You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Current »

MailChimp toplu e-posta gönderimi sağlayan, gönderilmiş olan e-postaların ne kadarının okunup okunmadığı gibi istatistiki bilgiler sağlayan bir e-mail marketing platformudur. MailChimp bu servisi ücretli ve ücretsiz olarak sunmaktadır. MailChimp ücretsiz olarak kullanıldığında ayda 12 bin e-posta gönderme imkanı sağlamaktadır. Bunun yanında ücretli seçeneğinde e-posta göndereceğiniz abone sayısına göre değişen bir aylık bir ücret karşılığında, sınırsız e-posta gönderme imkanı sağlamaktadır.

MAILCHIMP AYARLARI

MailChimp servisini kullanabilmek için API key, liste ve şablon ayarlarının yapılması gerekmektedir. Bu ayarları {+}https://mailchimp.com/+ üzerinden hesabınıza giriş yaparak gerçekleştirebilirsiniz.

1- Liste Ayarları
MailChimp servisi kullanılarak LogoCRM üzerinden e-posta gönderilebilmesi için öncelikle abone listelerinin hazırlanması gerekmektedir. Buradan oluşturmuş olduğunuz boş listeyi LogoCRM üzerinden seçmiş olduğunuz İşlem listesine ait kayıtların e-posta adresleri dolduracaktır. Abone listeleri e-posta gönderilecek olan kullanıcıların bulunduğu listedir. Aşağıdaki resimde listeler görülmektedir. 'Create List' butonuna tıklanarak yeni bir liste oluşturulabilir.






2- Şablon ayarları

MailChimp üzerinden yapılması gereken diğer bir tanımlama gönderilecek e-postaların kullanacağı şablondur. 'Create Template' seçeneğini tıklayarak yeni bir şablon oluşturabilirsiniz.

Aşağıda görüldüğü gibi şablon tasarımınızı yapabilirsiniz. MailChimp'in varsayılan şablonlarında hiçbir değişiklik yapmadan e-posta gönderimi yapılamaz. Bu ekrandan mutlaka şablon özelleştirilmelidir. Sağ alt köşede bulunan Save and Exit seçeneği ile şablonu kaydedebilirsiniz.




3- API anahtarı ayarları
MailChimp servisini kullanabilmeniz için API anahtarınız olması gerekmektedir. API anahtarına aşağıda gösterildiği gibi ulaşılabilir. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi 'Account' paneline tıklanılır.

Account paneli açıldıktan sonra aşağıda görüldüğü gibi Extras kısmından API keys seçeneğine tıklanır.








Karşınıza çıkan ekranda API anahtarı aşağıdaki gibi Create a key seçeneği işaretlenerek oluşturulur.




Oluşturmuş olduğunuz API anahtarını kopyalayıp LogoCRM'de Tanımlar->Güvenlik->Kullanıcı menüsünden ulaşacağınız MailChimp API anahtarı bölümüne kopyalayıp kaydedin.






TOPLU E-POSTA GÖNDERME
Gerekli tanımlamaları yaptıktan sonra toplu e-posta gönderme işlemini gerçekleştirmek Satış&Pazarlama menüsü altında bulunan İşlem Listeleri üzerinden Toplu E-posta İşlemleri butonunu kullanırsınız.




Toplu e-posta gönderimi için size yönlendirecek bir sihirbaz olacak.


1. Adım: Giriş Adımı


2. Adım: Platform Seçimi


3. Adım: MailChimp portal üzerinden hazırlamış olduğunu listenizi ve şablonunuzu seçebilirsiniz. Seçmiş olduğunuz listeye, İşlem listenizde bulunan e-posta adresleri bir sonraki adıma geçmeden önce otomatik olarak aktarılacaktır.


MailChimp portalında listenize girmiş olup LogoCRM üzerinde İşlem listenizde bulunmayan e-posta adresleri olabilir. Aşağıdaki senaryoda LogoCRM üzerinde İşlem listesinde e-posta gönderilmek istenen 2 kişi vardır. MailChimp portalında da LogoCRM İşlem listesinde bulunmayan bir e-posta adresi vardır.

Bu durumda MailChimp listenizde bulunan bu e-posta adreslerine de işlem adımlarının sonunda e-posta gönderilir.




4.adım : Gönderim zamanıdır. Burada 'Şimdi' ve 'Sonra' olmak üzere iki opsiyonunuz vardır. 'Şimdi' seçeneğini seçerseniz bu işlem adımlarının sonunda göndereceğiniz e-posta karşı tarafa gider. 'Sonra' seçeneğini seçerseniz e-posta belirteceğiniz zaman diliminde karşı tarafa ulaşır. Eğer 'Sonra' seçeneğini işaretlerseniz MailChimp'in altyapısı gereği 15 dakikalık zaman dilimleri üzerinde e-posta gönderebilirsiniz. (Örn : 14:15, 16:45, 01:00)



5.adım : Gönderilecek e-posta için konu ve yanıt e-posta adresi belirlemek. Yanıt e-posta adresi karşı tarafa e-posta gönderdiğiniz zaman, karşı tarafın cevaplarının hangi mail adresine gideceğini belirler.


Son adım : Tamam'a tıklanarak toplu e-posta gönderilir.







KARŞILAŞILABİLECEK BAZI SENARYOLAR 

1- LogoCRM'de MailChimp servisi üzerinden e-posta göndermek istediğiniz kişilerin veya firmaların liste türleri İşlem listenizin liste türüne göre düzenlenmelidir. Aşağıdaki senaryoda İşlem listeleri içerisinde bulunan 'Deneme' listesinde bulunan kişilere e-posta gönderilmek istenmektedir. Görüldüğü gibi bu listenin liste türü 'Doğum günü kutlaması''dır.



Bu liste içerisinde 2 kişi bulunuyor.


Bu kişilere e-posta gönderilebilmesi için bu kişiler üzerinde bulunan Liste türü alanında ilgili liste türünün seçili olması gerekir. Bu örnekte bu kişide 'Doğum günü kutlaması' seçilmiştir.


Eğer İşlem listesinde bulunan hiçbir kullanıcıda liste türü seçilmiş olmasaydı, kullanıcılar MailChimp listesine aktarılırken aşağıdaki gibi bir uyarı çıkacaktı.



2- Aşağıdaki senaryoda Yanıt e-posta adresi olarak MailChimp üzerinden doğrulanmamış bir e-posta domaini girilmiştir.


Bu durumda e-posta gönderme işlemi yapılmak istenildiğinde aşağıdaki gibi bir uyarı çıkacaktır.



Doğrulanmamış bir domain kullanıldığı durumlarda MailChimp'in kendi sitesi üzerinden domain doğrulayabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımlar izlenir. 'Account' seçeneğine girilir.


Çıkan ekranda 'Verified domains' seçeneği seçilir.




Buradan 'Verify a domain' seçeneğini kullanarak e-posta domain doğrulaması yapılabilir.

3- MailChimp'e ait şablonları değiştirmeden kullandığınız taktirde MailChimp servisi üzerinden e-posta göndermek istenildiğinde aşağıdaki uyarıyla karşılaşırsınız.


Şablon hazırlarken MailChimp'e ait bir ifade bıraktığınız taktirde MailChimp bu ifadeleri değiştirmenizi isteyecek ve e-posta göndermenize izin vermeyecektir.