Amaç

Teknik servise; dijital imza kullanarak cihazı teslim etme ve teslim alma sürecinin takibi amaçlanmıştırç

Senaryo

İşlem kayıt formu ile cihaz sahibi bilgilerini girer imzasını atar ve sorun kaydını sistemde oluşturur. İşlem kontrol adımında cihazın teknin destek mi yoksa sistem desteğine mi ihtiyacı olduğuna karar verilir ve ona göre formun ilerlemesi sağlanır. Teknik veya sistem desteğe ilerlemiş olan form üzerinden ilgili aksiyon alınır ve işlem kontrol adımına geri döndürülür. En son cihaz sahibi teknik servise gelir teslim aldım bölümünü imzalayarak kaydı sonlandırır. Yapılan işlem ve imza bilgileri ile cihaz sahibine bilgilendirme maili gönderilir.

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosyayı indirerek uygulamaya aktarabilirsiniz. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümünü inceleyebilirsiniz.

Teknik Servis.nxm

Aşağıdaki teknik servis raporunu Rapor Tasarım Aracı içerisinden içeri aktarabilirsiniz.

teknikservisrapor.nrl

Form Şablonu

Teknik Servis Formu için oluşturulmuş ekran tasarımı aşağıdaki gibidir.

 Görsel


Akış Şablonu

Teknik Servis formu için oluşturulmuş akış şablonu aşağıdaki gibidir.

 Görsel

Takip Edilecek İşlem Adımları

1- teknikservisrapor. nrl uzantılı rapor dosyası rapor tasarım aracı içerisinden içeri aktarılıp kaydedilmelidir. bknzRapor Tasarım Aracı Rapor tasarımı içerisine aktarılan rapor farklı bir isimle kaydedildiyse akışta rapor oluştur aktivitesinde kaydedilen rapor seçilmelidir.

2- Teknik Servis Süreci designer üzerinden içeri aktarılmalıdır.

3- Akıştaki formlara onay verecek kullanıcıların tanımlanması gerekmektedir. bknzForm Onay Yetkilendirmesi

4- Akışta kullanılan Hata Bildirim Aktivitelerinde kullanıcı seçimi gerekmektedir. bknz. Hata Bildirim Aktivitesi

5- Akış kaydedilmeli ve geliştirim modunda testleri gerçekleştirilmelidir.

6- Testler sonrasında canlı kullanıma alınacağı zaman yayınlama işlemi gerçekleştirilmelidir. bknz. Akış Yayınlama