Anket Listesi
Önceden oluşturulmuş anketlerin listesi bulunmaktadır.
"Yeni Ekle" butonu ile yeni anket tanımlaması yapılır. "İçerik" butonu ile daha önce tanımlanmış olan anketlerin soru içerikleri görüntülenebilir. "Anketi Kopyala" butonu ile tanımlı herhangi bir anket kopyalanabilir. "Sil" butonu ile herhangi bir anket silinebilir.
Anketlere istenilen sayıda soru ve alt soru eklenebilir.

Anket herhangi bir çalışana atanmışsa, anket silinemez.

Anket Ekleme
"Yeni ekle" butonu ile yeni anket tanımlayalım.

  • Tüm işletmelerde Kullanılsın: Çoklu işletme yapısı varsa ve tüm işletmelerdeki çalışanlar tarafından tanımlanan anket cevaplanacak ise aşağıdaki ekranda "Tüm işletmelerde kullanılsın" parametresi "Evet" olarak seçilmelidir.
  • Kullanıcı bilgileri gizli olacak: Anket sonuçlarında hangi çalışanın hangi anket sorusu için ne cevap verdiği görülmemesi gerekiyorsa, aşağıdaki tanımlama ekranında "Kullanıcı bilgileri gizli olacak" parametresi "Evet" olarak seçilmelidir.

Aşağıdaki gibi bilgileri alanları doldurduktan sonra "Devam" butonu ile ilerleyelim.

Bu adım sonrasında anket düzenleme ekranı gelir.
"Yeni Soru Ekleme" bölümünde, soru metni girilir.
Soru Tipi tanımlanır.
Soru tiplerinde tekli seçim, seçenekler içerisinden tek bir seçim yapılacağı anlamına gelir. Aşağıdaki ekrandan örnek verilirse, çalışan çok iyi/iyi/orta/yetersiz seçeneklerinden yalnız birini seçip soruyu cevaplayabilir.
Soru tiplerinde çoklu seçim, seçenekler arasından birden fazla seçim yapılacağı anlamına gelir.
Aşağıdaki ekrandan örnek verilirse, çalışan çok iyi/iyi/orta/yetersiz seçeneklerinden hem "İyi" hem "Yetersiz" ya da hepsini seçip soruyu cevaplayabilir.
Soru tiplerinde serbest metin, seçenek olmadan metin girişi anlamına gelir.
Örneğin sorunun cevabı olarak çalışanın yorumu istenirse bu soru tipi seçilebilir.
Soru tiplerinde tarih seçim, tarih tipinde soru girilebileceği anlamına gelmektedir.


Her bir seçenek için skor verilebilir. Skor anlam olarak her sorunun ağırlıklandırılması olarak algılanabilir.
"Alt Soru Ekle" ile ilgili soruyla alakalı başka sorular eklenebilir. Yeni soru eklerken, "Zorunlu Soru" tanımlanabilir. Böylelikle zorunlu sorular anket cevaplanırken (star) şeklinde görünebilir. Eğer ankette zorunlu soru var ise; zorunlu soruyu cevaplamadan anket tamamlanmaya çalışıldığında uyarı verilecektir. Zorunlu soruyu cevaplamadan anket cevaplarını kaydetme işleminde bir engel yoktur, kaydedilebilir ama anket tamamlanamaz.
"Anketi Uygula" butonu ile listedeki anketlerden biri seçilip çalışanlara çoklu kişi ekleme özelliği ile cevaplaması/değerlendirmesi için atanabilir.

Anket: Anket alanına önceden tanımlanmış anket listesi içerisinden bir anket seçilir.
Uygulama Adı: Portalde görünecek anket başlığına karşılık gelir.
Başlangıç Tarihi: Anketin portalde yayınlanmasının başlangıç tarihi anlamına gelir.
Bitiş Tarihi: Anketin çalışan portalinde yayınlanmasının sonlanacağı tarih anlamına gelir.
İlişkili Nesne Tipi: Anketin atanacağı kişi/çalışan gruplarının seçilmesinin yapılacağı alandır. İlişkili nesne tipleri;

  • Özlük - Özlük adi seçilerek, anket tek tek çalışanlara atanır.
  • Eğitim - Eğitim kodu seçilerek, o eğitime katılımcı olarak eklenmiş çalışanlara anket atanır.
  • İşletme-Tüm Çalışanlar
  • Görüşme - Görüşme kodu seçilerek, işe alımda o görüşmeye katılımcı olarak eklenmiş çalışanlara anket atanır.
  • Ana bölge - Ana bölge seçilerek, seçilen ana bölgede görünen çalışanlara anket atanır.
  • Alt bölge - Alt bölge seçilerek, seçilen alt bölgede görünen çalışanlara anket atanır.
  • Bölüm - Bölüm seçilerek, seçilen bölümde görünen çalışanlara anket atanır.
  • Departman - Departman seçilerek, seçilen departmanda görünen çalışanlara anket atanır.
  • Birim - Birim seçilerek, seçilen birimde görünen çalışanlara anket atanır.
  • Pozisyon - Pozisyon seçilerek, seçilen pozisyonda görünen çalışanlara anket atanır.
  • İş İlanı - İşe alım modülü ile açılan bir ilan seçilebilir. Bu özellikle iş ilanına anket ilişkilendirilir. Kullanım olarak, atanan anket İşe Alım portalinde adaylar tarafından yanıtlanmadan, adaylar iş ilanına başvurmasın gibi bir uygulama kullanılabilir.


Uygulamadaki Anketler
Anket Listesi bölümünde "Anketi Uygula" dendikten sonra tanımlı anketler bu bölümde listelenir.
Bunun haricinde bu ekranda da "Yeni Ekle" denilerek daha önce tanımlanmış olan herhangi bir anket uygulamaya aktif olarak konulabilir.


"Yeni Ekle" denildikten sonra ekrandaki bilgiler girilip, anket ataması yapılabilir.
İlişkili nesne tipi özlük seçilirse, herhangi bir çalışana anket atanır.
İlişkili nesne tipi eğitim ise, eğitim kodu seçilir. Seçilen eğitim kodu gerçeklesen eğitim koduna karşılık gelir. Bu eğitime katılımcı olarak tanımlı çalışanlara anket atanmış olur.
İlişkili nesne tipi Görüşme ise, işe alım modülü kullanılarak adaylarla yapılan görüşmemelere katılan çalışanlara (Departman yöneticiler, IK çalışanları olabilir) seçilen anket atanmış olur.
İlişkili nesne tipi tüm çalışanlar olduğunda ise tüm çalışanları ilgilendiren "Çalışan Memnuniyeti Anketi" gibi genel anketler tüm çalışanlara atanabilir.

Uygulamaya konacak anketin başlangıç ve bitiş tarihi, anketin tanımındaki başlangıç tarihinden geri, bitiş tarihinden ileri olamaz.


"Atanan Kişileri Gör" butonuyla "Atanan Anketler" sayfa yönlendirilir ve anketin atandığı kişi listesi görünür.
"Yeni Kişi Ekle" ile anketin atandığı kişi listesi genişletilebilir.
"Sonuçlar" ile cevaplanan anket soruların skorları görüntülenir hesaplanır. Sonuçlar aşağıdaki ekranda görüldüğü gibi Excel dosyası olarak da indirilebilir. Anket sonuçlar ekranında cevapların metin karşılıklarının da görünebilmektedir (Rakamsal değerler parantez içinde gösterilmektedir).

Anket tanımlama esnasında "Kullanıcı Bilgileri Gizli Olsun" parametresi seçili ise, bir diğer deyişle kimin cevapladığı bilinmeyen anonim bir anket ise aşağıdaki ekranda "Anketi Cevaplayan" alanında çalışan adi yazmayacak, * işareti olacaktır.
Anket sonuçları, anket tanımlarken girilmiş olan "Skor"lara göre aşağıdaki gibi ekrana gelir.


"Sil" ile atanmış anketler silinebilir.

Anket atama işlemi sonrasında, hazırlanan anketin çalışan portalde görünümü aşağıdaki gibidir.

"Cevapla" dendikten sonra, hazırlanan anket çalışan portalinde aşağıdaki gibi görünmektedir.

  • Anket yayınlanma süresi dolduğunda, "Anketin Yayın Süresi Dolmuştur" şeklinde ekranda bilgi verilmektedir.
  • Eğitim değerlendirme gibi uygulamadaki anketi İK yetkilisi cevapladığında yani anket eğitim sonrası yapıldığında eğitimin yapıldığı tarihle anketin cevaplandığı tarih farklı olabileceğinden anket tarihi ekranda seçilerek giriş yapılabilir.

Atanan Anketler
Bu bölümde atanan anketlerin atandığı kişiler ve anketi tamamlama durumları görülmektedir.
"Yeni Kişi Ekle" denilerek, anket ataması yapılabilir.
Sistemde zaman zaman hatalı şekilde anket tamamlanmış olabilir. Bu şekilde kullanımlarda tamamlanan anketler için de silme işlemi gerçekleştirilebilir. Sonrasında istenirse ayni personele ayni anket tekrar tanımlanabilir.


Anket atama işlemi yapıldıktan sonra atanan çalışanlara bilgilendirme maili gitmesi isteniyorsa, mail gönderimi ile ilgili aşağıdaki koşullar sağlandıktan sonra, mail gönderimi sağlanabilir.

Mail gönderimi için aşağıdaki koşullar sağlanmalıdır.

  1. E-posta sunucu tanımlarının siteme tanımlı olması gerekmektedir. Araçlar/Ayarlar/Sistem Ayarları/E-posta sunucu Ayarları
  2. Anket atama mail gönderimi için kullanılacak e-posta mail şablonunun sistemde tanımlanmış olması gerekir. Araçlar/E-posta İçerik Tanımlama
  3. Mail gönderiminde çalışanlara mail gidebilmesi için, Özlük Girişi/İletişim ekranından iş eposta bilgisinin girilmiş olması gerekmektedir.

"Anketi Gönder" diyerek, durumu "Devam Ediyor" olan anketi, ilgili çalışanın tekrar çalışan portaline gönderilebilir.
Mail gönderimi için yukarda anlatılan koşullar sağlandıktan sonra gönderilen mail örneği aşağıdaki gibi olabilir.