You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »

Talep karşılama işlemleri, her bir talep fişi için tek tek yapılabildiği gibi toplu olarak da yapılabilir. Bunun için Talep Karşılama seçeneği kullanılır. Talep Karşılama, Talep Yönetimi program bölümünde İşlemler menüsü altında yer alır. 

Karşılama işlemi yapılacak talep hareketleri Talep Karşılama filtre satırlarında yapılacak seçimle belirlenir. 
Toplu talep karşılama filtre seçenekleri ve değerleri şunlardır:

Filtre

Değeri

Talep Fişi Tarihi

Başlangıç / Bitiş Tarih Aralığı

Talep Fişi Numarası

Grup / Aralık

Talep Fişi Özel Kodu

Grup / Aralık

Talep Fişi Yetki Kodu

Grup / Aralık

Talep Fişi Belge Numarası

Grup / Aralık

Talep Fişi Durumu

Onaylandı / Onaylanıyor / Karşılanıyor / Değerlendiriliyor

Malzeme Kodu

Grup / Aralık

Malzeme Açıklaması

Grup / Aralık

Malzeme Özel Kodu

Grup / Aralık

Üst Malzeme Sınıf Kodu

Grup / Aralık

Malzeme Yetki Kodu

Grup / Aralık

Varyant Kodu

Grup / Aralık

Varyant Açıklaması

Grup / Aralık

Hareket Ambarı

Grup / Aralık

Değerlendiren Sicil Numarası

Grup / Aralık

Değerlendiren Bölüm Numarası

Grup / Aralık

Organizasyonel Birim

Grup / Aralık


Filtre satırlarında istenen koşullar belirlendikten sonra Uygula düğmesi tıklanır ve işlem başlatılır. Karşılanacak talep hareketleri;

  • Tarih
  • Fiş Numarası
  • Tür
  • Malzeme / Hizmet Kodu
  • Malzeme / Hizmet Açıklaması
  • Varyant Kodu
  • Varyant Açıklaması
  • Karşılama Türü
  • Temin Tarihi
  • Miktar
  • İptal Edilen Miktar
  • Karşılanan Miktar
  • Birim
  • Ambar

Kolon bilgileri ile ayrı birer satır olarak yer alır.


Diğer Karşılama Yöntemleri Seçimi

Talep edilen malzeme ya da hizmetin ne şekilde karşılanacağı talep fiş satırında Karşılama türü alanında belirtilir. Talep karşılamada fişte belirtilen yöntemin dikkate alınması istenirse Talep Karşılamada başlığı altında yer alan Karşılama yöntemi dikkate alınsın seçeneği işaretlenir. Eğer talep, fişte belirtilen karşılama türünden farklı bir tür ile karşılanacaksa Diğer Karşılama Yöntemleri seçimi penceresinde Bekleyen Miktarlar başlığı altında yer alan seçenekler kullanılır. 


Bekleyen miktarlar başlığı altında;

  • Satınalma siparişi ile karşılansın
  • Satınalma talebi ile karşılansın
  • İhale ile karşılansın
  • Talep ile karşılansın
  • Proje ile karşılansın
  • Üretim emri ile karşılansın
  • İthalat ile karşılansın seçenekleri yer alır. 


Satınalma siparişi verilerek karşılansın seçiminde talep edilen malzeme/hizmet için satınalma siparişi önerisi oluşur.

Satınalma talebi ile karşılansın seçiminde bekleyen miktarlar için satınalma talebi türünde karşılama önerisi oluşur.

İhale ile karşılansın seçiminde bekleyen miktarlar için satınalma ihalesi türünde karşılama önerisi oluşur.

Talep ile karşılansın seçiminde bekleyen miktarlar için talep türünde karşılama önerisi oluşur.

Proje ile karşılansın seçiminde bekleyen miktarlar için proje türünde karşılama önerisi oluşur.

Üretim emri ile karşılansın seçiminde bekleyen miktarlar için üretim emri türünde karşılama önerisi oluşur.

İthalat ile karşılansın seçiminde bekleyen miktarlar için ithalat türünde karşılama önerisi oluşur.

Karşılama yöntemi seçildikten sonra Sonraki düğmesi tıklandığında seçilen karşılama yöntemine göre oluşan fiş ve talep bilgilerini içeren karşılama penceresi açılır. Talep karşılama penceresi iki ana bölümden oluşmaktadır.

Sol bölümde talep fişinde kaydedilen malzeme ya da hizmet talep  bilgileri yer alır. Sağ tarafta yer alan alanlardan ise karşılama türüne göre oluşan fiş üzerinden talep karşılama bilgileri kaydedilir. 


Karşılama miktarı, birim fiyat, cari hesap kodu vb. bilgiler satırda ilgili alanlarda kaydedilir.

Talep karşılama türüne göre oluşan fiş bilgileri kaydedildikten sonra Sonraki düğmesi tıklanır ve talep karşılama işlemi sonlandırılır.