Amaç

Bildirimlerin otomatik olarak gelmesi için kural setinin belirlenmesi.

Bildirim Kuralları

1- Bildirim Kurallarının Oluşturulması

Sol menü içeriğinde Tanımlar>Diğer>Bildirim Kuralları sekmesi eklendi.  Bu sekmeden Bildirim Kuralları listesine gidilecek olup ekleme, silme, güncelleme işlemleri yapılabilir.
Herhangi var olan bir kayda tıklayıp ya da yeni butonuyla detay ekranına gidildiğinde Nesne Türüne göre İşlem Türlerinin ve Kural alanında da ilgili nesne alanlarının gelmesi beklenilir. Bu sekmeden Bildirim Kuralları listesine gidilecek olup ekleme, silme, güncelleme işlemleri yapılır.

 Tanımlar Bildirim Kuralları

Kullanımı

Kullanıcı, "Bildirim Kuralları" liste ekranında yer alan "Yeni" butonuna tıklar.  
"Nesne Türü" alanına tıklar. "Nesne Türü" combobox alanındaki seçenekleri listeler.

 Nesne Türleri

"Nesne Türü" seçeneklerinden biri seçilir. Seçilen "Nesne Türü"'ne göre "İşlem" combobox alanındaki değerleri doldurur. "İşlem" combobox alanına tıklanır. "İşlem" combobox alanı altındaki seçenekleri listelenir. "İşlem" seçeneklerinden biri seçilir.

 İşlem Türü

 "Nesne Kriterleri" alanındaki "+"'ya tıklanır. "Nesne Kriterleri" bölümünde istediği kriterleri girilir. "Mobil Bildirim" checkbox alanını işaretlenir. "Bildirim Kuralları" detay ekranındaki "Kaydet" butonuna tıklanır. Girilen bildirim kuralını sisteme kaydedilir.

 Nesne kriterleri ve mobil bildirim

Bildirim Kuralları

Bildirim Rolü

Bildirim Kuralları Tanımlar → Güvenlik → Roller menü içeriğinde "Bildirim Kuralları Rolü" adında rol bulunur. Bildirim kuralları rolü ile bildirim kuralları tipleri, bildirim kuralları nesnesine göre okuma, yazma, oluştur, sil ve görüntüleme rol izin haklarını son kullanıcıya verilir ve son kullanıcı bu rol hakkına sahip ise bildirim kurallına göre yapılan değişikliklerden bildirim alması sağlanır.

 Bildirim Kural Rolü

Bildirim Kuralları

2- Bildirim Kurallarına Göre Gelen Bildirimlerin "Bildirimler" Ekranında Görüntülenmesi

Amaç

Girilmiş bir bildirim kuralına göre gönderilen bir bildirimin detaylarının "Bildirimler" bölümünde gösterilmesi.

 Bildirimler Ekranı

 Bildirim Kuralları" ekranında girilen bir bildirim kuralına göre bir kullanıcıya bildirim gönderildiğinde; o kullanıcı için Bildirimler ekranında o bildirim kaydı gösterilir. Mevcutta bir nesnenin (Teklif, destek, aktivite vb) içerisinden manuel olarak "Kullanıcılara Bildir" bölümünde bir kullanıcı eklendikten sonra Bildirimler ekranında kayıt oluşturulduğu gibi "Bildirim Kuralları" üzerinden oluşan bildirim için de "Bildirimler" ekranında kayıt oluşturulur.

 Bildirim Kuralları

Bilgilendirme

Kullanıcılar ve departmanlar alan içeriğinde herhangi bir kullanıcı veya departman seçilmez ise web arayüz ve mobil uygulamada push notification gelmez.

Bildirim Kuralları

3- Bildirimlerin Uyarı Mesajı Olarak Gösterilmesi

Amaç

Girilmiş bir bildirim kuralına göre web uygulamada mesaj gösterilmesinin sağlanması

 Bildirimler Mesajının Gösterilmesi

 Bildirim kuralları ekranında girilmiş bir kurala göre bir kullanıcıya bildirim gönderilirken; bildirim mesaj olarak gönderilir. Gönderilen mesaj/mesajlar bildirim ikonun yanında anlık görüntülenmesi sağlandı.

Bildirim Mesajı.mp4


Bildirim Kurallarının Tutulduğu Tablo Bilgisi

Logo CRM veritabanında CT_Notifications_Rules ve CT_Notifications_RulesTypes tablo içerisinde ObjectType, ObjectTypeName, OperationType ve OperationTypeName göre alanlarda bilgi tutmaktadır. Bildirim kural türlerinizi görüntüleyebilirsiniz.

 Tablo Bilgisi

Bildirim Kuralları Ekranında E-posta Gönder Seçeneğinin Desteklenmesi

4- Bildirim Kuralları Ekranında E-posta Gönder Seçeneğinin Desteklenmesi

Amaç

Bildirim Kuralları menüsünden e-posta gönderimi yapabilmektir.

Kullanımı

Tanımlar > Diğer > Bildirim Kuralları menüsünü açılır. "Yeni Bildirim Kuralları" butonuna tıklanır ve bildirim kuralları tanımlanır.

E-posta gönderilmesi için e-posta gönderilsin checkbox işaretlenir ve bildirim kuralı kaydedilir. Kural her tetiklendiğinde kuralın içinde tanımlanan kullanıcılara e-posta gönderir.

 Bildirim Kuralı Ekranı


  • Bildirim başlığı → Konu
  • Bildirim içeriği → e-Posta içerik alanına yazılır.
  • "Detay için tıklayınız." linki bildirim kurallarında gelen link ile aynıdır.

Bilgilendirme

  • e-Posta gönderim işlemini gerçekleştirebilmek için bildirim kuralının içerisine eklenen kullanıcıların tanımında e-posta bilgisi yer almalıdır. E-posta bilgisi olmayan kullanıcılara gönderim yapılamaz.
 Kullanıcılar-eposta tanımı


  • Bir kullanıcı hem "Kullanıcılar" alanında ve hem de bir departman içerisinde "Departmanlar" alanına eklenmiş ise tek bir e-posta alınır.
 Kullanıcılar Departmanı

Mobil Cihaz Listesi

5- Mobil Cihaz Liste Ekranı

Amaç

Logo Crm web ve mobil kullanıcıları Mobil Push Notification gönderimi için uygulamayı açıldığında, mobil cihazların gösterilmesi

Kullanımı

Logo CRM Mobil uygulamasına giriş yapılır. Uygulamaya giriş yapan cihazın bilgilerini alır ve "Mobil Cihaz Listesi" ekranında gösterir. Mobil cihaz listesi, Tanımlar→ Mobil Cihaz listesi menüsünde yer alır.

 Mobil Cihaz Listesi

Kullanıcı "..." altındaki seçenekleri listeler.  "Cihaz Token" seçeneğine tıklar. Cihaz token bilgisini pop-up penceresinde görüntüler. Pop-up penceresindeki "Tamam" butonuna tıklar. Pop- up penceresini kapatır.

 Cihaz Liste Aksiyonları

Kullanıcı, "Eşleştirmeyi kaldır" seçeneğine tıklarsa, kullanıcıyı aktif durumdan pasif duruma çeker. "Mobil Cihaz Listesi" ekranında ilgili cihazı göstermez.

 Mobil Cihazı Listeden Kaldır

Mobil Push Notification için Mobil Uygulamada Bildirim Ayarlarının Girilmesi

Mobil uygulamada "Bildirim Ayarları" sekmesi açılmıştır. Bildirim ayarları Mobil uygulama içerisinde  hangi modüller için bildirim olarak alınmak istendiği seçilir. 

Kullanım

Kullanıcı, uygulama giriş ekranındaki Ayarlar ikonuna tıklar.  Ayarlar bölümündeki "Bildirim Ayarları" sekmesine tıklar. "Bildirim Ayarları" ekranını görüntüler. "Bildirim Ayarları" ekranındaki modül başlıklarının yanındaki açma tuşuna tıklar. 

Ayarlar ekranı Bildirim ayarlarından Teklif, Destek kaydı, Görev, Aktivite ve Fırsat menüleri için bildirim ayarları görüntülenir, bildirim alınmak istediğinde buton aktif edilmesi gerekir.

 Mobil Bildirim Ayarları

Mobil Push Notification

6- Bildirimlerin Mobil Uygulamaya Gönderilmesi - Mobil Push Notification

Amaç

Bildirim kurallarında Mobil bildirim seçeneğinin işaretlenmesi ile bildirim kurallarının işlenip Teklif, Destek Kayıtları, Aktivite, Fırsat, Görev için ekle, sil, güncelle işlemlerinde mobilden işlem yapıldığında bildirim alınması sağlanması.

Kullanımı

Logo Crm Mobil V2 uygulamasına bildirim gönderilebilmesi için öncelikle telefondaki Uygulama bildirimleri kısmında bildirim alma seçeneğinin açık olması gerekmektedir. Logo Crm Mobil V2 uygulamasını kullanan kullanıcılar;  Ayarlar>Bildirim Ayarları bölümünde seçtiği nesnelere uyan bildirimleri push notification olarak alabilecektir. 

Senaryo

Logo CRM web arayüzünden Bildirim kuralı oluşturulur. Bildirim kuralı için tıklayınız. Logo CRM mobil uygulamasından ayarlar kısmında bildirim alacağınız ve bildirim kurallarının çalışmasını sağlayacağınız bildirim ayarları altında ilgili menüleri işaretleyiniz.

 Mobil Bildirim Ayarları

Bildirimi almak istediğiniz menü için Logo CRM web arayüzünden kayıt oluşturduğunuzda, Logo CRM Mobil uygulamasına bildirim gelmesi sağlanır.

mobilbildirim.mp4


İlişkili Kayıtlarda Detayı Tıklayınız Bilgisi

7- Bildirimlerin Mesaj İçeriğinde İlişkili Kayıt Olduğunda İlgili Sayfaya Yönlendirilmesi

Bildirim mesaj içeriğinde ilişkili kayıt bilgisi olduğunda tıklanıp, ilgili sayfaya yönlendirilmesi sağlanmıştır. 

 İlişkili Kayıt Bildirimi

Teklif, Aktivite, Fırsat, Destek kayıtları ve Görev menüleri için Logo CRM ve Logo CRM Mobil ekleme, silme ve güncelleme yapıldığında Logo CRM ekranına gelen bildirim mesaj içerisinde "Detay için tıklayınız" işleminde kaydın detay ekranı açılmaktadır. 

Bilgilendirme

Detay için tıklayınız bilgisini görmek için Tanımlar → Diğer → Bildirim Kuralları menü içerisinden ekle, güncelle veya silme bildirim kuralınız olması gerekir.