Proje Detayı, Projeyi oluşturan tüm bilgilerinin gösterildiği sayfadır. Projeler sayfasında listelenen satırların sonunda bulunan üç nokta düğmesinde bulunan "Detaylara Git" seçeneği ile ulaşılır. Proje Detay sayfası; Genel, Detaylar, Aktivite ve İhtiyaçlar, Aktiviteler, İhtiyaçlar, Zaman Çizelgesi, Proje Rolleri, Proje Ek Bilgileri ve Dokümanlar alt sayfalarından oluşur.

Proje Genel: Kullanıcının seçili projeye ait genel bilgileri, proje sorumlu kişilerini, tarihi yaklaşan ve tamamlanan aktiviteleri toplu olarak gördüğü sayfadır. 

AlanAçıklama

Proje İkonu ve Proje Kodu

Proje ikonu ve kısa kodu ile adı bilgileri yer alır.

Proje Tarihleri

Sırasıyla projenin Planlama, Başlangıç, Kontrol ve Bitiş Tarihleri yer alır. Yeşil çizgi projenin tamamlanan sürecini, turuncu nokta sürecin sürdüğünü, gri alanlar henüz tarihin gelmediğini belirtir. Burada yer alan tarihler, j-Platform-Projeler-Genel sekmesi altında yer alan Çalışma Parametrelerinde belirtilen tarihlerdir.

 


Şirket

j-Platform proje kartında seçilmiş Organizasyonel Birimin tanım bilgisidir.

Durumu


Projenin durum bilgisidir.

Açıklama

Projenin açıklama bilgisidir.

Geciken Aktiviteler: Bu alanda, henüz başlamamış ve bitiş tarihi gecikmiş aktiviteler yer alır. Geciken aktivite olarak Taslak, Onaylandı ve Durdu durumundaki aktivitelerden bitiş tarihleri günün tarihinden önce olanlar listelenir. Taslak ve Onaylandı durumundaki aktiviteler için Planlanan Bitiş Tarihleri; Durdu durumundaki aktiviteler için ise Gerçekleşen Bitiş Tarihleri dikkate alınır. Aktivitelerden ilk 4 tanesi listelenebilir. Planlanan/Gerçekleşen Bitiş tarihi sistem tarihine en yakın olanlar üst sıralarda yer alır. Daha fazla göster seçeneğine basıldıkça sonraki aktiviteler de listelenir.

AlanAçıklama

Tür

Listelenen aktivitenin türünü belirtir. 

Aktivite Kodu

Aktivitenin kod bilgisidir.

Aktivite Açıklama

Aktivitenin açıklama bilgisidir.

Aktivite Durumu

Aktivitenin durum bilgisidir.

Planlanan ve Gerçekleşen Başlangıç-Bitiş Tarihleri

Taslak ve Onaylı durumdaki aktivitelerin Planlanan Başlangıç ve Bitiş Tarihleri gecikme olduğundan dolayı kırmızı olarak yer alır.


Durdu durumundaki aktivitelerin Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş Tarihi, Planlanan Başlangıç/Bitiş Tarihinden farklı ise Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş Tarihinin üzerine daha küçük fontlarda olacak şekilde Planlanan Başlangıç/Bitiş Tarihi yazılır.

Aktivite Sorumlusu Ad-Soyad

Aktivite sorumlusunun Ad-Soyad bilgisi fotoğrafı ile yer alır. Kullanıcının rol bilgisi isminin altında yer alır. Personelin birden fazla rolü olabileceğinden sistemde kayıtlı ilk rolü yazılır. Bulunan başka rolleri altına ve +2 rol şeklinde not olarak belirtilir. Fare ile üzerine gelindiğinde diğer rollerin bilgisi de ipucu(hint) olarak görülür.
Aktivite satırında bulunan düğmesine basıldığında kullanıcının aktivite ilgili yapabileceği Düzenle, Sil, Kopyala, Alt Aktivite Ekle gibi işlemlerin listesi açılır.

Bitişi Yaklaşan Aktiviteler: Başladı durumundaki aktivitelerden Gerçekleşen Bitiş Tarihi günün tarihinden büyük olanlar listelenir. Aktivitelerden ilk 4 tanesi listelenebilir. Planlanan/Gerçekleşen Bitiş tarihi sistem tarihine en yakın olanlar üst sıralarda yer alır. Daha fazla göster seçeneğine basıldıkça sonraki aktiviteler de listelenir.

AlanAçıklama

Tür

Listelenen aktivitenin türünü belirtir. 

Aktivite Kodu

Aktivitenin kod bilgisidir.

Aktivite Açıklama

Aktivitenin açıklama bilgisidir.

Aktivite Durumu

Aktivitenin durum bilgisidir.

Planlanan ve Gerçekleşen Başlangıç-Bitiş Tarihleri

Aktivitelerin Gerçekleşen Başlangıç ve Bitiş Tarihleri bar rengi gri olacak şekilde gösterilir.



Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş Tarihi, Planlanan Başlangıç/Bitiş Tarihinden farklı ise Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş Tarihinin üzerine daha küçük fontlarda olacak şekilde Planlanan Başlangıç/Bitiş Tarihi yer alır. Planlanan başlangıç tarihinde başlamayan aktivitelerin gecikme süresi (gün/saat bilgisi) ise çizginin altında bulunur. Gecikme süresi Gerçekleşen Başlangıç tarihi ve Planlanan Başlangıç Tarihi arasındaki fark alınarak hesaplanır. Gecikme olan çizgi bar kırmızı ile gösterilir.

Gerçekleşen bitiş tarihlerine kalan süre çizginin altına yer alır. Hesaplama, sistem tarihi ile planlanan-bitiş tarihi arasındaki fark alınarak yapılır. Gri çizgi bar üzerine, ilerleme olan süre kadar yeşil çizgi gösterilir.

Aktivite Sorumlusu Ad-Soyad

Aktivite sorumlusunun Ad-Soyad bilgisi fotoğrafı ile yer alır. Kullanıcının rol bilgisi isminin altında yer alır. Personelin birden fazla rolü olabileceğinden sistemde kayıtlı ilk rolü yazılır. Bulunan başka rolleri altına ve +2 rol şeklinde not olarak belirtilir. Fare ile üzerine gelindiğinde diğer rollerin bilgisi de ipucu(hint) olarak görülür. Aktivite satırında bulunan üç nokta  düğmesine basıldığında kullanıcının aktivite ilgili yapabileceği Düzenle, Sil, Kopyala, Alt Aktivite Ekle gibi işlemlerin listesi açılır.

Tamamlanan Aktiviteler: Tamamlandı durumundaki aktivitelerin listelendiği alandır. Aktivitelerden ilk 4 tanesi listelenebilir. Planlanan/Gerçekleşen Bitiş tarihi sistem tarihine en yakın olanlar üst sıralarda yer alır. Daha fazla göster seçeneğine basıldıkça sonraki aktiviteler de listelenir.

AlanAçıklama

Tür

Listelenen aktivitenin türünü belirtir. 

Aktivite Kodu

Aktivitenin kod bilgisidir.

Aktivite Açıklama

Aktivitenin açıklama bilgisidir.

Aktivite Durumu

Aktivitenin durum bilgisidir.

Planlanan ve Gerçekleşen Başlangıç-Bitiş Tarihleri

Aktivitelerin Gerçekleşen Başlangıç ve Bitiş Tarihleri gösterilir.



Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş Tarihi, Planlanan Başlangıç/Bitiş Tarihinden farklı ise Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş Tarihinin üzerine daha küçük fontlarda olacak şekilde Planlanan Başlangıç/Bitiş Tarihi yer alır.

Planlanan ve Gerçekleşen bitiş tarihleri farklı ise, çizgi barın altında erken ya da gecikerek tamamlandığına dair bilgi verilir.

Aktivite Sorumlusu Ad-Soyad

Aktivite sorumlusunun Ad-Soyad bilgisi fotoğrafı ile yer alır. Kullanıcının rol bilgisi isminin altında yer alır. Personelin birden fazla rolü olabileceğinden sistemde kayıtlı ilk rolü yazılır. Bulunan başka rolleri altına "ve +2 rol" şeklinde not olarak belirtilir. Fare ile üzerine gelindiğinde diğer rollerin bilgisi de ipucu(hint) olarak görülür.
Aktivite satırında bulunan üç noktadüğmesine basıldığında kullanıcının aktivite ilgili yapabileceği Düzenle, Sil, Kopyala, Alt Aktivite Ekle gibi işlemlerin listesi açılır.

Proje Sorumluları: Proje ve Aktivite Sorumlularının bilgilerinin listelendiği alandır. Sorumlu kişiler, hem proje hem aktivite sorumlusu ise; birden fazla aktivitede sorumlu ise bir kere listelenir. Sorumlunun adı-soyadı profil fotoğrafı ile yer alır. Sorumluluk Tipi alanında ise, kişi proje sorumlusu ise Proje Sorumlusu, aktivite sorumlusu ise Aktivite Sorumlusu, her iki sorumluluğa da sahipse iki bilgi alt alta yazılır. 

Proje Detaylar: Bu sayfada yer alan bilgiler şunlardır:

AlanAçıklama

Açıklama

Projenin açıklama bilgisidir.

Müşteri

Proje müşterisinin unvan bilgisidir.

Sektör

Proje müşterisinin faaliyet gösterdiği sektör açıklamasıdır.

Proje Kapsamı

Proje kapsamının belirlendiği alandır. Kod ve Açıklama alanlarından j-Platform ürünü Sistem Ayarları-Tanımlar-Ticari Sistem-Proje Kapsamı tanımlarına ulaşılarak seçim yapılır.

Alarm Durumu

Projenin alarm durumu bilgisidir. j-Platform’da proje tanımında belirtilen Düşük, Orta, Yüksek ve Çok Yüksek seçeneklerinden birisini içerir.

Sorumlu Kişi

j-Platform Proje kartındaki sorumlu kişi bilgisidir.

İlerleme Durumu

Projenin tamamlanma oranı bilgisidir.

Planlanan

Planlanan başlangıç tarihi, bitiş tarihi, Proje süresi ve projenin planlanan kaynak kullanımı sürelerinin bulunduğu alandır.

Gerçekleşen

Projenin gerçekleşen başlangıç tarihi, bitiş tarihi, proje süresi ve projenin gerçekleşen kaynak kullanım sürelerinin bulunduğu alandır. Gerçekleşen sürelerin olmadığı durumlarda, tarih alanlarında bilgi olmayabilir.

Ek Bilgiler

Projelere ait ek bilgilerin görüntülendiği alandır. İlgili proje için ek bilgilerin ne olacağı ve değeri bilgileri j-Platform Proje Yönetimi Proje Ek Bilgileri ile tanımlanır ve ilişkilendirilir.

Aktivite & İhtiyaçlar: Bu sayfada projeye ait tüm aktiviteler ve bağlı oldukları ihtiyaçlar toplu olarak görüntülenir. Sayfanın üst bölümünde herhangi bir ihtiyaç altında gruplandırılmamış aktiviteler listelenirken alt bölümde ihtiyaç altında gruplandırılmış aktiviteler listelenir. 

Aktiviteler: Bu sayfada projeye ait tüm aktiviteler alt/üst aktivite hiyerarşisinde listelenir. Üst aktivitelerin sol tarafında yer alan    seçeneği ile alt aktiviteler gösterilir ya da gizlenir.

İhtiyaçlar: Bu sayfada projeye bağlı olarak açılan İhtiyaçlar liste olarak görüntülenir. Listede ilk 10 aktivite listelenir. Daha fazla göster seçeneğine basıldıkça sonraki aktiviteler de listelenir. 

Zaman Çizelgesi: Zaman çizelgesi, proje aktivitelerinin GANTT şeması görünümünde listelenmesi için kullanılır. Şema üzerinde, sol menü ağacında yer alan seçili projeye ait aktiviteler listelenir. Aktiviteler durumlarına göre şema üzerinde farklı renklendirilir.

Gantt şema özellikleri şunlardır:

  • Tarihler haftalık olarak Hafta içi/hafta sonu ayrımı yapılmadan bölümlenir.
  • Şema üzerinde Aktivitelerin Gerçekleşen Başlangıç/Bitiş tarihleri gösterilir. Ancak Taslak ve Onaylandı durumdaki aktiviteler için gerçekleşen bir tarih bilgisi olmadığından planlanan tarihler gösterilir.
  • Aktivitelerin üzerine gelindiğinde detayları gösteren bir kutu açılır. Kutuda aktivitenin kodu, açıklaması, gerçekleşen(yoksa planlanan) başlangıç ve bitiş tarihleri gösterilir.


Proje Rolleri: Proje kartına bağlı olarak tanımlanan Proje Rolleri bu alandan görüntülenir. Alanda Personelin fotoğrafı, adı-soyadı ve rol bilgileri yer alır. Bir personelin projede birden fazla rolü olabileceği için birden fazla kere alanda görünebilir. Roller, kaynak türlerine (Personel, Dış Personel, Geçici Personel) göre ayrı başlıklar altında yer alır. 

Proje Ek Bilgileri: Ana menü Tanımlar menüsünde bulunan Ek Bilgilerin Proje ile ilişkilendirilmesi için kullanılır. Ek Bilgi Ata düğmesi  ile açılan pencereden kaydedilen alan bilgileri ve açıklamaları şunlardır:

AlanAçıklama

Kod - Açıklama

Ek bilginin kodu ve tanım bilgisidir. Tanımlı ek bilgiler listelenir ve seçim yapılır.

Kart Tipi

Ek bilginin Projenin kendisine mi , Aktiviteye mi yoksa İhtiyaca mı ait olduğuna dair seçim yapılır.

Zorunlu

İlişkilendirilen ek bilginin zorunluluk bilgisidir. Zorunlu olan özelliklere ait değer bilgisi belirtilmezse kaydet işlemi yapılamaz, uyarı alınır.

Dokümanlar: Dokümanlar bölümü yeni eklenen aktivitelerde görüntülenmez. Bir aktiviteye doküman eklenebilmesi için kaydedilmiş olması gerekir. Bu alandan doküman ekleme, silme ve görüntüleme işlemleri yapılır. Ekleme ve silme işleminin kalıcı olarak yapılacağına dair uyarı notu bulunur. Dokümanın proje, aktivite ya da ihtiyaç dokümanı olduğu Tür alanından izlenir.