Lookup nasıl oluşturulur ? 

  1. Projede Lookups.ldx uzantılı sayfaya tıklanır. Ardından açılan ekranda "Add Lookup" butonuna tıklanarak rehber kodu girilir.

2.Rehber verisinin oluşturulması için veri kaynağı seçilir.

3. "Select Columns" veya "Add Column"  butonuna tıklanarak kolonlar eklenir. 

Select Columns görünümü

4. Aşağıdaki şekilde rehberin içeriği oluşturulmuş olur.

  • Column Name : Rehberde gösterilmek istenen veri kaynağı kolonu
  • Column Type :  Seçili "Column Name"'in veri kaynağındaki veri tipi (ModelSchema'dan otomatik gelir ve değiştirilemez.)
  • Order Direction : Rehberde görüntülenecek verilerinin seçilen kolonun yönüne göre sıralı şekilde gösterilmesini sağlar.
  • Display Text : Rehberde görüntülenecek kolon isminin özelleştirilmesini sağlar.
  • Hidden : Rehberde Hidden:true seçilen kolonun gösterilmemesi sağlanır. Arka planda kodlama işlemlerinde bu kolona ihtiyaç duyulduğunda erişebilir.
  • Description : Rehberden bir kayıt seçildiğinde; editor üzerinde Description:true olarak seçilmiş alanın değeri gösterilir.


Rehberin LDP sayfasında kullanımı

1.Sayfaya bir Autocomplete bileşeni eklenir.
Autocomplete bileşeninin özelliklerinde; Lookup özelliği altındaki "Code"'a tıklanarak tanımlı Lookup listesinden seçim yapılır.

2.Autocomplete bulunan sayfa çalıştırıldığında; aşağıdaki şekilde arama ve listeden seçim yapılabilir.

Editör içinde arama


Listeden seçim (arama butonuna tıklayarak)