Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Teklif kartının Teklif sekmesinde aşağıdaki bilgiler girilir.

Image RemovedImage Added



Kime
Firma

Teklifin verileceği müşteri kodunun girildiği alandır. Sistemde tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Eğer teklifin verileceği müşteri yeni bir müşteriyse, Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir firma tanımlanır. 

Info
Logo CRM'de firmalar, Bölümler modülünün Firmalar seçeneği ile tanımlanır.

Seçilen firmayı teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Tip
Firma alanında herhangi bir müşteri seçilmezse, muhtelif müşteriye teklif kaydı yapılacağı varsayılacaktır. Firma kayıtlarında var olması istenmeyen, bir kereye mahsus fatura kesilecek ve tahsilatı hemen yapılacak müşteriler için bu şekilde çalışılabilir.
Kişi

Firmadaki ilişkili kişi bu alana girilir. Firmaya bağlı olmayan bir kişi kaydı da seçilebilir. Sistemde tanımlı olan kişiler arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Yeni bir kişi kaydı oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.

Info
Logo CRM'de kişiler, Bölümler modülünün Kişiler seçeneği ile tanımlanır.

Seçilen kişiyi teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış Temsilcisi

Satışı gerçekleştirecek olan satış temsilcisinin girildiği alandır. Sistemde tanımlı olan temsilciler arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Yeni bir satış temsilcisi oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.

Info
Logo CRM'de satış temsilcileri Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanır.

Satış temsilcisinin etkinlik takvimine bakmak için Takvimi Aç seçeneğine, seçilen satış temsilcisini teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış temsilcisi değiştiğinde ürün satırlarını güncelle işaret kutucuğu seçildiğinde, teklif kaydına Ürünler sekmesinden bağlanan ürün kartlarının ERP sekmesi > Satış Elemanı bilgisi, Teklif kartında seçilen Satış Temsilcisi ile eşleştirilir.

Tip
Logo CRM tarafındaki Satış Temsilcisi, ERP tarafındaki ilişkili Satış Elemanı ile Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcisi kartının ERP- Satış Elemanı alanında eşleştirilir. Satış Temsilcisi kartındaki ERP- Satış Elemanı alanı yalnızca entegrasyon seti tanımlı olan oturumlarda görüntülenir.
Sevkiyat Adresi

Sevk işleminin yapılacağı adres bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer sevk adresi bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Sevkiyat Adresi alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir sevkiyat adresi tanımlanabilir.

Adres

Firmanın adresi bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer adres bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Adres alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir firma adresi tanımlanabilir.

NotlarTeklif ile ilgili açıklayıcı notlar bu alana yazılır.
Temel Bilgiler
ID

Yeni oluşturulacak teklife ait numara, bir önceki kayıtlı teklif ID numarası bir artırılarak sistem tarafından bu alana getirilir.

Aktif Revize ID

Yeni oluşturulan bir teklif ilk kez kaydedildiğinde, henüz bir revize işlemi yapılmadığından Aktif Revize ID değeri Rev-000001 olur. Teklif revize edildiğinde program otomatik olara Revize ID'sini bir arttırır.

Teklifler üzerinde yapılan revizeler Teklif kartının İlişkili Kayıtlar > Revizeler sekmesinde tutulur.

TarihTeklifin oluşturulduğu tarihi gösterir. Program, teklif ilk oluşturulduğu andaki saati çeker.
Geçerlilik TarihiVerilen teklifin hangi tarihte son bulacağını gösterir.
Aşama

Verilen teklifin hangi aşamada olduğunu gösterir.

Info

Logo CRM'de teklif aşamaları, Tanımlar >Teklifler > Teklif Aşamaları seçeneğiyle tanımlanır.

Teklif Aşamaları seçeneğiyle tanımlanan aşamalardan uygun olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir aşama tanımlanır.

Seçilen aşama bilgisini teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Durumu

Teklifin durum bilgisi bu alanda gösterilir. Teklif kaydı ilk kaydedildiğinde durum blgisi "Devam Ediyor" olur. Teklif kaydı sipariş veya irsaliyeye çevrildiğinde program otomatik olarak durum bilgisini "Satış" olarak günceller. Ancak kullanıcı ihtiyaca göre aşağıdaki durumlardan birini de seçebilir:

  • Devam ediyor
  • Satış
  • Satış iptal
  • Müşteri iptali
  • Olumsuz
TanımTeklife verilecek isim bu alana girilir.
Sözleşme???


Sınıflandırma
Tür
Grup
Incoterm
Kampanya
Öncelik
Alternatif
Kayıt Tipi
Fiyat Ayarları
Döviz Kuru Türü
Teklif Dövizi
Teklif Dövizi Kuru
Onay Durumu
Son Onay Durumu
Son Onay İşlemini Yapan
Son Onay İşlemi Tarihi
Beklenen
Son Onay Veren
Diğer
Etiketler
Kullanıcılara Bildir
Destek Kaydı
İlişkili Fırsatlar
Sistem Bilgisi
Oluşturma Bilgisi
Son Güncelleme





Seçili nesneleri doğrula

Kaydetme işleminde verilecek olan uyarıcı ve durdurucu mesajların önceden gösterilmesini sağlar.

Yenile

Yenile işlemi yapmak için kullanılır.

SMS gönderme listesi

SMS gönderme listesi için kullanılır.

Paylaşım

Teklif modülü üzerinden paylaşım modülüne girmeden paylaşım yapabilmek için kullanılır. Kısayol olarak konulmuştur.

Kategori

Teklif girişinde hiyerarşik kategori oluşturma ve bu kategorilere ürün ekleme işleminde kullanılır.

Durum

Teklif modülünde oluşturulan kaydın hangi durumunu değiştirmek için kullanılır. Durum altındaki seçenekler aşağıdaki gibidir.

  1. Devam ediyor
  2. Satış
  3. Satış iptal
  4. Müşteri iptali olumsuz
  5. Olumsuz
    Teklif ilk oluşturulduğu anda "Devam ediyor" durumundadır. Devam ediyor durumundaki kayıt satışa çevirilebilir. Satış iptal durumundaki kayıt "Devam ediyor" durumuna çevrilmeden Satışa çevrilme işlemi yapılamaz.

Hazırla

Teklife ait rapor şablonlarını hazırlamak için kullanılır. Hazırla butonuyla açılan Rapor ekranında teklif şablonları seçilir ve bu seçilen kayıtlar Teklif>İlişkili kayıtlar>Hazırlanan formlar altına otomatik olarak kaydedilir.

Onayla/Reddet

Onay yada reddetme işlemlerini yapabilmek için kullanılır. Kayıt üzerinde onay hakkı olan kullanıcılara bu buton aktif olarak gelecektir.

Gönder

Teklif kaydını başka bir kullanıcıya onaya göndermek için kullanılır.

Aşama

Teklif aşamasını değiştirmek için kullanılır. Aşama butonu ile açılan Teklif aşamaları penceresinde ayrıca yeni bir aşama seçeneği de eklenebilir.

e-Mail

Teklif modülü üzerinden mail gönderme işlemi için kullanılır. Teklif içerisindeki hazırlanan formlar ve belgeler mailde otomatik ekli gelir.

Destek kaydı

Teklif kaydı üzerinden destek kaydı oluşturmak için kullanılır. Teklif kaydındaki firma ve ürün/ürünler bilgisi ile destek kaydı oluşturulmasını sağlar.

ERP firma bilgisi

ERP firma bilgisi butonu;

  1. ERP firma bilgisi
  2. ERP cari hesap ekstresi
  3. Sevkiyat özeti
    seçeneklerini içerir. ERP tarafındaki cari kart ile igili bilgileri anlık olarak gösterir.

Ürün seçerek çoğalt

Kopyalanacak teklif üzerinde istenen ürünler için çoğaltma işleminin yapılmasını sağlar.

Revize et

Teklifi revize etmek için kullanılır.

Rapor

Rapor butonu altında türü Teklif şablonu olan raporlar listelenir. Seçili teklif üzerindeki bilgilere(Teklif no, Teklif tarihi, Konu, Firma vb.) göre teklif şablonu dolu olarak gelir.

Dışarı aktar

Teklifi seçili formata göre dışarı aktarmak için kullanılır.

...