SIKÇA SORULAR SORULAR
1-Mobile Sales uygulaması tarafından kaydedilip transfer edilen fişler yeniden uygulama tarafından düzenlenebilir mi?
Sipariş fişleri dışında, ERP'ye transfer edilen fişler yeniden Mobile Sales uygulaması tarafından değiştirilemezler.
Diğer fişlerden farklı olarak mobil uygulamadan transfer edilmiş öneri durumundaki sipariş fişleri yetkiye bağlı olarak yine mobil uygulamada düzenleme yapılabilmektedir. Transfer edilmiş öneri durumundaki siparişlerinde değişiklik yapabilmek için kullanıcı/rol parametrelerinden Gelen Öneri Durumundaki Siparişler Düzenlenebilsin parametresi Evet olmalıdır. Yine kullanıcı/rol parametrelerinden Sipariş menü haklarından siparişler için değiştirme yetkisi verilmelidir.
Transfer edilen sipariş fişini değiştirmek için Müşteri/Satış Siparişi seçildikten sonra listeleye gelen sipariş fişinin menüsünden Düzenle seçeneği seçilir. Fiş içerisinde değişiklik yapıldıktan sonra yeniden fiş kaydedilir ve transfer edilir. Öneri olarak transfer edilen fişin durumu ERP tarafında sevkedilebilir duruma getirildikten sonra sipariş uygulama tarafında düzenlenemez.
2-Mobile Sales uygulaması tarafından Sipariş Onaylama işlemi nasıl gerçekleştirilebilir?
Uygulama tarafında sipariş onaylama işlemini sadece Mobile Sales backoffice tarafında yönetici olarak tanımlanmış kullanıcılar gerçekleştirebilir. Yönetici olmayan kullanıcıların Sipariş Onaylama menüleri pasif olarak görünecektir. Satış yöneticileri de, sipariş içerisinde satış elemanı kodu girilmiş ve öneri olarak kaydedilmiş siparişleri görüntüleyebilmektedir. Listelenen siparişlerden menü ikonlarına basarak, siparişi incele modunda görüntüleyebilir, siparişin statüsünü sevkedilebilir ya da sevkedilemez yapabilir.
3-Birebir Değişim Fişi ne işe yaramaktadır?
Birebir değişim fişi malzeme/malzemelerin iade olarak alınıp aynı miktarda yeniden satışının yapılması için kullanılmaktadır. Bu iki işlemin tek bir adımda yapılmasına olanak sağlar. Birebir değişim fişi ile hem satış irsaliyesi hem de satış iade irsaliyesi fişleri oluşmaktadır.
4-Offline çalışılırken raporlar görüntülenebilir mi?
Mobile Sales standart raporlar ve kullanıcı tanımlı raporlar, online olarak ERP datasından veriler çekilerek alınabilmektedir.
5-Logo Mobile Sales Basic ile yazıcı çıktısı alınabilir mi?
Mobile Sales ile fişlerin yazıcı çıktısının alınabilmesi için Mobile Sales Pro özelliği olması gerekmektedir.
6-Fişlerde Promosyon nasıl uygulanır?
Fişlerde promosyon uygulaması için öncelikle kullanıcı haklarından Promosyon Uygulansın parametresi Evet yapılmalıdır. Uygulama tarafında parametrenin alınmasının ardından, ilgili fişe girilip öncelikle promosyon olmayan ürünün listeye eklenmiş olması gerekir. Malzeme detaylarında fişe eklenen ilk malzeme promosyon olarak tanımlanamadığı için ilk malzemenin detay bilgileri bölümünde promosyon seçeneği gelmeyecektir. Fişe ikinci bir malzeme eklenip malzeme detaylarına girildiğinde promosyon seçeneği aktif olacaktır. Seçenek seçildiğinde fişe promosyon satırı eklenmiş olacaktır.
7-ERP ürününe girerken Error Code 0 Lbsload uyarısı nasıl engellenir?
Öncelikle ERP yönetici olarak çalıştırılmalıdır. Uyarının devam etmesi durumunda cmd yönetici olarak çalıştırıp aşağıdaki komutlar sırası ile çalıştırılmalıdır.
Logo Dizini> gacutil /u LbsLoad\MobileSales.dllLogo Dizini> gacutil /i LbsLoad\MobileSales.dllLogo Dizini> regasm LbsLoad\MobileSales.dll
8-Mobile Sales ile fişlerin çıktısı alındığında Türkçe karakterler bozuk çıkması nasıl engellenebilir?
Uygulamada Ayarlar-Baskı Ayarları-Diğer Ayarlardan Türkçe Karakter Seçeneği alanından Türkçe Karakterlere Dönüştürülsün seçeneği seçilmeli. Karakter bozukluğunun devam etmesi durumunda yazıcı ayarları kontrol edilmeli.
9-Mobile Sales ile fiş içerisinde nasıl kampanya uygulanır?
Öncelikle Tiger’da genele veya satıra uygulanacak kampanya tanımı yapılmalıdır. Mobile Sales, Tiger’da oluşturulan kampanya tanımlamalarını uygulama tarafında uygulamaktadır.
Mobile Sales kullanıcı parametrelerinde düzenleme yapılır. Eğer seçimli kampanya uygulanmak isteniyorsa Seçimli Kampanya Uygula parametresinin Evet olarak seçilmesi gerekir. Parametre Hayır olarak seçildiğinde, Tiger’da fiş içerisinde kampanya uygula seçildiğinde hangi kampanya-kampanyalar otomatik olarak uygulanıyorsa o kampanya otomatik olarak uygulanır.
Aynı zamanda sipariş, irsaliye ve fatura için ayrı ayrı yer alan, Kampanya parametresinde, Uygulanamaz, Otomatik Uygulanabilir ya da Kullanıcı Uygulayabilir seçeneklerinden birinin seçilmesi gerekir. Eğer parameter, Uygulanamaz seçili ise Mobile Sales tarafından kampanya uygulanamaz. Otomatik Uygula seçili ise fiş kaydedilip transfer edildiğinde fiş kampanya uygulanmış olarak transfer edilmektedir. Kullanıcı Uygulayabilir seçili ise fiş içerisinde menüden Kampanya Uygula seçeneği seçildiğinde fişe kapmaya uygulanacak ve kampanyalı hali görüntülenecektir.
10-Mobile Sales üzerinden fiş numaralandırma şablonu oluşturulabilir mi?
Mobile Sales uygulaması Logo Object Service ayarlarında yazılı olan Logo kullanıcısının fiş numaralandırma şablonunu kullanmaktadır. Fakat ayrıca Mobile Sales üzerinden de her fiş için, ayrı numaralandırma şablonu tanımı yapılabilmektedir.
Şablon tanımı yapabilmek için Mobile Sales mobil uygulama tarafında Ayarlar/Baskı Ayarları menülerinden şablon tanımı yapılmak istenen fiş türü seçilir. Matbu Evrak No Kullan seçeneği aktif hale getirilir. Ardından Matbu Evrak No Başlangıç ve Bitiş numaraları yazılır. Son olarak da Matbu Evrak Kaydı seçeneğinden Fiş No Alanına At seçeneği seçilir. Matbu Evrak Kaydı seçeneğinden ayrıca Fiş numarası şablonu yerine Belge No Alanına At seçilirse de fişin Belge No alanının numara şablonu tanımı yapılabilir.
11-Mobile Sales uygulaması ile rotaya göre satış işlemi gerçekleştirilebilir mi?
Mobile Sales uygulaması ile tanımlanmış rotaya göre satış işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Bunun için öncelikle kullanıcı/rol parametrelerinden Cari Hesap Türü parametresinin Rotadaki Cari Hesaplar seçeneğinin seçilmesi gerekir. Eğer Tiger tarafındaki rota kullanılacak ise Tiger’da Mobile Sales kullanıcısının bağlı olduğu satış elemanı için satıcı cari bağlantısının yapılması ve satış elemanının rotasının tanımlanması gerekir. Eğer Tiger tarafındaki değil de Mobile Sales menülerinden oluşturulan satış rotası kullanılmak isteniyorsa da Mobile Sales backoffice tarafında Mobile Sales/Tanımlar/Cari Hesap-Satıcı Bağlantısı menüsünden satış elemanı-cari hesap bağlantısının yapılması gerekir. Ardından yine Mobile Sales/Tanımlar/Rota Tanımları menüsünden satış rotalarının eklenmesi gerekir. Yine kullanıcı/rol parametrelerinden Rota Parametreleri alanından Mobil Satış Rotası Kullan parametresi Evet olarak seçilmeli. Rota periyodu kaç haftalık periyod ile belirlenecekse seçilmeli. Eğer belirlenen rotanın dışında işlemin yapılması istenmiyorsa Rota Dışı İşlem parametresi Yapılamaz seçilmeli. Rotada belirlenen sıralamanın dışında bir işlem yapılması istenmiyorsa Rota Sırası Dışında İşlem parametresi de Yapılamaz olarak seçilmeli. İşlemlerin ardından rotaya bağlı olarak uygulamadan işlem yapılabilmektedir.
12-Mobile Sales uygulaması ile perakende satış faturası oluşturulabilir mi?
Mobile Sales uygulaması üzerinden perakende satış faturası oluşturulabilmektedir. Bunun için Kullanıcı/Rol parametrelerinden Perakende Satış Faturası Kesilebilir parametresinin Evet olarak seçilmesi gerekir. Parametre seçilip kaydedildikten sonra uygulamaya Kullanıcı Hatırla seçeneği seçilmeden giriş yapılmalı. Perakende Satış Faturası ve Perakende Satış İade Faturası menüleri, Müşteri seçimi/Satış menüsü seçildikten sonra karşımıza gelecektir.