Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Panel

Table of Contents

Rota İş Nesnelerin Oluşturulması

Rota için yeni iş nesnelerin oluşturulması sağlanmıştır. Rota iş nesnesinin ismi MT_Route ve MT_Route_Items 'dır. 

Image Removed

Rota menüsü üzerinden yeni bir rota eklendiğinde oluşturulan alan bilgileri MT_Route iş nesnesine eklenir.

Panel
Rotalar

Kokpit

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Rotalar iş nesnelerine (fırsat, aktivite, görev ve destek kayıtları) ait günlük  ve haftalık rota planlanmasının sağlar.

Haritalar üzerinden gruplara ait firmaları görebilmek, rotaya ekleme yapabilmek ve seçili rotanın gidiş yolunu gösterir.

  • Pinlenmiş kayıtlar üzerinden rotaya ekleme,
  • Pinlenmiş kayıtlar üzerinden yol çizilmesi,
  • Filtrelenmiş görünüm

Rota oluşturma ile birlikte 

  • Kolay ve pratik rota oluşturabilmeyi,
  • Rotanın uyumun hangi sıra ile tamamlandığının , ne kadar zaman harcadığı gibi bilgilerin tutulmayı ve
  • Raporlama işlemleri oluşturulur.
Tip
titleÖnemli Bilgi

Rotalar menü kullanımı sadece Enterprise pakette desteklenmiştir.

Panel
Expand
titleMT_Route

Image Removed

Image Removed

Rota detay ekranında ilişkisel kayıt üzerinden rota çizim işlemlerini MT_Route_Items tablosu üzerinden bilgiyi tutar.

Expand
titleMT_Route_Items

Image Removed

Image Removed

  • MT_ROUTE 
Column_nameTypeLengthNullableOiduniqueidentifier16noDescriptionnvarcharmaxnoAssignedUseruniqueidentifier16noBeginDatedatetime8noEndDatedatetime8no StatusSmallInt2no (0:Open, 1:Ready, 2: InProgress, 3: Pause, 4:Done, 5:Canceled )
Mobil tarafından rahat yönetilebilmesi için 2 ve 3 eklendi.  Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. Canceled nedeni için gerekebilir.)_CreatedByuniqueidentifier16yes_CreatedDateTimedatetime8yes_LastModifiedByuniqueidentifier16yes_LastModifiedDateTimedatetime8yes

RouteItems için bir collection nonpersisten olarak tutulur.

  • MT_ROUTEITEMS
Column_nameTypeLengthNullableOiduniqueidentifier16noOrderSmallInt2noObjectClassNamenvarchar200

None = 0, Opportunity = 1, //Fırsat , Task = 2, //Görev, Ticket = 3, //Destek Kaydı,

Activity = 4 //Aktivite

ObjectOiduniqueidentifier16noObjectDescriptionnvarchar300yesStatusSmallInt2no (0:None, 1: Completed, 2: Canceled, 3:Skip )Notenvarcharmaxyes (Status e bağlı açıklama için. İptal ve geçiştirme nedeni için gerekebilir.)KpiStatusSmallInt2no (0: UnDone, OnTime, Late)CompletedDatedatetime8yesRelatedRouteOiduniqueidentifier16no_CreatedByuniqueidentifier16yes_CreatedDateTimedatetime8yes_LastModifiedByuniqueidentifier16yes_LastModifiedDateTimedatetime8yes
Panel

Rota Detay Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Rotalar iş nesnesi tıklanır ve yeni bir rota kaydı oluşturmak için Image Removed butonu tıklanır.

Expand
titleYeni Rota Oluşturma

Image Removed

Rota oluşturmak için açıklama, başlangıç tarihi, bitiş tarihi, atanan kullanıcı ve not alanı görülür. Bu alanlar validasyona tabidir. Bu alanları doldurulmadan kaydet işlemi yapılamaz.

Expand
titleRota Oluşturma-Validasyon

Image Removed

Alan bilgileri doldurulduktan sonra rota oluşturma tamamlanır ve Rota liste ekranında kayıt görüntülenir.

Expand
titleRota Oluşturma-I

Image Removed

Image Removed

Rota Öğe Eklenmesi

Oluşturulan rotanın detay ekranı açılır ve fırsat, görev, aktivite veya destek kaydı ekleme işlemleri yapılır. 

Expand
titleRota Oluşturma-II

Image Removed

Rotaya Bağlantılı Kayıt Ekleme

Örneğin aktivite kaydını oluşturulan rotaya kaydına eklemek için yeni butonu altından aktivite seçilir.

1- Ekranda bağlantılı aktivite bilgileri görüntülenir. Herhangi bir kayıt seçilir veya yeni aktivite kaydı açılır.

Expand
titleRota Oluşturma-III

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rotaya eklenecek aktivite, destek kaydı, görev ve fırsat kayıtlarında bağlantı kayıt ekleme veya yeni kayıt oluşturulduğunda seçili firmanın adres bilgisi olması gerekir. Adres bilgisi olmayan bir kayıt eklendiğinde uyarı verir.

Image Removed

2- Rotaya aktivite kaydı eklendiğinde sıra rota durum, sıra, işlem tipi, işlem no, işlem açıklaması, firma adı ve firma adres bilgisi alanı MT_ROUTE_ITEMS tablosuna eklenecek kayıt bilgisi gösterilir.

Expand
titleRota Oluşturma-IV

Image Removed

Rota Durum Öğesi

Tamamlama: Seçili olan durum öğesinin durumunu tamamlar.

Atla: Seçili olan durum öğesini atlar ve atlama işlemi yapılırken atlama nedeni girilir.

İptal: Seçili olan durum öğesini iptal eder ve iptal işlemi yapılırken iptal nedeni girilir.

Expand
titleRota Durum Oluşturma

Image Removed

Atlama Nedeni

Image Removed

İptal Nedeni

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rota öğesinin durum bilgisi değişmiyorsa, liste ekranında rotanın durum bilgisini tamamlanmıştır anlamına gelir. Rota liste ekranında işlemler → durum değiştir butonu tıklanır ve durumunu tamamlandı dışında bilgi seçilir.

Expand
titleRota Öğe ve Rota Durum Bilgileri

Image Removed

Image Removed
Panel

Rota Liste Ekran Üzerinden Kayıt Eklenmesi

Amaç

Tanımlanmış rotaların listesine erişebilmek ve rota çizme işlemi tetikleyebilmek.

Kullanımı

Satış Pazarlama > Rotalar" menü öğesine tıklanır. "Rotalar" listesi ekranı açılır. 

Expand
titleRotalar Liste Ekranı

Image Removed

İşlemler menü öğesi altından "Rota Çiz" öğesi tıklanarak rota çizimi tetiklenir.

Expand
titleListe Ekranından Rota Çizme

Image Removed

Rota Durum Değiştirme

İşlemler menü öğesi altından "Durum Değiştir" öğesi tıklanarak rotanın durum bilgisi değişir.

Image Removed

Açık: Rota detay ekranından rota kaydet işlemi ile birlikte varsayılan olarak durumu açık gelir.

Hazır: Rotayı hazırlayan kullanıcı rotayı atama yapacak kullanıcıya bildirim göndermek için hazır öğesini seçer.

Devam ediyor: Rota atanan kullanıcı durumunu devam ediyor olarak seçer ve rota üzerinde kayıt girişi sağlar.

Beklemede ve İptal : Rota atanan kullanıcı rota üzerinde işlem uzun sürdüğünde veya müşteri tarafından görüşme iptal olacağında öğelerden birini seçer.

Tamamlandı: Rota atanan kullanıcı ziyaretlerini veya durum öğelerini bitirdikten sonra kaydı kapatmak için tamamlandı öğesini seçer.

Expand
titleRota Durum Bilgisi

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rotaya atanan kullanıcı seçimi yapıldıktan sonra rota liste ekranından rota durumu "Hazır" seçildiğinde atanan kullanıcıya bildirim gönderilir.

...

Rota Çizme

Rota çizme işlemi eklenen iş nesnesi kaydın (aktivite, fırsat, görev ve destek kayıtları) firma bilgisindeki adres tanımından bulunduğunuz lokasyon arasındaki hat üzerinden rota çizer.

Expand
titleRota Çiz

Image Removed

Info
titleBilgi

Adres tanımı kayıt içinde yoksa haritada ikon gösterilmez uyarı verilir.

Expand
titleFirma Adresi Olmadığında

Image Removed

Rota çizme butonu detay ve liste ekranlarından oluşturmak için;

...

Expand
titleRota Çizme - Liste Ekranı

Image Removed

  • Detay ekranında "Rota çiz" butonu tetiklenmesi ile,
    • Rota içindeki rota öğeleri için harita üzerinde optimal rota çizimi yapılır. (durumu iptal ve atlandı olanlar çizime dahil edilmez)
Expand
titleRota Çizme - Detay Ekranı

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Rota Çizme işlemini Logo CRM Mobil uygulama üzerinden yapılması önerilir. 

Panel

İlişkili Kayıtlar Üzerinden Rota Gösterimi

Amaç

İlişkili kayıtlar sekmesinde Rotaların gösterilmesini sağlayabilmek.

Kullanımı

Aktiviteler , Fırsatlar, Destek Kayıtları ve Görevler > Detay Ekranı > İlişkili Kayıtlar > Rotalar" sekmesine gelinir ve ilişkilendirilmiş rotalar görüntülenir.

Expand
titleİlişkili Kayıtlar | Rotalar

Aktiviteler

Image Removed

Fırsatlar

Image Removed

Destek Kayıtları

Image Removed

Görevler

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

İlişkili kayıtlar üzerinden ulaşılan rota menüsünden yeni kayıt girişi yapılamaz

Panel

Rota API Kullanımı

Amaç

MT_ROUTE ve MT_ROUTE_ITEMS için API desteğinin sağlayabilmek.

GET işleminde firma koordinatlarının döndürülmesi sağlanmıştır.

Expand
titleMT_ROUTE GET

Image Removed

Expand
titleMT_ROUTE_ITEMS

Image Removed

Info
titleBilgi

Logo CRM Mobil uygulama üzerinden Rota Takibi için detaylı doküman linkine tıklayınız.

Kokpit satış temsilcisi ve ürün bazında teklif iş nesnesi için açık teklifler, kazanılmış teklifler, kaybedilen teklifler ve tüm teklifleri raporlamasını sağlayan ekrandır.

Tip
titleÖnemli Bilgi

Kokpit ekranı Logo CRM 2.50 sürümü ile birlikte teklifler iş nesnesi için geliştirmesi sağlanmış olup, ilerleyen sürümlerde diğer iş nesneleri içinde geliştirme sağlanacaktır.

Panel

Kokpit Menü Ekranı

Sol Menü üzerinde bulunan Kokpit altındaki Teklif kokpiti ekranı tıklanarak grafik raporlar görüntülenir. 

Expand
titleKokpit Menü Ekranı

Image Added