını sayısı kontrol edelimedilir. Yukarıdaki resimde görüldüğü Resimdeki gibi KPI tanımlarına girildikten sonragirilir.


Yeni bir tanım ekllenireklenir, aşağıdaki gibi bir pencere açılacaktıraçılır.



Ad: KPI tanımına verilen isimdir.

Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde rapor alınmak isteniyorsa alınacaksa o bölümünden bölümden seçim yapılır.

Kriter: Bu kısım alan sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir.
Burada  Burada iki tarih belirlenir, ; biri başlangıç tarihi, diğeri bitiş tarihitarihidir. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için yapılmalıdırverilmelidir.
2
Anchorpage3page3 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI

Küçük yeşil artı işaretine basılarak tarih tıklanarak Tarih alanı eklenir.


Açılan satırda mavi "IdID" yazan kısımda alanda Tarih seçimi yapılırseçilir. Ölçümleme Aktivite , aktivite tarihine göre yapılacağından yapılacağı için Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.



Tarihi seçildikten sonra yeşil renkle Eşit yazan kısıma büyük alanda "Büyük veya eşit' i seçelim
3
Anchorpage4page4 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
Image Removed
Sonrasında resimde gözüken g " seçilir.

Image Added

Sonra resimde gösterilen "g" harfi seçilir.

Açılan combobox' tan RangeStart' ı
Açılır menüden RangeStart seçilir.

4
Anchorpage5page5 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI

Artı işareti ile yeni kriter eklenir.




Daha sonra ortadaki yeşil eşit' ikonuna basılır ve açılan combobox' da RangeEnd' i seçimi yapılır.
Tarih renkli "Eşit" simgesine tıklanır ve açılır menüden "RangeEnd" seçilir. Tarih aralıkları belirtilir. Kullanıcı bazında ölçümleme yapabilmek için kullanıcılar filtrelenir.
Ve Ve'nin yanındaki artı işaretine basılırtıklanır.



Oluşturan ' ı seçerken seçilirken ilk açılan combobox'ta menüde bu veriler gelir, tekrar aşağı ok tuşuna basılarak kullanıcı listesinden seçim yapılabilir.


Yön: Ölçümlenecek verinin düşük olması mı? yoksa yüksek olması mı? , bunun tercihini yapılırmi olacağı seçilir.

İfade: Toplam kayıt sayısını almak için default' ta öndeğer olarak gelir.
5
Anchorpage6page6 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI

Ölçümleme Frekansı:


Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.

Karşılaştırma Aralığı: Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır. .

Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Örn. Gün bazındaBazında, yıl bazında gibivs..

Bölgeler:

Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef ' i geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlendibelirlenmiştir.

Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Bizim örneğimizde Örnekte 3 belirledikbelirlenmiştir.

Sonuç olarak şöyle bir tanımlama yaptık
Aktivite tarihi yapılmıştır: Aktivite tarihinden önceki son üç günde ne kadar kayıt girilmiş girildiği ve geçen önceki ay ne kadar kayıt girmişim. Bunun karşılaştırmasını yaptık. Eğer son girildiği karşılaştırılmıştır. Son 3 günde 5'ten fazla kayıt girdiysem girildiyse yeşil, 3'ten az kayıt girdiysem girildiyse kırmızı olacakgösterilir.
6
Anchorpage7page7 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI



Tanımlama böylece böyle tamamlanmıştır. Bundan sonraki adım buna , bir skor kartı oluşturulmasıdır. Örneğin

Örnek: Ahmet kullanıcısı için son 30 günde 20 aktivite giriş hedefi, son 3 ayda 100.000 tl' lik liralık teklif hedefi, bu yıl da 200 fırsat girişi hedefi verilebilir. Bu durumda Ahmet kullanıcısına bir Skor skor kartı oluşturup, oluşturulup bütün bu tanımlamaları tanımlamalar içerisine eklediğinizde eklendiğinde tek bir ekrandan Ahmet'in durumu gözlemlenebilir.

Sol taraftaki menüden KPI SKOR kartlarının seçimi yapılrkartları seçilir.
7
Anchorpage8page8 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
 



Açılan pencereden yeni bir skor kartı eklenir. Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.



Kaydettikten sonra Ahmet'in hedeflerine bakıldığında;
8
Anchorpage9page9 Image Removed DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
bakılır.



Ahmet kullanıcısı için son 3 gün ve geçen yıl ' ı karşılaştırdıkkarşılaştırılmıştır. Son üç günde 1 kayıt girilmiş, geçen sene de 9 kayıt girilmiş şeklinde ölçümleme yapıldıgirildiği ölçümlenmiştir. Ölçümleme frekansında yeşil alan' a alana 5 verildiği için ve mevcut kayıt 1 olduğundan olduğu için kırmızı renkte görüntülendigörüntülenmiştir. 9