Finansal raporlarda kullanılacak olan raporlama kalemlerinin kaydedildiği menüdür. Ayarlar-Bütçe Ayarları-Raporlama Kalemleri menü seçeneği ile kaydedilir. 

Öncelikle "Şirket" alanından hangi şirket için raporlama kalemi tanımı yapılacağı seçilmelidir. Daha sonra "Raporlama Kalem Tipi" alanından Nakit Akış, Gelir Tablosu, Bilanço Aktif ve Bilanço Pasif seçeneklerinden biri belirtilir.

Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Raporlama Kalemi tanımı yapılır:

  1. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Raporlama Kalemleri" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile
  2. Excel'den aktarma yoluyla
  3. Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama-Finansal Raporları Oluştur seçeneği ile otomatik olarak

  1. Ekle Düğmesi İle Raporlama Kalemi Tanımlama

Raporlama Kalemleri penceresinde yeni bir satır eklemek için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda  Kalem işareti yer alır.

Kodu

Raporlama kaleminin ya da alt raporlama kaleminin kod bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, RK.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır.

Adı

Raporlama kaleminin ya da alt raporlama kaleminin adıdır. Alfanumerik bir alandır.

Kullanım Durumu

Uygulamaya ilk defa kaydedilen raporlama kaleminin ve alt raporlama kaleminin kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt raporlama kaleminin durumu "Kullanılamaz" olduğunda ait olduğu ana raporlama kaleminin durumu değişmez ancak ana raporlama kaleminin durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt raporlama kalemi de "Kullanılamaz" olur.

Yansıma Tipi

Raporlama kaleminin finansal rapora nasıl yansıyacağının belirlendiği alandır. Pozitif ve Negatif seçeneklerini içerir.


Ekle düğmesine tıklandığında beliren "Kaydet" düğmesi ile raporlama kalemleri kaydedilir. Tanımlanan raporlama kalemine ait bir alt raporlama kalemi eklemek için, kalem satırına tıklanır ve kırılımlı bir yapı halinde alt raporlama kalemi tanımlanmasına izin verilir.

2.Excel'den Aktar / Excel'e Aktar

Raporlama kalemi eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan  düğmesi kullanılır.



Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar. 
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır. 
"Aktar" düğmesi ile raporlama kalemleri Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan raporlama kalemlerini Excel'e aktarmak isterse  Excel'e Aktar düğmesini kullanır.

3-Finansal Raporları Oluştur İle Otomatik Olarak

Raporlama Kalemleri, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama-Finansal Raporları Oluştur  seçeneği ile otomatik olarak oluşturulur.