Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Kime
Firma

Teklifin verileceği müşteri kodunun girildiği alandır. Sistemde tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Eğer teklifin verileceği müşteri yeni bir müşteriyse, Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir firma tanımlanır. 

Info
Logo CRM'de firmalar, Bölümler modülünün Firmalar seçeneği ile tanımlanır.

Seçilen firmayı teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Tip
Firma alanında herhangi bir müşteri seçilmezse, muhtelif müşteriye teklif kaydı yapılacağı varsayılacaktır. Firma kayıtlarında var olması istenmeyen, bir kereye mahsus fatura kesilecek ve tahsilatı hemen yapılacak müşteriler için bu şekilde çalışılabilir.
Kişi

Firmadaki ilişkili kişi bu alana girilir. Firmaya bağlı olmayan bir kişi kaydı da seçilebilir. Sistemde tanımlı olan kişiler arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Yeni bir kişi kaydı oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.

Info
Logo CRM'de kişiler, Bölümler modülünün Kişiler seçeneği ile tanımlanır.

Seçilen kişiyi teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış Temsilcisi

Satışı gerçekleştirecek olan satış temsilcisinin girildiği alandır. Sistemde tanımlı olan temsilciler arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Yeni bir satış temsilcisi oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.

Info
Logo CRM'de satış temsilcileri Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanır.

Satış temsilcisinin etkinlik takvimine bakmak için Takvimi Aç seçeneğine, seçilen satış temsilcisini teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış temsilcisi değiştiğinde ürün satırlarını güncelle işaret kutucuğu seçildiğinde, teklif kaydına Ürünler sekmesinden bağlanan ürün kartlarının ERP sekmesi > Satış Elemanı bilgisi, Teklif kartında seçilen Satış Temsilcisi ile eşleştirilir.

Tip
Logo CRM tarafındaki Satış Temsilcisi, ERP tarafındaki ilişkili Satış Elemanı ile Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcisi kartının ERP- Satış Elemanı alanında eşleştirilir. Satış Temsilcisi kartındaki ERP- Satış Elemanı alanı yalnızca entegrasyon seti tanımlı olan oturumlarda görüntülenir.
Sevkiyat Adresi

Sevk işleminin yapılacağı adres bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer sevk adresi bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Sevkiyat Adresi alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir sevkiyat adresi tanımlanabilir.

Adres

Firmanın adresi bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer adres bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Adres alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir firma adresi tanımlanabilir.

NotlarTeklif ile ilgili açıklayıcı notlar bu alana yazılır.
Temel Bilgiler
ID

Yeni oluşturulacak teklife ait numara, bir önceki kayıtlı teklif ID numarası bir artırılarak sistem tarafından bu alana getirilir.

Aktif Revize ID

Yeni oluşturulan bir teklif ilk kez kaydedildiğinde, henüz bir revize işlemi yapılmadığından Aktif Revize ID değeri Rev-000001 olur. Teklif revize edildiğinde program otomatik olara Revize ID'sini bir arttırır.

Teklifler üzerinde yapılan revizeler Teklif kartının İlişkili Kayıtlar > Revizeler sekmesinde tutulur.

TarihTeklifin oluşturulduğu tarihi gösterir. Program, teklif ilk oluşturulduğu andaki saati çeker.
Geçerlilik TarihiVerilen teklifin hangi tarihte son bulacağını gösterir.
Aşama

Verilen teklifin hangi aşamada olduğunu gösterir.

Info

Logo CRM'de teklif aşamaları, Tanımlar >Teklifler > Teklif Aşamaları seçeneğiyle tanımlanır.

Teklif Aşamaları seçeneğiyle tanımlanan aşamalardan uygun olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir aşama tanımlanır.

Seçilen aşama bilgisini teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Durumu

Teklifin durum bilgisi bu alanda gösterilir. Teklif kaydı ilk kaydedildiğinde durum blgisi "Devam Ediyor" olur. Teklif kaydı sipariş veya irsaliyeye çevrildiğinde program otomatik olarak durum bilgisini "Satış" olarak günceller. Ancak kullanıcı ihtiyaca göre aşağıdaki durumlardan birini de seçebilir:

  • Devam ediyor
  • Satış
  • Satış iptal
  • Müşteri iptali
  • Olumsuz
TanımTeklife verilecek isim bu alana girilir.
Sözleşme???


Sınıflandırma
Tür

Teklifin türü bu alanda belirtilir.

Info
Logo CRM'de teklif türleri, Tanımlar > Teklifer > Teklif Türleri seçeneği ile tanımlanır.

Teklif Türleri seçeneğiyle tanımlanan türlerden teklife uygun olan seçilir veya Ekle Image Added ikonuyla yeni bir tü tanımlanır.

Seçilen tür bilgisini teklif kaydından kaldırmak için Temizle Image Added ikonuna tıklanır.

Grup
Incoterm
Kampanya
ÖncelikTür: Teklifin türünün girildiği sahadır. Gerektiğinde kullanıcı "+" butonu ile yeni bir tür de tanımlayabilir.
Grup: Teklifin grubunun girildiği sahadır. Gerektiğinde kullanıcı "+" butonu ile yeni bir grup da tanımlayabilir.
Incoterm: Uluslar arası ticarette ihracatçı ve ithalatçıların hak ve yükümlülüklerini açıkça       belirten uluslararası standart kurallar bütününün(incoterm) kullanıldığı versiyonları listelenir.
Kampanya: Program içerisinde tanımlanmış olan kampanyaların listelendiği sahadır. Gerektiğinde kullanıcı "+" butonu ile yeni bir kampanya da tanımlayabilir.
Öncelik: Teklif önceliğinin gösterildiği sahadır. "En düşük", "Düşük", "Normal", "Yüksek" ve "En yüksek" seçeneklerini içerir.
Alternatif: Teklifin ana teklif ya da kaçıncı alternatif teklif olduğunun girildiği sahadır.
Kayıt tipi: Teklifin kayıt tipinin girildiği sahadır. Tip olarak Yurtiçi ve Yurdışı seçeneklerini içerir.
Alternatif
Kayıt Tipi
Fiyat Ayarları
Döviz Kuru Türü
Teklif Dövizi
Teklif Dövizi Kuru
Onay Durumu
Son Onay Durumu
Son Onay İşlemini Yapan
Son Onay İşlemi Tarihi
Beklenen
Son Onay Veren
Diğer
Etiketler
Kullanıcılara Bildir
Destek Kaydı
İlişkili Fırsatlar
Sistem Bilgisi
Oluşturma Bilgisi
Son Güncelleme

...