MailChimp toplu e-posta gönderimi sağlayan, gönderilmiş olan e-postaların ne kadarının okunup okunmadığı gibi istatistiki bilgiler sağlayan bir e-mail marketing platformudur. MailChimp bu servisi ücretli ve ücretsiz olarak sunar. MailChimp ücretsiz olarak kullanıldığında ayda 12 bin e-posta gönderme imkanı sağlar. Bunun yanında ücretli seçeneğinde e-posta göndereceğiniz abone sayısına göre değişen bir aylık bir ücret karşılığında, sınırsız e-posta gönderme imkanı sağlar.

MAILCHIMP AYARLARI

MailChimp servisini kullanabilmek için API key, liste ve şablon ayarları yapılmalıdır. Bu ayarları {+}https://mailchimp.com/+ üzerinden hesabınıza giriş yaparak gerçekleştirebilirsiniz.

1- Liste Ayarları
MailChimp servisi kullanılarak LogoCRM üzerinden e-posta gönderilebilmesi için öncelikle abone listeleri hazırlanmalıdır. Buradan oluşturmuş olduğunuz boş listeyi LogoCRM üzerinden seçmiş olduğunuz İşlem listesine ait kayıtların e-posta adresleri dolduracaktır. Abone listeleri e-posta gönderilecek olan kullanıcıların bulunduğu listedir. Aşağıdaki resimde listeler görülmektedir. 'Create List' butonuna tıklanarak yeni bir liste oluşturulabilir.






2- Şablon ayarları

MailChimp üzerinden yapılması gereken diğer bir tanımlama gönderilecek e-postaların kullanacağı şablondur. Create Template seçeneğine tıklanarak yeni bir şablon oluşturulabilir.

Aşağıdaki gibi şablon tasarımı yapılabilir. MailChimp'in varsayılan şablonlarında hiçbir değişiklik yapmadan e-posta gönderimi yapılamaz. Bu ekrandan mutlaka şablon özelleştirilmelidir. Sağ alt köşede bulunan Save and Exit seçeneği ile şablon kaydedilebilir.




3- API anahtarı ayarları
MailChimp servisini kullanabilmek için API anahtarınız olması gerekmektedir. API anahtarına aşağıda gösterildiği gibi ulaşılabilir. Aşağıdaki resimdeki gibi Account paneline tıklanır.

Account paneli açıldıktan sonra aşağıda görüldüğü gibi Extras kısmından API keys seçeneğine tıklanır.





Açılan ekranda API anahtarı aşağıdaki gibi Create a key seçeneği işaretlenerek oluşturulur.




Oluşturulan API anahtarı kopyalanıp Logo CRM'de Tanımlar>Güvenlik>Kullanıcı menüsünden ulaşılan MailChimp API anahtarı bölümüne kopyalanıp kaydedilir.






TOPLU E-POSTA GÖNDERME
Gerekli tanımlamalar yapıldıktan sonra, toplu e-posta gönderme işlemini gerçekleştirmek Satış&Pazarlama menüsü altında bulunan İşlem Listeleri üzerinden Toplu E-posta İşlemleri butonu kullanılır.



Toplu e-posta gönderiminde, sihirbaz yönlenderme yapar.


1. Adım: Giriş Adımı


2. Adım: Platform Seçimi


3. Adım: MailChimp portal üzerinden hazırlanan liste ve şablon seçilebilir. Seçilen listeye, İşlem listesinde bulunan e-posta adresleri bir sonraki adıma geçmeden önce otomatik olarak aktarılır.




MailChimp portalında listeye giren, ancak LogoCRM üzerinde işlem listesinde bulunmayan e-posta adresleri olabilir.

Aşağıdaki senaryoda LogoCRM üzerinde İşlem listesinde e-posta gönderilmek istenen 2 kişi vardır. MailChimp portalında da LogoCRM İşlem listesinde bulunmayan bir e-posta adresi vardır.

Bu durumda MailChimp listesinde bulunan bu e-posta adreslerine de işlem adımlarının sonunda e-posta gönderilir.



4. Adım: Gönderim zamanıdır. Burada Şimdi ve Sonra olmak üzere iki seçenek vardır. Şimdi seçeneği seçilirse, bu işlem adımlarının sonunda e-posta karşı tarafa gider. Sonra seçeneği seçilirse, e-posta belirtilen zaman diliminde karşı tarafa ulaşır. Eğer Sonra seçeneği işaretlenirse, MailChimp'in altyapısı gereği 15 dakikalık zaman dilimleri üzerinde e-posta gönderilebilir. (Örn: 14:15, 16:45, 01:00)



5. Adım: Gönderilecek e-posta için konu ve yanıt e-posta adresi belirlemektir. Yanıt e-posta adresi karşı tarafa e-posta gönderildiği zaman, karşı tarafın cevaplarının hangi mail adresine gideceğini belirler.


Son Adım: Tamam'a tıklanarak toplu e-posta gönderilir.







KARŞILAŞILABİLECEK BAZI SENARYOLAR 

1- LogoCRM'de MailChimp servisi üzerinden e-posta gönderilmek istenen kişilerin veya firmaların liste türleri İşlem listesinin liste türüne göre düzenlenmelidir. Aşağıdaki senaryoda İşlem listeleri içerisinde bulunan 'Deneme' listesinde bulunan kişilere e-posta gönderilmek istenmektedir. Görüldüğü gibi bu listenin liste türü 'Doğum günü kutlaması''dır.



Bu liste içerisinde 2 kişi bulunuyor.


Bu kişilere e-posta gönderilebilmesi için bu kişiler üzerinde bulunan Liste türü alanında ilgili liste türünün seçili olması gerekir. Bu örnekte bu kişide 'Doğum günü kutlaması' seçilmiştir.


Eğer İşlem listesinde bulunan hiçbir kullanıcıda liste türü seçilmiş olmasaydı, kullanıcılar MailChimp listesine aktarılırken aşağıdaki gibi bir uyarı çıkacaktı.



2- Aşağıdaki senaryoda Yanıt e-posta adresi olarak MailChimp üzerinden doğrulanmamış bir e-posta domaini girilmiştir.


Bu durumda e-posta gönderme işlemi yapılmak istendiğinde aşağıdaki gibi bir uyarı çıkar.


Doğrulanmamış bir domain kullanıldığı durumlarda MailChimp'in kendi sitesi üzerinden domain doğrulanabilir. Bunun için aşağıdaki adımlar izlenir. 'Account' seçeneğine girilir.


Çıkan ekranda 'Verified domains' seçeneği seçilir.




Buradan 'Verify a domain' seçeneğini kullanarak e-posta domain doğrulaması yapılabilir.

3- MailChimp'e ait şablonları değiştirmeden kullanıldığı taktirde MailChimp servisi üzerinden e-posta göndermek istendiğinde aşağıdaki uyarı çıkar.


Şablon hazırlarken MailChimp'e ait bir ifade bırakıldığı taktirde MailChimp bu ifadelerin değiştirilmesini isteyecek ve e-posta gönderilmesine izin vermeyecektir.