Yetki kodları programda ayrıntılı bir yetki düzenlemesini sağlamaktadır. Yetki Kodları erişimi tehlike yaratabileceğinden CAPI olarak adlandırılan bölgede BINARY tipinde şifrelenmiş olarak tutulurlar. Dışardan okunulması ve anlaşılması mümkün olmadığı için Çözüm ortaklarımızın geliştirdikleri entegrasyon araçlarında bu özelliği etkin olarak kullanamadığı gözlenmiştir.
Eklenen bu nesne sayesinde yetki kodlarını düzenleme incelme ve işlemler sırasında kontrolleri kolaylaştırıcı nesne ve ilgili metod ve özellikleri kullanarak Yetki kodları kullanımını etkin şekilde kullanabilmeleri amaçlanmıştır.Program içerisinde işleyiş olarak yetki kodları, işlem yetkileri gibi davranır, UO ile kullanımlarıda benzerdir. Hem yetki kodları hemde işlem yetkileri firmalar bazında kullanıcılara ve gruplara atanabilir veya bunların karışık (merged) halleri kullanılabilir. Yetki kodu nesnesini oluştururken bu ayrımı göz önüne almak gerekir. İşlem yetkileriyle hangi düzeyde çalışılacaksa parametrede verilmelidir. Dönen değer olan IAuthCodes nesnesinin içi boş olacaktır. İlgili methodlar yardımıyla bu nesne üzerinde yetki kodlarıyla ilgili işlemler yapılmaktadır. Nesnenin özellik ve metodları hakkında ayrıntılı bilgiye IAuthCodes bölümünden ulaşabilirsiniz.
Parametre | Type | Açıklama |
---|---|---|
UserType | Integer | Yaratılacak olan yetki kodu nesnesinin Kullanıcı, Grup veya Merged yetki kodları tipinde oluşturulmasını sağlar. Verilecek olan tipler ARightsTypes tipleridir, yani bir Right (Haklar) nesnesi yaratırken verilen tiplerle aynı değerlerdir. |
Return Type | Açıklama | |
IAuthCodes | UserType parametresinde verdiğiniz değere göre User, Group veya Merged Yetki kodları nesnesi oluşacaktır. |
UnityObjects.IAuthCodes AuthCodes = UnityApp.NewAuthCodesObject(3);
bool ok = AuthCodes.GetAuthCodesByNr(2, 158);
if (ok)
{
for (int i = 1; i < AuthCodes.ItemCount; i++)
{
MessageBox.Show(AuthCodes.GetAuthType(i).ToString() + " : " + AuthCodes.GetAuthCode(i));
}
}
else
{
MessageBox.Show(ok.ToString());
}