Otomatik yedekleme işleminin yapılabilmesi için öncelikle oluşan defterlerin statüsü "Onaylı Berat İndirildi" olması gerekiyor. İlgili e-defter dosyası bu statüyü aldıktan sonra otomatik yedekleme işlemi ekranda başlatılmaktadır.
Öncelikle ilgili parametre ayarları için,
ERP sistem işletmeni üzerinden Firma Tanımı\E-Devlet\E-Defter altında "e-Defter Saklama Hizmeti" işaretli olması gerekiyor.
ERP ekranlarında "e-Defter Parametreleri\e-Defter Otomatik Saklama Hizmeti Çalışsın – Evet" seçili olması gerekiyor.
e-Defter Gönderim ekranı,
Saklama gönderimi ile alakalı ekran görüntüleri
1- Saklama gönderimi ekranları
2- Saklama gönderimi ekranları
3- Saklama gönderimi ekranları
Gönderim yapıldıktan sonra durum sorgulama sonrasındaki durum mesajı ekranı
Saklama sonrasında "Saklama Durumu" kolonu
ERP tarafından talebimiz sonrasında yapılan geliştirmeler ve düzenlemeler
1- Sistem İşletmeni Firma tanımları , e-defte tab'ındaki "YEDEKLEME" ibaresi "e-Defter Saklama Hizmeti" olarak değiştirildi.
2- Ticari sistem yönetimi e-defter parametrelerindeki "e-defter otomatik yedekleme " ibaresi "e-Defter Otomatik Saklama
Hizmeti Çalışsın" olarak değiştirildi.
3- e-Defter ekranına "Onaylı Berat İndirildi" butonunun altında "Defter Saklama" butonu eklenmiştir. Defter onaylı berat indirildi durumuna gelince aktif hale gelmektedir. Saklama işlemi gerçekleştiğinde buton metni "Başarıyla Saklandı" olarak güncellenmektedir.
4- e-defter ekranı kolonlarında yer alan "Yedekleme Durumu" kolonunun adı " Saklama Durumu" olarak değiştirilmiştir.
5- e-defter Saklama Durumu kolonundaki seçenekleri aşağıdaki şekilde güncellenmiştir.
- Entegratöre Gönderilmedi
- Entegratöre İşlendi /Saklama işlemi sıraya alındı
- Yedeklenemedi / Saklanamadı
- Yedeklendi/ Başarıyla Saklandı
6- e-Defter sağ tuş seçeneklerinde yer alan "Entegratör seçeneğinde yer alan "Gönder" işlemi açıklaması "Defter Saklama" olarak değiştirildi.