AJM (Asynchronous Job Manager) - Zamanlanmış Görevler

Tanım

'B2B AJM Service', arka planda önceden ayarlanmış işleri belli aralıklarda gerçekleştiren B2B servisidir. Ayarlar > Genel Ayarlar > 'Zamanlanmış Görevler' ekranında servise yaptırılabilecek görevler için olan ayarlar mevcuttur. 'B2B AJM Service' kurulum ile otomatik kurulmaktadır.

Kullanımı

Ajm yapıları 2 farklı şekilde çalışmaktadır.
İlk olarak 'Çalıştır' butonuna tıklandığı zaman işlemi o an gerçekleştirmektedir.
Diğer çalışma mantığı ise aktif hale getirildiğinde verilen zaman kısıtına göre bu zaman aralığında düzenli olarak çalışmaktadır. Örneğin; Ürün Excel Aktarım aktif hale getirilirse verilen saat bazında günlük kontrol sağlanmaktadır. Diğer yapıların çalışma detayları örneklerde bulunmaktadır.
C:\Program Files (x86)\Netsis\B2B\Ajm\Files\Templates altından, işlem sonunda e-posta gönderilen görevlere ait e-posta şablonlarına erişilebilir, üzerinde özelleştirme yapılabilir.

Gereksinimler


  • 'B2B AJM Service' servisinin çalışır durumda olması
  • Ayarlar > Genel Ayarlar > Zamanlanmış Görevler > AJM Servis Parametreleri ekranındaki AJM Kullanıcı Adı ve Şifresinin girilmiş olması
  • Ayarlar > Zamanlanmış Görevler > Görevler ekranındaki ilgili parametrenin aktif durumda olması

NOT: AJM Config'de bulunan bağlantı ayarlarının kurulum esnasında doğru bir şekilde ayarlandığından emin olunmalıdır.
C:\Program Files (x86)\Netsis\B2B\Ajm altında Netsis.B2B.AjmService.exe.config dosyası içerisinden bu ayarlara ulaşılıp düzeltilebilir.


Ekran

Görünüm

Genel ayarlar 'Zamanlanmış Görevler' sekmesinde bulunmakta olan AJM yapıları aşağıda da görüldüğü üzere zaman kısıtı, aktif/pasif ve o an çalışmasını sağlayacak buton ile tasarlanmıştır. Buradaki zaman kısıtları resimde de görüldüğü üzere "dk", "sa", "gün" olara çeşitlilik göstermektedir.
"Stok Mevcut Bildirimi", "Bekleyen Sepet Bildirimi", "Bekleyen Havale Bildirimi" aktif edildiği zaman her sabah saat 07:00'de çalışmaktadır.

Veritabanı İşlemleri


Uyarlamaya açık Sql sorguları kullanılmaktadır. Aşağıdaki örnekler içerisinde uyarlama bilgisi verilmektedir.

Stok Mevcut Bildirimi


"Stok Mevcut Bildirimi" çalışması için; öncelikle sipariş ayarları altında bulunan "Stokta olmadığında haber verme özelliği aktifleştirilsin" parametresi açık olmalıdır.

Bu parametre açıldıktan sonra ürün stokta yok ise 'Sepete ekle' butonu yerine 'Haber ver' butonu görünür.

Kullanıcı bu butona tıkladıktan sonra ilgili ürün stok girişi yapıldığında haber verilmek üzere kaydı alınır.Her sabah saat 07:00'de ürün bakiyeleri kontrol edilir ve böylece ürün stoğa eklendikten sonraki sabah ilgili kullanıcıya o ürün ile ilgili e-posta yoluyla bildirim gönderilmiş olur.

SQL

PRT_INVENTORYBALANCEINFORM tablosu kullanılmaktadır. Bu tabloda bulunan "Quantity" (Miktar) kolonu sıfırdan büyük olduğunda haber verilecek ürün için bildirim gönderilmektedir.

E-Posta Şablonu

C:\Program Files (x86)\Netsis\B2B\Ajm\Files\Templates altından, email_balance_inform_template.html şablonu ile gönderilir.


Ürün Excel Aktarım


İkinci parametrede Ürün-Excel Aktarım yapısı çalıştır butonuna tıklandığında ürünleri excelden aktarmak için şablon hazırlamaktadır. İlk parametresi aktif hale getirildiğinde günlük olarak çalışacağı saat bilgisini almaktadır. İkinci parametre kapalı ise, kullanıcıya stok ve miktar girilen basit bir excel şablonu sunmaktadır. İkinci parametre açık ise günlük olarak belirtilen saatte, yeni eklenen ürün kontrolü yaparak şablonu veritabanındaki stoklar ile "Stok Kodu", "Stok Adı" ve "Miktar" şeklinde güncellemektedir. Buradaki zaman kısıtımız önceki örneklerden farklı olarak günün hangi saatinde çalışacağı kısıtıdır.

SQL


PRTSP_INVENTORY_EXCEL_DATA_INFO ve PRTSP_INVENTORY_EXCEL_DATA stored procedureleri kullanılmıştır. Oluşturulan şablon excelden aktar dedikten sonra indirilmek üzere C:\inetpub\wwwroot\B2B_AppData\Templates klasöründe bulundurulmaktadır.

E-Posta Şablonu

C:\Program Files (x86)\Netsis\B2B\Ajm\Files\Templates altından, email_inventory_export_to_excel_template.html şablonu ile gönderilir.


Bekleyen Sepet Bildirimi


Bekleyen Sepet Bildirimi gün parametresi alarak çalışmaktadır. Buradaki 'gün' sepetin kaç gün bekledikten sonra mail atılacağıdır. Gün parametresi PRTSP_NOTIFY_WAITING_BASKET_DAILY stored procedure'e parametre olarak geçirilmektedir. Sepetin son güncelleme tarihinden itibaren verilen günden fazla bekleyen aktif sepetlerin bildirimi ilgili kişiye e-posta yoluyla iletilir.
Parametresi aktif hale getirildiği zaman ise her sabah 07:00'de çalışacaktır.

SQL

SQL olarak PRTSP_NOTIFY_WAITING_BASKET_DAILY stored procedure kullanılmıştır. Gün ve Mağaza ID'si parametreleri almaktadır.

E-Posta Şablonu

C:\Program Files (x86)\Netsis\B2B\Ajm\Files\Templates altından, notify_waiting_basket_template.html şablonu ile gönderilir.


Bekleyen havale Bildirimi


Bekleyen Havale Bildirimi de gün parametresi alarak çalışmaktadır. Buradaki 'gün' de sepet bildiriminde olduğu gibi havalenin kaç gün bekledikten sonra mail atılacağı ile ilgilidir. Gün parametresi PRTSP_NOTIFY_WAITING_REMITTANCE_DAILY stored procedure'e parametre olarak geçirilmektedir. Havalenin son güncelleme tarihinden itibaren parametrede belirtilen günden fazla bekleyen havalenin bildirimi ilgili kişiye e-posta yoluyla iletilir.
Parametresi aktif hale getirildiği zaman ise her sabah 07:00'de çalışacaktır.


SQL

SQL olarak PRTSP_NOTIFY_WAITING_REMITTANCE_DAILY stored procedure kullanılmıştır. Gün ve Mağaza ID'si parametreleri almaktadır.

E-Posta Şablonu

C:\Program Files (x86)\Netsis\B2B\Ajm\Files\Templates altından, notify_waiting_remittance_template.html şablonu ile gönderilir.


Page viewed 2144 times by 2 users since Feb 06, 2017