Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  • TASARIM


Tasarım süreci, geliştirmesi veya konfigurasyonu yapılacak ürünün; analiz aşamasında belirlenen süreçlere ve ihtiyaçlara yönelik hazırlığı için yapılan işleri kapsar. Arayüzlerin tasarlanması, veri şablonlarının oluşturulması, hedef süreçlerin çizilmesi, rapor ve teknik tasarımların yapılması bu aşamada gerçekleştirilir.

GİRDİLER
  1. Analiz Dokümanı

  2. Proje amaç ve kapsamı    

  3. Varsayımlar, riskler ve kısıtlar

  4. Proje Takvim ve Zaman planı

  5. Paydaşlar

  6. Yapılacak işler listesi 

  7. Entegrasyon noktaları    

  8. Lisans ve modüller

  9. Müşterinin iş yapış ve raporlama sürecine dair dokümanlar/ matbu evraklar süreci

  10. Test ortam bilgisi

YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR

Hedeflenen Durum (To-Be) Analizi: Mevcut süreçlerin analizinden faydalanılarak "iyileştirilmiş" ve "optimize edilmiş" süreçlerin tasarımı için yapılan çalışmalar bütünüdür. Analiz safhasında çizilen BPMN, Bağlam ve Kullanım Senaryosu diyagramları kullanılarak hedeflenen durumun görselleştirilmesi önerilir. Bu sayede projedeki tüm paydaşların süreç görselleri üzerinden mutabakatı sağlanabilir.

Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking): Bu yöntem, insanı odağa alarak ürüne, faydaya ve hedeflenen tasarıma ulaşmayı hedefler. Bunu sağlarken de beş adımdan oluşan süreçler bütününden faydalanır. Yaratıcı fikirlerin üretilmesi için açık iletişimi, net cevapları alana kadar devam ettirilen soru cevap seanslarını, taslak (prototip) haline getirilen fikirleri ve tüm bunları değerlendirmeyi ön planda tutar. Tasarım Odaklı Düşünme - Design Thinking müşteri ile iletişimi artırmak ve onlardan olabildiğince çok cevap alabilmek için tavsiye edşlen yöntemlerden biridir.

Veri/Parametre Tasarımları: Müşterinin gereksinimleri ön planda tutularak çizilen hedef süreçler kapsamında, üründe takibi ve uyarlaması gerekecek verilerin tasarımı yapılır. Buna göre, müşterinin mevcut verisinin yeni ürüne aktarımı için veri şablonları da hazırlanmalıdır. Bununla birlikte, ürün özelliklerini kullanım şekline göre konfigure edilecek parametre değerlerinin de belirlenmesi gerekmektedir.

Arayüz/Ek Yazılım Tasarımları: Müşterinin iş süreçleri için kullanacağı form arayüzlerinin tasarımı yapılır. Özel uyarlamalar ve geliştirmeler söz konusu ise prototip hazırlanarak onaya sunulması önemlidir.

Rapor Tasarımları: İhtiyaç duyulan raporlara ait prototip tasarımlar yapılmalı ve varsa ek ihtiyaçlar tespit edilmelidir.

Entegrasyon Modelleme: Hedef süreçte kullanılacak sistemlerin birbirleriyle entegrasyon noktalarının çıkarılması ve veri paylaşım modellerinin tasarlanması gerekmektedir. Buna göre aradaki veri akışını sağlayan kontroller, senkronizasyon modelleri ve eşleşme bilgilerinin çalışılması gerekmektedir.

Kullanıcı Grup ve Yetki Modelleme: Geliştirilecek/konfigure edilecek sistemleri kullanacak kişilere ait kullanıcı kayıtlarının ve yetkilerin belirlenmesi gerekmektedir. Buna göre ortak kullanıcı grupları oluşturularak yetkilerin kolay yönetilmesi hedeflenmelidir.

ÇIKTILAR
  1. Tasarım dokümanı (Güncellenmiş Analiz Dokümanı)
    1. Hedef süreç diyagramları
    2. Form/rapor tasarımları
    3. Parametre ve Konfigurasyon detayları
    4. Kullanıcı grup ve yetkileri
    5. Hedeflenen Topoloji
    6. Ek yazılım tasarımı (Ekran tasarımı, Data yapısı, iş kuralları)
    7. Entegrasyon tasarımı (data kaynağı, güncelleme periyodu, data deseni, bildirim/onay mekanizması)
    8. Güncellenmiş bağlam diyagramları
  2. Güncellenmiş Proje Takvim ve Zaman Planı
  3. Değişen ortam ihtiyaçları, amaçlar hedefler, paydaşlar
  4. Güncellenmiş Yapılacak işler listesi
  5. Kapsam Değişiklik Talepleri
KONTROL YÖNTEMLERİ

Aşağıdakiler olumlu sonuçlandığında tasarım süreci bitirilebilir:

    • Bağlam ve süreç diyagramları güncellenmeli
    • Form/rapor tasarımları tamamlanmalı
    • Veri ve parametre konfigurasyonları tasarlanmalı
    • Ek yazılım ve entegrasyon modelleri tasarlanmalı
    • Kullanıcı grup ve yetkileri netleştirilmeli
    • Tasarım sonuçları, üst yönetimin proje hedefleri ile örtüşmeli
    • Paydaşlar tasarıma onay vermeli
Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Hazırlanan diyagramlar, modeller ve tasarım detaylarınıProje Analiz ve Tasarım Dokümanına ekler.
  • Oluşturulan tüm dokümanları, doküman yönetim sistemlerine yükler.
  • “Proje Analiz ve Tasarım Dokümanı”nı paydaşların veproje üst kurulunun onayına sunar.
  • Proje Takvim ve Zaman Planı ve Yapılacak İşler Listesi günceller.
  • Kapsam dahilinde değişen ihtiyaçları “Değişiklik Yönetim Planı” çerçevesinde ele alır.


  • GELİŞTİRME/KONFİGURASYON


Bu aşamada, Analiz ve Tasarım aşamalarında planlanmış olan Geliştirme/Konfigurasyon işlemleri projenin takvim ve zaman planına uygun olarak yürütülür. 

GİRDİLER
  1. Yapılacak işler listesi
  2. Tasarım dokümanı (Güncellenmiş Analiz Dokümanı)
  3. Kullanıcı listesi
  4. Güncellenmiş Proje Zaman Planı
  5. Varsayımlar, riskler ve kısıtlar
  6. Lisans ve modüller
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  1. Test ortamının kurulması
  2. Ürün Parametre ve Konfigurasyonlarının yapılması
  3. Form ve Rapor tasarımları
  4. Data aktarımları
  5. Ek yazılım ve Entegrasyon noktalarının çalışılması
  6. Projeye özel iş listesi maddelerinin tamamlanması
  7. Kullanıcı Kabul Testi için test vakalarının oluşturulması
ÇIKTILAR
  1. Tasarım revizyonları
  2. Kullanıcı Kabul Testlerine ait senaryolar
  3. Testleri tamamlanmış ürün teslimatları
  4. Güncellenmiş yapılacak işler listesi
  5. Güncellenmiş Proje Takvim ve Zaman Planı
  6. Varsa ek yazılım entegrasyon ihtiyaçları
  7. Güncellenmiş konteks ve boundary diyagramları
  8. Varsayımlar, riskler ve kısıtlar

KONTROL YÖNTEMLERİ

Aşağıdakiler olumlu sonuçlandığında geliştirme/konfigurasyon süreci bitirilebilir:

  • Parametre ve konfigurasyon testi yapılmış olmalı
  • Rapor tasarımlarının testi yapılmış olmalı
  • Ek yazılım ve entegrasyon testi yapılmış olmalı
  • Kullanıcı grup ve yetki testi yapılmış olmalı
  • Veri doğruluk testi yapılmış olmalı
  • Yapılacak iş listesinde tamamlanmamış kritik madde kalmamış olmalı
  • Ürün teslimatları, üst yönetimin proje hedefleri ile örtüşmeli
Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Geliştirme aşamasında değişen tasarımları Proje Analiz ve Tasarım Dokümanında günceller.
  • Müşteri talebine ve proje büyüklüğüne göre opsiyonel olarak hazırlanan "Test Case Dokümanları"nı kullanarak yaptığı Kullanıcı Kabul Testinin sonuçlarını dokümante eder.
  • Oluşturulan tüm dokümanları, doküman yönetim sistemlerine ekler.
  • Proje Takvim ve Zaman Planını ve Yapılacak İşler Listesini günceller
  • Kapsam dahilinde değişen ihtiyaçları “Değişiklik Yönetim Planı” çerçevesinde ele alınır.


  • ANAHTAR KULLANICI EĞİTİMİ


Üründe yapılan geliştirmeler tamamlandıktan sonra projedeki anahtar kullanıcılara yeni süreçler ve sistem hakkında eğitim verilmelidir. Bu aşamada, onaylanan Analiz ve Tasarım dokümanı referans alınrak oluşturulan Anahtar Kullanıcı Kılavuzu ile eğitimin desteklenmesi beklenir.

GİRDİLER
  1. Güncel Tasarım Dokümanı
  2. Ürün Teslimatları (Test Ortamı)
  3. Proje Takvim ve Zaman Planı
  4. Yapılacak işler listesi
  5. Bağlam ve süreç diyagramları
  6. Risk, kısıt ve varsayımlar
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  1. Eğitim dokümanı (Ürün Kullanım) oluşturma
  2. Eğitim organizasyonu
  3. Anahtar Kullanıcı Eğitim Seansları
  4. Sistem Yönetici Eğitimi
ÇIKTILAR
  1. Değişiklik talepleri (konfigurasyon değişiklikleri, ürün özellik talepleri veya ek yazılım ihtiyaçları)
  2. Eğitim katılım formları
  3. Ürün Kullanım kılavuzu (Eğitim dokümanı)
  4. Risk, kısıt ve varsayımlar
  5. Güncellenmiş Yapılacak işler listesi
  6. Güncellenmiş Proje zaman planı
KONTROL YÖNTEMLERİ

Aşağıdaki adımlar sonuçlandığında Anahtar Kullanıcı Eğitim süreci bitirilebilir:

  • Tüm katılımcıların eğitim katılım formlarını doldurmuş olması
  • Proje kapsamı dahilindeki tüm konuların eğitime dahil edilmiş olması
Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Analiz ve Tasarım dokümanını referans alarak “Eğitim planı” ve “Kullanım Kılavuzu” oluşturur. Kullanım kılavuzu için Proje Analiz ve Tasarım Dokümanından faydalanılır.
  • Eğitim sonunda, katılımcıların Eğitim Katılım Formu doldurmasını sağlar.
  • Oluşturulan tüm dokümanları, doküman yönetim sistemlerine ekler.
  • Proje Takvim ve Zaman Planını ve Yapılacak İşler Listesini günceller
  • Kapsam dahilinde değişen ihtiyaçları “Değişiklik Yönetim Planı” çerçevesinde ele alınır.


  • KULLANICI KABUL TESTİ



Müşteri talebine ve proje büyüklüğüne göre opsiyonel olarak Kullanıcı Kabul Testi (KKT) uygulanabilir.  KKT, kullanıcıların sistemi “kabul” etmeden önce, gereksinimlerini ne ölçüde karşılanıp karşılanmadığını önceden görebilmesi, ürünü deneyimleyebilmesi ve değişiklik taleplerini önceden iletebilmesi adına faydalı bir süreçtir. 

Kullanıcı kabul testinin yapılması için geliştirme aşamasında oluşturulmaya başlanan "Test Case Dokümanları"nın önceden tamamlanmış ve anahtar kullanıcı eğitimlerinin tamamlanmış olması gerekmektedir. Kullanıcı Kabul Testi sırasında, anahtar kullanıcılara "Test Case Dokümanları" verilerek; ilgili vakaları uygulamaları beklenir. Her vaka için sonuçlar not edilerek raporlanır. Bu aşamada belirlenen eksikler veya kapsam değişiklikleri, Değişiklik Yönetimi çerçevesinde yönetilir. 

GİRDİLER
  1. KKT Test Vakaları
  2. Ürün Kullanım kılavuzu (Eğitim dokümanı)
  3. Ürün Teslimatları (Test Ortamı)
  4. Proje amaç ve kapsamı
  5. Risk, kısıt ve varsayımlar
  6. Yapılacak İşler Listesi
  7. Proje zaman ve takvim planı
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  • Anahtar kullanıcılar tarafından yürütülen ürün teslimat kontrolleri
  • Sistem yöneticisi tarafından yürütülen ürün teslimat kontrolleri

ÇIKTILAR

  1. KKT Onayı

  2. Kapsam Değişiklik Talepleri

  3. Risk, kısıt ve varsayımlar

  4. Güncellenmiş Yapılacak işler listesi

  5. Güncellenmiş Proje zaman planı

KONTROL YÖNTEMLERİ

Tüm teslimat onaylarının alınması

Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Test Case Dokümanları son haline getirilir
  • Test sonunda, katılımcılardan Kullanıcı Kabul Test Onayı alınır.
  • Oluşturulan tüm dokümanları, doküman yönetim sistemlerine ekler.
  • Proje Takvim ve Zaman Planını ve Yapılacak İşler Listesini günceller
  • Kapsam dahilinde değişen ihtiyaçları “Değişiklik Yönetim Planı” çerçevesinde ele alınır.


  • CANLIYA GEÇİŞ


Canlıya Geçiş öncesinde proje kapsamında teslimi vaadedilen fonksiyonların çalışırlığından ve kullanıcının sistemi kabul ettiğinin onayının alınması önerilir. Canlıya geçiş planı yapıldıktan sonra "Canlıya Geçiş Onayı" da alınarak çalışmalar başlatılır. Sürece Müşteri Proje Yöneticisinin de dahil edilmesi önerilir.

GİRDİLER
  1. Test Ortamı Konfigurasyonları
  2. Ek geliştirme ve entegre yazılımlar/çözümler
  3. Proje amaç ve kapsamı
  4. Risk, kısıt ve varsayımlar
  5. Yapılacak İşler Listesi
  6. Proje zaman ve takvim planı
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  • Canlıya Geçiş Onayının Alınması
  • Geçiş Öncesi ve Sonrası Duyurular
  • Canlı Ortam Kurulum ve Konfigurasyonu
  • Test Ortam Datasının Aktarılması
  • Canlı geçişi için gereken diğer dataların hazırlanması
  • Ek yazılım ve entegrasyonların kurulması
  • Canlı Ortam Hızlı Test 
ÇIKTILAR
  1. Canlı geçiş onayı
  2. Canlı ve çalışır sistem
  3. Güncellenmiş Yapılacak İşler Listesi
  4. Güncellenmiş Zaman ve Takvim Planı
  5. Risk, kısıt ve varsayımlar
KONTROL YÖNTEMLERİ

Canlıya geçiş testinin başarıyla sonuçlanması (Örneğin; bağlantı ve lisans sorunlarının olmaması, konfigurasyonların eksiksiz olması, rapor tasarımlarının çalışması, kullanıcı ve grup yetkilerinin sorunsuz olması, entegrasyon ve uyarlamaların çalışıyor olması, sunucu kaynaklarında (disk, memory vs.) sorunlarının olmaması) neticesinde süreç sonlandırılabilir. Özetle, kritik seviyede sorun ve aksaklığın olmaması ile canlıya geçiş süreci tamamlanır.

Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Müşteriden alınan Canlı Geçiş Onayıdoküman yönetim sistemlerine ekler.
  • Proje Takvim ve Zaman Planını ve Yapılacak İşler Listesini günceller


  • CANLI KULLANIM DESTEĞİ


Canlı Kullanım desteği aşamasında canlı kullanıma alınan modül veya özellikler için teklifte öngörülen süre için canlı kullanım desteği sağlanır. Bu aşamada “Talep yönetim sistemi” devreye alınır. 

GİRDİLER
  1. Canlıya alınmış teslimatlar
  2. Talepler, sorunlar, hata bildirimleri
  3. Sözleşme hizmet koşulları (SLA koşulları, garanti süreleri, vb.)
  4. Yapılacak İşler Listesi
  5. Zaman ve Takvim Planı
  6. Risk, kısıt ve varsayımlar
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  • Talep yönetim sistemi: Son kullanıcılardan gelen talepleri en kısa zamanda cevaplamak, bunları takip etmek ve yapılan işlerin raporlanması ve kullanıcıya hızlı bir geri bildirimde bulunarak iş yükünü daha yönetilebilir kılmak amacıyla bir Talep Yönetim Sisteminin kullanılması önerilir. Canlı Kullanım Desteğine geçildikten sonra, müşteri tarafında belirli kullanıcılara Talep Yönetim Sisteminde bir hesap açılarak; son kullanıcılardan gelen talepleri bu sisteme girmeleri istenir.

  • Yerinde destek, uzak bağlantı ve telefon destek ile istek/sorunlara müdahale: Canlı kullanım desteği süresince, destek ekibinin müşterinin talep, sorun ve şikayetlerine yerinde, uzak bağlantı ile veya telefon ile destek olması beklenir. Bu aşamada, müşterideki süreçleri bilen veya bu bilgilerin aktarıldığı bir destek ekibi ile çalışmak önemlidir.
ÇIKTILAR
  • Talep maddeleri
  • Yapılacak işler listesi: Kapsam değişikliğine sebep olan talepler değerlendirilerek bu listeye alınabilir; ancak hata giderme veya kapsamı değiştirmeyecek kadar minor geliştirmeler bu listeye tekrar alınmayabilir.
KONTROL YÖNTEMLERİ
  • Canlı kullanım desteğinin bitmesi aşağıdaki iki koşulun birden sağlanması gerekmektedir:
  • Kritik sorunların çözülmüş olması
  • Canlı destek süreciyle ilgili sözleşme koşullarının yerine getirilmiş olması 


  • İZLEME VE KONTROL


İzleme ve Kontrol Süreci, projenin ilerlemesini ve performansını izlemek, gözden geçirmek ve düzenlemek; planda değişiklik yapılması gereken alanları belirlemek; ve ilgili değişiklikleri başlatmak için gerekli süreçlerdir.

Bu süreç grubunun başlıca faydası, proje performansını düzenli ve tutarlı bir şekilde izleyerek ve ölçerek proje hedeflerinden farklılıklar gösteren durumların saptanmasıdır.

İzleme ve Kontrol sürecinde aşağıdaki takiplerin yapılması gerekmektedir:

  • Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrol Edilmesi
  • Kapsamın Geçerliliğin Kontrol Edilmesi
  • Zaman Çizelgesinin Kontrol Edilmesi
  • Risklerin İzlenmesi ve Kontrol Edilmesi
  • Değişiklik Taleplerinin İzlenmesi ve Yönetimi
  • Proje Performansının Takip Edilmesi ve Raporlanması
GİRDİLER
  1. Proje Takvim ve Zaman Planı
  2. İlgili aşamadaki dokümanlar
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  • Haftalık Yapılacak İşler Listesi Oluşturma: Müşteri ve yüklenici tarafındaki Proje Yöneticileri haftalık olarak Yapılacak İşler Listesini inceler ve aşağıdaki işlemleri gerçekleştirir:
    • Bir önceki hafta yapılan işleri kontrol eder, tamamlandıysa kapatırlar.
    • Listeye yeni girmiş işlerle birlikte tüm açık işleri önceliklendirirler.
    • Proje takımının (Müşteri + Yüklenici) haftalık iş kapasitesine göre, öncelikli işlerden 2 haftalık kısmını seçip işaretlerler.
      Not: İşaretleme için "Yıl.Hafta" (ör. 2019.H02) gibi notasyon kullanılırsa tüm projeleri aynı takvime yerleştirip yönetmek mümkün olur.
    • 2 haftalık iş paketi proje takımından ilgili kişilere atanır.
    • Yapılan planlama ve önceki hafta işlerinin durumu Haftalık durum raporu aracılığı ile paylaşılır

    Yukarıdaki adımlar her hafta tekrar edilir.

    (star) Neden her hafta 2 haftalık planlama yapıyoruz?

    Bu yöntemin birkaç faydası var, işlerin erken bitmesi durumunda hangi işin yapılacağına dair soru işareti oluşmuyor, Ek olarak hem müşteri hem yüklenici tarafındaki zaman ve lojistik planlamaları 2 hafta önceden yapılabiliyor.

  • Proje Takvim ve Zaman Planı Güncelleme: Proje devam ederken, yapılan işlerin takvime uygun gidip gitmediği ve takvimin ne kadar gerisinde ya da ilerisinde olunduğunun takip edilmesi, projenin başarısı için önemli bir izleme yöntemidir.  Projede takvim ve zaman planını etkileyecek değişiklikler olması durumunda ise planların revize edilerek, paydaşlarla iletişimi yapılması gereklidir.

  • Hizmet-Servis Formu: Proje süresince yapılan müşteri ziyaretlerinin ve verilen hizmetlerin günlük olarak raporlanması hem müşterinin hem de projede yer alan danışmanların genel bilgi sahibi olması açısından önem taşımaktadır. Müşteriden onayı alınan Hizmet Servis formları, daha sonra yapılacak proje günü mutabakatı için de kullanılır.

  • Proje Toplantı Tutanağı: Proje süresince yapılan toplantılarda gündeme alınan konular ve neticesinde alınan kararlar bir toplantı tutanağı halinde proje ekibi ve diğer katılımcılarla paylaşılmalıdır. Toplantı kararların verimli bir şekilde yönetilebilmesi için tutanakta görevler ve termin tarihleri de açıkca belirtilmelidir.

  • Haftalık Proje Durum Raporu: Projenin genel durumu, ilgili haftaya kadar tamamlanan işler ve sonraki haftalara planlanan işlerin müşteri ve proje ekibiyle paylaşılması için Haftalık Proje Durum Raporları oluşturulmalıdır. Proje durum raporlarında aynı zamanda olası riskler, alınması gereken kararlar ve açık kalan konuların da iletişimi yapılmalıdır.
     
  • Değişiklik Yönetim Süreci: Proje içinde veya proje dışında kapsam değişikliği olması durumunda bu süreç uygulanır.

  • Risk Yönetim Tablosu: Projenin hazırlık aşamasında oluşturulan Risk Olasılık ve Etki matrisi, proje süresince takip edilen ve yönetilen bir tablo olmalıdır. Yeni çıkan riskler varsa bu matrise eklenmelidir; mevcut risklere karşı alınan aksiyonlar raporlanmalı, bu risklerin olasılık ve etki çarpanlarının artı veya eksi yönde etkileyen durumlar sürekli izlenmelidir.

  • Öğrenilen Dersler Dokümanı: Başarıların, gelişim fırsatlarının, başarısızlıkların ve önerilerin gelecek proje veya proje fazlarının performansının geliştirilmesi amacıyla bu teknik kullanılır. Gerçekleştirilen projelere ait öğrenilen derslerin izlenerek; proje sonunda bir rapor haline dönüştürülmesi, organizasyonların sürekli öğrenerek ve gelişerek büyümesi için önemli bir adımdır. Bir proje süresince herhangi bir konuda deneyimlenen başarılı ve başarısız sonuçlar ve bunlara yönelik aksiyonların proje ekibiyle paylaşılması; sonradan yapılacak projelerin daha verimli ve kaliteli olması için kritiktir. Öğrenilen Dersler, proje aşamaları tamamlandıkça dökümante edilmeli ve paylaşılmalıdır. Böylelikle; organizasyonun öğrenme ve dönüşme hızını da geliştirir.

Expand
titleÖrneğin; aşağıdaki konularda yaşanan deneyimler Öğrenilen Derslerin içeriğini oluşturabilir:
  • Gelecekteki projelere katkı sağlayabilecek başarılı sonuçlar nelerdi ve bu başarıya katkı sağlayan detaylar neler oldu?
  • Yaşanan ve yönetilmesi gereken olumsuzluklar nelerdi?
  • Eksiği veya yokluğu nedeniyle projeyi olumsuz etkileyen konular nelerdi?
  • Projenin takviminde, kapsamda ve hedeflerde sapmalara neden olabilecek konular nelerdi?
  • Proje yönetimi esnasında neler daha iyi olmalıydı veya iyiydi?
  • Ürün implementasyon veya yazılım geliştirme süreçlerinde kullanılan teknikler nedeniyle olumlu veya olumsuz deneyimler nelerdi?
  • Tekliflendirilen efor ve proje eforu arasında farka sebep olabilecek faktörler nelerdi ve daha sonraki projelerde bu nasıl yönetilebilir?
  • Proje Kazanımları: Ön analiz esnasında belirlenmeye başlayan olası proje kazanımları, tüm proje içerisinde izlenmeli ve kontrol edilmelidir. Kazanımların gerçekleştiği noktada dokümante edilmeli veya kazanımların gerçekleştirilmesi için gerekli adımların atılması için motivasyon oluşturmalıdır.

  • Proje İletişim Toplantıları: Projenin belirli aşamalarında yapılması gereken toplantıların İletişim Planında belirtilmesi gerekir. Tüm proje ekibinin aynı hedefler etrafında kalması ve Güncel proje takvimi, Tamamlanan ve Planlanan işler konusunda  da mutabık kalabilmesi için bu toplantıların önemi yüksektir. Müşterideki proje sponsorunun, anahtar kullanıcıların ve danışmanların da katılım göstereceği toplantılarda projeyle ilgili durum özeti paylaşılmalıdır. Aynı zamanda; karar alınması gereken konular, riskli durumlar oluşturan detaylar, amaç, kapsam, beklentiler ve takvimde değişiklik olmasını gerektiren konular mutlaka ele alınmalıdır. Bu bilgilere ek olarak; tüm proje ekibinin motivasyonunun yüksek tutulması amacıyla her aşamada tespit edilen proje kazanımlarından, öğrenilen derslerden ve proje performans durumundan bahsedilmesi önerilir.
ÇIKTILAR
  1. Hizmet Servis Formu
  2. Toplantı Tutanağı
  3. Kapsam Değişiklik Değerlendirme Formları
  4. Haftalık Proje Durum Raporları
  5. Proje Kazanımları
  6. Öğrenilen Dersler
  7. Risk Analizi
  8. Proje Performans Raporu
  9. Güncellenmiş Proje Takvim ve Zaman Planı
  10. Yapılacak İşler Listesi
  11. Risk, kısıt ve varsayımlar
KONTROL YÖNTEMLERİ


Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Proje süresince yapılan toplantıları Proje Toplantı Tutanağı oluşturarak kayıt altına alır ve bu notları proje paydaşlarıyla paylaşır.
  • Danışmanların her proje günü sonunda Hizmet Formu doldurmasını ve müşteri ile mutabakatını sağlar.
  • Her hafta Haftalık Proje Durum Raporu yayınlayarak projenin gidişatını proje üst kurulu, sponsorlar ve paydaşlarla paylaşır.
  • Projenin başarısını ölçümlemek amacı ile oluşturulan Proje Performans Raporunu oluşturmaya başlar.
  • Proje Takvim ve Zaman Planını ve Yapılacak İşler Listesini günceller.
  • Oluşturulan ve güncellenen dokümanları doküman yönetim sistemine ekler.

Proje Danışmanları;

  • Kullandıkları bir proje takip platformları varsa proje hizmet günlerini kayıt altına alırlar.


  • KAPANIŞ


Kapanış sürecine, proje ana hedeflerine ulaştığında geçilir. 

GİRDİLER
  1. Sözleşme Efor Süreleri
  2. Harcanan Efor Süreleri
  3. Faturalanan Süreler
  4. Proje dokümanları
YÖNTEMLER, YAPILACAKLAR
  • Müşteriden geri bildirim formlarının toplanması
  • Proje Mali durum mutabakatının yapılması
  • Proje performans puanının ölçülmesi
  • Müşteriden kapanış onayının alınması ve tutanak oluşturulması
  • Proje dokümanlarındaki eksiklerin tamamlanması ve arşivlenmesi
  • Proje Kapanış sunumunun hazırlanması
  • Proje Kazanımlarının listelenmesi
ÇIKTILAR
  1. Proje Kapanış Tutanağı
  2. Proje Kapanış Sunumu
  3. Müşteri Geri Bildirim Formu
  4. Proje Performans Raporu
  5. Proje Mali Durum Mutabakatı
  6. Proje Dokümanları
KONTROL YÖNTEMLERİ

Aşağıdaki maddelerin tamamlanmış olmasının ardından proje kapanışı gerçekleşir:

  • Yapılacak işler listesinin eksiksiz tamamlanmış olması
  • Projedeki zorunlu dokümantasyonun tamamlanması
  • Proje Kapanış Onayının Alınması ve toplantısının düzenlenmiş olması
Tip
titleAşama sonunda yapılması gerekenler

Proje yöneticisi;

  • Proje/Faz Kapanış Tutanağıoluşturularak Müşteri Proje Yöneticisinin onayına sunar.
  • Oluşturulan ve güncellenen dokümanları, doküman yönetim sistemine ekler.
  • Proje Takvim ve Zaman Planını ve Yapılacak İşler Listesini günceller.

Proje Yönetim Ofisi veya Projeler Koordinatörü;

D. EKLER

  • Doküman Formatları

Attachments
uploadfalse
labelsdocformat