Sistemde tanımlı olmayan işyeri hekimi var ise doktor tanımı bu ekrandan yapılmaktadır. IK kullanıcısı E-Reçete işlemlerini gerçekleştirebilmesi için ilk adım olarak doktor tanımı yapmalıdır.

"Yeni Ekle" denilerek doktor tanımı veri girişi yapılır. İsim, Soyad, T.C. Kimlik No, Branş Kodu doldurulması zorunlu alandır. Dolayısıyla;

  • Kullanıcı T.C. Kimlik No girmezse, "Doktor T.C. Kimlik No boş geçilemez" uyarısı alır.

NOT: Daha önceden kayıtlı Doktor T.C. Kimlik No tekrar kaydedilemez. Bu aynı T.C. kimlik no ile birden fazla doktor kaydedilemez anlamına gelmektedir.

  • Kullanıcı Doktor Adı alanını boş bırakırsa "Doktor Adı alanı boş geçilemez" uyarısı alır.
  • Kullanıcı Doktor Soyadı alanını boş bırakırsa "Doktor Soyadı alanı boş geçilemez" uyarısı alır.
  • Kullanıcı Doktor Branş alanını boş bırakırsa "Doktor Branş alanı boş geçilemez" uyarısı alır.


"Değiştir" butonu ile doktor tanımı bilgisinde değişiklik yapılabilir. Yapılan değişiklikler sonrasında yukarıda bahsedildiği gibi, İsim, Soyad, T.C. Kimlik No, Branş Kodu alanı boş olacak şekilde bir değişikliğe uygulama izin vermemektedir. Bu alanlar boş olmamak kaydıyla güncellenebilir.
"Sil" işlemi ile hatalı ya da fazladan yapılan doktor tanımı silinebilir.
NOT: Kullanıcı daha önce reçete kaydında kullanılmış bir doktor tanımını silmek isterse "Silmek istediğiniz kayıt kullanılmaktadır. Silme işlemini gerçekleştirebilmek için ilk önce ilgili kaydın referanslarını silmeniz gerekmektedir." uyarısını alır ve kaydı silemez. Şöyle ki, daha önceden reçete kaydında kullanılan doktor tanımı silinemez.