Mesai tanımı yapmak ya da programda öndeğer olarak tanımlı mesai bilgilerini güncelleştirmek için (Ayarlar menüsünde çalışma parametreleri seçeneği altında yer alan) Mesailer seçeneği kullanılır. Bunlardan normal, hafta tatili, resmi tatil, ücretli izin, çalışılan tatil ve ücretsiz izin mesaileri öndeğer olarak tanımlıdır. Tanımlı bu mesailer kod ve açıklamaları ile mesai bilgileri listesinde yer alır. Tanımlı mesailerin dışında yeni tanım yapılabilir. Ekle seçeneği ile açılan tanım penceresinden mesai bilgileri ve genel özellikleri kaydedilir. 


Mesai tanım penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır:

Kayıt No: Mesai tanımı kayıt numarasıdır.

Tanım: Mesai tanımının açıklamasıdır.

Geçerlilik tarihi : Mesainin hangi tarihler arasında geçerli olacağını gösterir.

İşlem türü : Bu alanda mesai tanımının işlem türü belirlenir. Normal, ücretli izin, ücretsiz izin ve diğer olmak üzere 4 seçeneklidir.

Vergi türü: Mesai ile elde edilen kazancın ne şekilde vergilendirileceği bu satırda belirlenir. Vergi türü; normal ve sabit olmak üzere iki seçenek içerir.

Mesai için belli bir yüzde üzerinden vergi kesilecekse normal sabit bir tutar vergi olarak kesilecekse Sabit seçimi yapılır. Bu kesintilere ait değerler firma çalışma parametrelerinde kaydedilir.

İzin Durumu: Tanımlanan mesai için personelin izinli olup olmadığını gösterir. İzin durumu alanı;

  • İzinden düşülecek,
  • İzine eklenecek,
  • Etkisiz olmak üzere üç seçeneklidir.

İzine eklenecek ve izinden düşülecek seçimlerinde puantajda bu mesaiden girilen gün sayısı toplam çalışılan günden düşülerek ya da toplam çalışılan güne eklenerek kıdem hesaplamalarında kullanılacak yıllık izin belirlenir.

İzinden düşülecek seçildiğinde bu mesai tipinin karşılığına girilen gün sayısı yıllık izinden düşülür.

İzne eklenecek seçildiğinde bu mesai tipinin karşılığına girilen gün sayısı yıllık izne eklenir.

Etkisiz seçiminde ise izin durumu bu mesai tanımı için hesaplamaları etkilemez.

Yapılan ya da bilgileri değiştirilen mesai tanımı Kaydet düğmesi tıklanarak ve mesai bilgileri listesine dönülür. Mesai tanımı geçerlilik tarihi verilerek zaman izli (date-track) olarak izlenir ve kullanılır.

SGK Eksik Çalışma: İşlem türü alanında ücretsiz izin seçimi yapıldığında aktif konuma gelir. Tanımlanan mesai için personele ait eksik çalışma nedenlerinin listelendiği alandır. Personelin eksik çalışma nedenine göre seçim yapılır. Bu alanda ücretsiz izin seçimi yapıldığında, puantaj kartı üretilirken puantaj satırlarında yer alan çalışma süresi ve SGK eksik çalışma nedeni dikkate alınır. Puantaj kartında birden fazla ücretsiz izin tipinde değer girişi yapıldığında, SGK Eksik Çalışma nedeni için Birden Fazla seçimi yapılmalıdır.

Takvim Günü Tipi: Personelin işe giriş ve çıkış tarihlerinin dikkate alınarak puantaj gününün otomatik olarak hesaplanmasında kullanılır. Bu alanda yapılan seçime göre, puantaj kartı dönemi içerisinde işe başlayan ya da işten ayrılan personeller için çalışma günü, hafta sonu tatili ve resmi tatil bilgileri puantajda ilgili satırlara gelir ve hesaplama bu bilgilere göre yapılır.

Ay içerisinde işe başlama ya da ayrılma durumu olmayan, normal çalışma düzenindeki personellere ait puantaj günü hesaplamalarında da hesaplama yapılan aydaki takvim bilgisine göre puantaj günleri hesaplanır.

Takvim günü tipi alanında herhangi bir seçim yapılmamışsa işlem atlanır.

Puantaj kartında güncellenmesi gereken çalışma parametresine ait gün değeri bulunuyorsa hesaplama ve üzerinde güncelleme yapılmaz.

Puantaj öndeğeri kullanılarak işlem yapılıyorsa ve puantaj öndeğerinde ilgili çalışma parametresi (leri) ne ait formül girişi varsa puantaj ön değerindeki formül kullanılır, yeni düzenleme ve hesaplama kullanılmaz.

Puantaj kartında geçerli çalışma parametrelerinde birden fazla çalışma parametresinde iş günü, hafta tatili ya da resmi tatil seçimi yapılmışsa, parametre numarası en küçük olan çalışma parametresine ait satır güncellenir.