Senaryo ve Organizasyon Şeması Senaryomuzda mobilya üretimi yapan bir firma bulunmaktadır. Bu firmaya ait organizasyon şeması aşağıdaki şekildedir.
Üretim Departmanı
Talep sahibi rolündeki 'Üretim Şefi' kullanıcısı portal üzerinden “Satınalma Teklif Süreci (Talep)" bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; Firma, Fiş No, Tarih, Kullanıcı Adı, İşyeri, Bölüm, Fabrika ve Ambar alanları ön değer olarak seçili gelir. Belge No, Özel Kod ve Proje alanları kullanıcı tarafından seçilir.Talep formu başlık alanları arasında, firma alanı dışında zorunlu alan yoktur.
Üretim Şefi, talep edilen malzemeler için Malzeme Açıklama, Miktar, Birim (zorunlu alan), Birim Fiyat ve Termin Tarihi kayıt girişlerini tamamladıktan sonra "Üretim Müdürü" kullanıcısına onaya gönderir. Üretim Müdürü formu kontrol eder, bu aşamada kayıt üzerinde değişiklik talep edebilir, onaylayabilir veya reddedebilir. Reddettiğinde Üretim Şefine ret bilgilendirmesi gider. Üretim Müdürü onay verdiği durumda, toplam tutar kontrolüne göre süreç bir sonraki aşamaya, Satınalma Teklif Süreci'ne (Teklif) aktarılır ya da Fabrika Müdürü ve Genel Müdür'e onaya gider.
Satınalma Teklif Süreci'ne (Teklif) aktarım sırasında hata alınması durumunda akış "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına gider ve sorunlar giderildikten sonra akış sonraki aşamaya devam ettirilebilir. Örnek senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait video aşağıda bulunmaktadır.
Satınalma Teklif Süreci (Talep).mp4 |