Mağaza satış görevlisi satış işlemine ait bilgileri ekranda yer alan fatura üzerinden kaydeder. 

 

e-Fatura/e-Arşiv Faturası ile İlgili Alanlar: 

e-Fatura uygulamasının kullanılması durumunda, cari hesabın e-Fatura kullanıcısı olarak kaydedilmesi ve dolayısıyla oluşturulan faturaların e-Fatura olarak kesilebilmesi için öncelikle Müşteri Bilgileri penceresinde LogoConnect sekmesindeki alanlara ilgili bilgiler girilmelidir. Cari hesabın e-Fatura kullanıcısı olması durumunda bu sekmedeki e-Fatura Kullanıcısı seçeneğinin işaretlenmesi gerekir. Bu seçenek, çalışılan firmanın e-Fatura kullanıcısı olması halinde aktif olur. e-Arşiv faturaları için çalışılan firmanın e-Arşiv kullanıcısı olması yeterlidir. 

Faturalama Türü: Faturanın ne şekilde kesileceği fatura başlığındaki Kağıt Fatura, e-Fatura, e-Arşiv Faturası ya da e-Arşiv İnternet seçeneklerinden biri seçilerek belirlenir. Cari hesap alanında yapılan seçime göre seçenekler değişkenlik gösterir. 

Kağıt Fatura: Firma e-Fatura kullanıcısı, faturaya seçilen cari hesap e-Fatura kullanıcısı değil ise veya firma e-Fatura kullanıcısı değil ise bu seçenek gelir. 

e-Fatura: Firma e-Fatura kullanıcısı olsun olmasın, faturaya seçilen cari hesap e-Fatura kullanıcısı ise bu seçenek gelir. 

e-Arşiv: Firma e-Fatura ve e-Arşiv kullanıcısı, faturaya seçilen cari hesap e-Fatura kullanıcısı değil ise bu seçenek gelir. 

e-Arşiv İnternet: Firma e-Fatura ve e-Arşiv kullanıcısı, faturaya seçilen cari hesap e-Fatura kullanıcısı değil ve de şahıs şirketi ise bu seçenek gelir.  

KDV Muafiyet Sebebi: KDV tutarı "0" (Sıfır) olan e-Faturalar/e-Arşiv faturaları için muafiyet sebebinin girildiği zorunlu alandır. 

e-Fatura olarak kesilen bir faturanın statüsü "GİB'e gönderilecek" olur.  

e-Fatura Bilgileri

e-Fatura bilgileri, fatura üzerinde F9-sağ fare tuşu menüsündeki e-Fatura Bilgileri seçeneği ile girilir.

Genel

e-Fatura uygulaması ile gönderilecek faturanın tipi, e-Fatura Bilgileri penceresinde yer alan e-Fatura Senaryo alanında belirlenir. Senaryo alanı; Temel Fatura, Ticari Fatura ve Yolcu Beraber Fatura seçeneklerini içerir. Cari hesap kartında yapılan seçim faturaya öndeğer olarak aktarılır. Gerekirse değiştirilir.

Fatura bilgileri penceresinde e-Fatura Statüsü alanında yer alan seçenekler kaydedilen fatura tipine göre değişiklik gösterir. Fatura statüsü LogoConnect üzerinden gelen Sistem Yanıtı ve Uygulama Yanıtı kaydedildiğinde bu yanıtlardaki bilgilere göre otomatik güncellenir.

e-Fatura Tipi: e-Fatura türünün belirlendiği alandır. İlgili cari hesap kartında LogoConnect sayfasında belirlenen e-Fatura tipi alana öndeğer olarak aktarılır. e-Fatura tipi alanı aşağıdaki seçenekleri içerir:

  • Standart faturalar için herhangi bir seçim yapılmaz. 
  • Özel Matrah: Özel matrah uygulanan tütün, altın, gümüş, gazete, dergi, belediye şehir yolcu taşımacılığı ve telefon kartı satışları için kesilen faturalardır.
  • İstisna: İhracat teslimleri ve bu teslimlere ilişkin hizmetler, mal ihracatı, hizmet ihracatı, serbest bölgelerdeki müşteriler için yapılan fason hizmetler vs. gibi istisna uygulanan faturalardır. 
  • Araç Tescil: Araç tescil için kesilen faturalardır.
  • Tevkifat: Tevkifat uygulanan faturalardır. 

Fatura satırlarında en az bir tane tevkifatlı malzeme seçildiğinde, faturadaki malzeme kartında seçilen ek vergi kartında Evrensel Kod 4171 seçildiğinde ve yine faturada seçili ticari işlem grubu kartında “İstisna Ek Vergi Uygulanacak” alanı işaretlendiğinde e-Fatura tipinin “Tevkifat” seçilmesi zorunludur.

Yolcu Beraber Faturası: Senaryosu Yolcu Beraber Faturası olan e-Faturalarda, iade şeklinin belirlendiği alandır. Seçiniz, Tax Free ve Vat Off seçeneklerini içerir.

Tax Free (Aracı Kurumdan Tahsil) seçimi yapıldığında e-Fatura Bilgileri/Adres Bilgileri sekmesinde yer alan İade Tutar alanına bilgi girişi yapılır.

Vat Off(Satıcıdan Tahsil) seçimi yapıldığında, tutar girişi yapılamaz. 

İrsaliye Yerine Geçer: Faturanın aynı zamanda irsaliye olarak kullanılması için bu alan işaretlenir. Alanın işaretlenmesi ile oluşacak olan e-Fatura Kağıt tipinde oluşacaktır.

Elektronik faturalarda, düzenleme tarihi yanında düzenleme zamanının da saat ve dakika olarak gösterilmesi suretiyle elektronik faturanın alınacak kâğıt çıktısı üzerine İrsaliye yerine geçer ifadesinin yazılması ve  yetkili tarafından imzalanması halinde herhangi bir izne gerek bulunmadan irsaliye olarak kullanılması mümkündür. Ancak bu uygulama elektronik faturanın malın teslimi anında düzenlenmesi durumunda söz konusu olabilecektir.

Fatura Dönemi Bilgileri başlığı altındaki alanlardan dönem kullanılması durumunda geçerli olacak bilgiler kaydedilir.

Dönemin belli bir tarih aralığı olarak belirlenmesi halinde Başlangıç Tarihi ve Bitiş Tarihi girilir. Bunun dışında dönem, süre olarak belirtiliyorsa süresi ve birimi ilgili alanlarda kaydedilir.

Yolcu Beraber Fatura

e-Fatura senaryosu Yolcu Beraber Faturası olan e-Faturalarda, turist bilgilerinin belirtildiği alandır. Turiste ait Kimlik Bilgileri, Pasaport Bilgileri, Adres Bilgileri, Banka Hesap Bilgileri, Çıkış Bilgileri ve İade Edilecek KDV Tutarı bilgileri yer alır. Turistin Adı ve soyadı, Uyruğu, Ülke ve Turist Pasaport Numarası alanları bilgi girişi zorunlu alanlardır.

Toptan Satış (Perakende) Faturalarında, e-Fatura kutucuğu işaretli ve senaryosu da Yolcu Beraber Fatura olduğunda, Fatura Tipi Kağıt Fatura seçilebilir. e-Fatura bilgilerinde Senaryo alanında Yolcu Beraber Faturası seçili olduğunda Toptan Satış Faturası üzerinden iade faturası kesildiğinde Toptan Satış Faturasının e-Fatura statüsü İade Edildi olur. Toptan Satış Faturası iade edilince oluşan Toptan Satış İade Faturasının Statüsü: Alıcıda/Gümrükte Kabul Edildi olur.

e-Arşiv Bilgileri 

e-Arşiv bilgileri, faturalama türü e-Arşiv olarak belirlenen faturalarda F9-sağ fare tuşu menüsündeki e-Arşiv Bilgileri seçeneği ile girilir. Bu penceredeki bazı alanlar zorunludur. Zorunlu alanlara bilgi girişi yapılmadığı takdirde fatura kaydedilirken bu pencere otomatik olarak ekrana gelecektir. Pencere şu alanları içerir: 

e-Arşiv Statüsü: e-Arşiv Faturası Oluşturulacak/e-Arşiv Faturası Oluşturuldu/Rapor Dosyasına Yazıldı/Sunucuya İletildi/GİB'e İletildi seçeneklerini içerir. Bu statüler LogoConnect tarafından güncellenir. 

Gönderim Şekli: Kağıt/Elektronik olmaz üzere iki seçeneklidir. e-Arşiv/e-Arşiv internet seçili olan faturalar için zorunludur. e-Arşiv faturalarının vergi mükelleflerine kağıt olarak iletilmesi zorunludur. Vergi mükellefi olmayanlara elektronik gönderim isteğe bağlıdır. 

Ödeme Şekli: Kredi Kartı/Banka Kartı/EFT/Havale/Kapıda Ödeme/Ödeme Aracısı/Diğer seçeneklerini içerir. e-Arşiv (internet) seçili olan faturalar için zorunludur. 

Ödeme Tarihi: e-Arşiv (internet) seçili olan faturalar için zorunludur. Öndeğer olarak günün tarihi gelir. 

Ödeme Aracısı: Ödeme şekli "Ödeme Aracısı" seçildiğinde ilgili aracının belirtildiği alandır. 

Web Adresi: İnternetten satış yapan firmalar için SYS tarafında tanımlı adres bu alana otomatik olarak gelir. 

Perakende Cari Bilgileri/Adres Bilgileri 

Bu bölümlerdeki alanlara, ilgili Cari Hesap kartının LogoConnect sekmesindeki Perakende Cari Hesap alanı işaretlendiğinde bilgi girilebilir. 

Perakende Cari Hesap seçeneği, genelde tek seferlik alışverişlerde birden fazla cari hesap kartının açılmasına gerek kalmadan satış yapılmasına olanak sağlar. Firma müşterileri için tek bir cari hesap tanımlar ve Perakende Cari Hesap seçeneğini işaretleyerek tüm satışlarını bu cari hesap üzerinden gerçekleştirebilir. Bu, yalnızca e-Arşiv türündeki faturalar için geçerlidir. 

Perakende Cari Bilgileri bölümündeki alanlar şunlardır: 

Ticari Şirket: e-Arşiv faturası, perakende cari hesap üzerinden ticari şirkete de kesilebilir. Bu durumda bu alan işaretlenir. Ticari Şirket alanı işaretlendiğinde, Vergi Kimlik Numarası ve Unvanı alanlarına bilgi girişi zorunludur. İşaretlenmediğinde, TC Kimlik No, Adı ve Soyadı alanları aktif olur; bilgi girişi zorunludur. 

Vergi Kimlik No: Ticari Şirket alanı işaretlendiğinde firmanın vergi kimlik numarası bu alandan girilir. Zorunlu alandır. 

Unvanı: Ticari Şirket alanı işaretlendiğinde firmanın unvan bilgisi bu alandan girilir. Zorunlu alandır. 

TC Kimlik No: Şahıs faturalarında müşteri TC kimlik numarasının girildiği alandır. Ticari Şirket alanı işaretlenmediğinde bilgi girişi zorunludur. 

Adı/Soyadı: Şahıs faturalarında müşteri ad, soyad bilgilerinin girildiği alandır. Ticari Şirket alanı işaretlenmediğinde bilgi girişi zorunludur. 

e-Posta Adresi: Perakende cari hesaplar için mail adresinin girildiği zorunlu alandır. Bu alan zorunluluğu fatura gönderim şekli Elektronik ise geçerlidir. 

Adres Bilgileri bölümünden Ülke, İl, İlçe ve Semt bilgileri girilir. Bilgi girişi zorunludur. 

e-Arşiv Faturalarının Online Gönderimi 

Skonsol uygulamasında oluşturulan e-Arşiv faturaları kaydedildiğinde otomatik olarak Logo entegratöre gönderilebilir ve e-Arşiv formatında ekranda görüntülenebilir. Bunun için, kontrol tipine bağlı olarak, Firma ve İşyeri tanımlarında e-Devlet sekmesindeki Online Gönderme seçeneği kullanılır. Bu seçenek işaretlendiğinde, hemen altında yer alan e-Arşiv Entegratör Bilgileri bölümünden Kullanıcı Adı ve Şifre bilgileri girilir ve Öndeğer Adres butonuna basılır. Bu adres entegratörün web servisinden gelen entegratör adresidir. Online gönderim için entegratör bilgilerinin girilmesi zorunludur. 

 Tüm bu işlemler sonucunda e-Arşiv faturasının statüsü Sunucuya İletildi olacaktır. Hata alınması haline statü e-Arşiv Faturası Oluşturuldu olacaktır. 

Online gönderme işlemi, Ticari Sistem Yönetimi/Satış ve Dağıtım Parametreleri'ndeki Otomatik Fatura Basımı parametresine bağlı olarak çalışır. Parametre değeri Evet olmalıdır. 

Müşteri Bilgileri

Satış bilgileri kayıt penceresinin üst bölümünde müşteri bilgileri yer alır. Müşteri Adı alanında, kullanılan Logo uygulamasında kayıtlı cari hesaplar üç nokta düğmesi tıklanarak listelenir ve ilgili cari hesap seçilir.

Alt F10 tuşuna basılarak müşteriler listelenebilir.

  

Satış yaptığınız cari hesap kullandığınız Logo uygulamasında kayıtlı değilse ya da adres ve diğer bilgilerinde değişiklik söz konusu ise "Shift" ve "F10" tuşlarına birlikte basarak müşteri bilgilerinizi giriniz. Bu işlem için ekranın alt bölümünde yer alan Müşteri Kayıt seçeneğini de kullanabilirsiniz. Yeni müşteri bilgilerinin kaydedileceği ya da var olan müşteri bilgileri üzerinde değişiklik yapılacağı pencere ekrana gelir. 


Müşteri giriş ekranının üst bölümünde, müşteriye ait isim, vergi numarası, vergi dairesi, adres ve diğer iletişim bilgileri girilir. Tanımlanan cari hesap şahıs şirketi ise ilgili alan işaretlenir. 

T.C. Kimlik Numarası ve Adı Soyadı alanları şahıs şirketleri tarafından kullanılır (e-Fatura, e-Arşiv faturası uygulaması kapsamında). Müşteri Numarası program tarafından verilir. 

 e-Fatura uygulamasının kullanılması durumunda, cari hesabın e-Fatura kullanıcısı olarak kaydedilmesi ve dolayısıyla oluşturulan faturaların e-Fatura olarak kesilebilmesi için Müşteri Bilgileri penceresindeki Logo Connect sekmesi kullanılır. Cari hesabın e-Fatura kullanıcısı olması durumunda e-Fatura Kullanıcısı seçeneğinin işaretlenmesi gerekir. Bu seçenek, çalışılan firmanın e-Fatura kullanıcısı olması halinde aktif olur. 

 Cari hesap e-Fatura kullanıcısı olarak belirlendiyse, Ülke ve Vergi Numarası alanı mutlaka doldurulmalıdır. Eğer cari hesap şahıs şirketiyse T.C. Kimlik Numarası alanı boş bırakılmamalıdır. 

 e-Fatura uygulamasını ne şekilde kullanacağı Senaryo başlığı altındaki Temel ya da Ticari seçeneklerinden birisi seçilerek belirlenir. Öndeğer senaryo türü Ticari Fatura'dır. 

 Posta Kutusu Etiketi ve Gönderici Birim Etiketi, cari hesabın e-Fatura kullanıcısı olarak belirlenmesi durumunda, e-Fatura alım ve gönderimlerinde gerekli olan etiket bilgileridir. Bir fatura kullanıcısı için etiket, Vergi Kimlik Numarası ile birlikte kullanıcının adresini belirtir. 



Cari hesap e-Arşiv faturası kullanıcısı ise, e-Arşiv Bilgileri/Gönderim Şekli alanından e-Arşiv faturası gönderim şekli öndeğeri belirlenir. Burada yapılan seçim faturada F9 menüden ulaşılan e-Arşiv Bilgileri penceresindeki Gönderim Şekli (Zorunlu) alanına öndeğer olarak aktarılır; istenirse değiştirilir. 

Perakende Cari Hesap: e-Arşiv/e-Arşiv internet faturası ile satışlarda, genelde tek seferlik alışverişlerde birden fazla cari hesap kartının açılmasına gerek kalmadan satış yapılmasına olanak sağlar. Firma müşterileri için tek bir cari hesap tanımlar ve Perakende Cari Hesap seçeneğini işaretleyerek tüm satışlarını bu cari hesap üzerinden gerçekleştirebilir.

Bu alan işaretlendiğinde, fatura kesilirken ulaşılan e-Arşiv Bilgileri sayfasında yer alan Perakende Cari Bilgileri/Adres Bilgileri bölümlerindeki alanların doldurulması zorunludur.

Müşteri Bilgileri penceresinin alt bölümünde yer alan tuşlar kullanılarak müşteri bilgileri kaydedilir. 

F5 Şehir Seç tuşu ile şehir seçilir. 

F4 Ödeme Tipini Değiştir tuşu kullanılarak ödeme tipi değiştirilir. Ödeme bilgisi, Ödeme Tipi alanına doğrudan Nakit olarak gelir. 

F10 Ödeme Planı alanında, kartta tanımlanan müşteri için satışlarda geçerli olacak ödeme planı seçimi yapılır. 

Müşteriye ait mağaza kart numarası varsa, Mağaza Kart No. alanında girilir. 

F2 Müşteriyi Kaydet tuşu ile müşteri bilgileri kaydedildiğinde yeni müşteriniz için kullandığınız Logo uygulamasında cari hesap kartı otomatik olarak açılacaktır. 

Satış penceresinin Detaylar sekmesindeki Sevkiyat Hesabı alanından sevkiyat işleminin yapılacağı cari hesap seçilir. Ticari sistem uygulamasında oluşan faturaya bu bilgi otomatik olarak aktarılır.

Alışverişin kredi kartı ile yapılması durumunda, müşterinin kullandığı kredi kartı numarası Kredi Kartı No. alanından girilir. Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde, Türk gümrüğünde onaylanan fatura üç ay içinde Global Refound'a posta yolu ile gönderilir ve vergi iadesi müşterinin kredi kartı hesaba transfer edilir. 

İrsaliye Yerine Geçer: Faturanın aynı zamanda irsaliye olarak kullanılması için bu alan işaretlenir.

Elektronik faturalarda, düzenleme tarihi yanında düzenleme zamanının da  saat ve dakika olarak gösterilmesi suretiyle elektronik faturanın alınacak kâğıt çıktısı üzerine İrsaliye yerine geçer ifadesinin yazılması ve  yetkili tarafından imzalanması halinde herhangi bir izne gerek bulunmadan irsaliye olarak kullanılması mümkündür. Ancak bu uygulama elektronik faturanın malın teslimi anında düzenlenmesi durumunda söz konusu olabilecektir.

 e-Fatura Tipi: e-Fatura türünün belirlendiği alandır. İlgili cari hesap kartında LogoConnect sayfasında belirlenen e-Fatura tipi alana öndeğer olarak aktarılır. e-Fatura tipi alanı aşağıdaki seçenekleri içerir:

  • Standart faturalar için herhangi bir seçim yapılmaz.
  • Özel Matrah: Özel matrah uygulanan tütün, altın, gümüş, gazete, dergi, belediye şehir yolcu taşımacılığı ve telefon kartı satışları için kesilen faturalardır.
  • İstisna: İhracat teslimleri ve bu teslimlere ilişkin hizmetler, mal ihracatı, hizmet ihracatı, serbest bölgelerdeki müşteriler için yapılan fason hizmetler vs. gibi istisna uygulanan faturalardır. 
  • Araç Tescil: Araç tescil için kesilen faturalardır.
  • Tevkifat: Tevkifat uygulanan faturalar. Aşağıdaki durumlarda e-Fatura tipinin Tevkifat seçilmesi zorunludur.

Fatura satırlarında en az bir tane tevkifatlı malzeme seçildiğinde, faturadaki malzeme kartında seçilen ek vergi kartında Evrensel Kod 4171 seçildiğinde ve yine faturada seçili ticari işlem grubu kartında “İstisna Ek Vergi Uygulanacak” alanı işaretlendiğinde e-Fatura tipinin “Tevkifat” seçilmesi zorunludur.

Satılan Malzeme/Hizmet Bilgileri

Satış noktasındaki terminalde satılan ürüne ait bilgileri kaydetmek için F4-Ürün tuşuna basınız. Barkod alanında satışını yaptığınız malın barkodunu giriniz. Ya da barkod okuyucu ile okutunuz. 

Barkod alanından "Alt" ve F10 tuşlarına birlikte basarak kullandığınız Logo uygulamasındaki kayıtlı malzemeleri listelemeniz ve sattığınız malzemeyi seçmeniz mümkündür. Malzemeleri listelemek için ekranın altında yer alan "Ürün Seç" tuşunu da kullanabilirsiniz. 

Kullanılan Logo uygulamasının Sistem İşletmeni tarafında yer alan kullanıcı yetkilerinde Genel Tanımlar altındaki SKonsol2 İşlemlerinde Ürün Seçilemesin (Sadece Barkod ile Giriş) yetkisine bağlı olarak ürün seçme özelliği kapatılabilmektedir. İlgili kullanıcı için bu yetki aktif hale geldiğinde, Ön Ödemeli Satış, Satış ve Sevkiyat işlemlerinde ürün girişi sadece barkod okuyucu kullanarak ve/veya ilgili ürünün barkod numarası ilgili alana girilerek yapılabilir; "Malzeme Seç" seçeneği; dolayısıyla Malzemeler Listesi kullanılamaz. 

Satılan ürünün varyantları olması durumunda Varyant Seç ile varyantlı malzemelere ulaşarak ilgili ürünü seçebilirsiniz. 

Satılan bir hizmet ise bu durumda Hizmet Seç düğmesini tıklamanız, kayıtlı hizmet kartlarına ulaşmanız ve seçmeniz için yeterli olacaktır.

Alt ve F10 tuşlarına birlikte basarak ya da "Ürün Seç" tuşunu tıklayarak kayıtlı malzemeleri listeleyip ilgili malzemeyi seçiniz. 


 

Miktar alanında satış miktarını, Birim Fiyat alanında ise malzemenin fiyatını kaydediniz. Malzeme için satış fiyatı kullandığınız Logo uygulamasında tanımlanmışsa birim fiyat alanına öndeğer olarak gelecektir. Satışı yapılan her bir ürünü aynı şekilde ayrı bir satır olarak girebilirsiniz. 

Sistem yöneticisi dışındaki bir kullanıcı için, Logo uygulaması sistem işletmeni tarafında işlem yetkileri-genel tanımlar altında yer alan Birim Fiyat Girişi Yalnızca Listeden Seçilerek Yapılsın işaretlendiğinde, ilgili kullanıcı, birim fiyat alanına tanımlı birim fiyatlar dışında manuel fiyat girişi yapamaz. 

Satılan Malzeme/Hizmet için Ödeme Planı 

Satış işlemi için geçerli olacak bir ödeme planının olması durumunda, bu planı Ödeme Planı seçeneği ile uygulayabilirsiniz. Ödeme planında satırlarda belirttiğiniz ödeme formüllerine göre hesaplanan tutarların ödeme listesine aktarıldığını göreceksiniz.



Müşteri için, cari hesap kartında öndeğer ödeme planı tanımlamışsanız, bu ödeme planı satış işlemine otomatik olarak uygulanır. 

Satış İşlemlerinde Kampanya Uygulamaları

Satılan malzeme için kampanya söz konusu ise, ilgili satırda F9 tuşuna ya da sağ fare tuşuna basın. 



Açılan pencerede Kampanya Uygula'yı seçin. Satılan ürüne ait kampanya tanımının olması durumunda, tanımda belirtilen koşullar otomatik olarak işleme uygulanır. 

Satılan Malzeme/Hizmete ya da Fatura Toplamına Uygulanan İndirim ve Masraflar

Satışı yapılan mal ya da hizmete uygulayacağınız indirim ve masraflar olabilir. Bu indirim ve masrafları işlem sırasında kaydedebilirsiniz. Sattığınız mal/hizmete indirim uygulayacaksanız, işlem satırının hemen altında, fatura geneline indirim uygulayacaksanız, çift çizgi ile yarılmış bölümde İndirim Ekle düğmesini tıklayın. 

 
 

Satış ekranının solunda yer alan İndirim bölümünde yapacağınız indirimi Tutar ve Yüzde olarak ilgili alanlarda kaydedebilirsiniz. 

Satış İşleminin Geneline ait Masraflar

Satılan ürün ya da hizmet için taşıma, tadilat ve benzeri masraflar da olabilir. Bu masraflar malın birim fiyatını etkilemez, ancak fatura toplam tutarını etkiler. Bu masrafları kaydetmek için satış penceresinde çift çizgi ile ayrılan bölümde Masraf seçeneğini tıklayın. 

 

Sol bölümde Masraf başlığı altında yer alan Yüzde ve Tutar alanlarından masraf bilgilerini kaydedebilirsiniz.

Promosyon Uygulama

Satış işlemlerinde satırdaki işleme promosyon uygulamak mümkündür. Bunu için ilgili satış işleminde satırda malzeme ya da hizmet seçilip miktar girildikten sonra alt kısımda işlem seçenekleri arasında yer alan Promosyon Uygula seçeneği tıklanır. Promosyon Seç penceresi ekrana gelecektir.



Promosyon KDV Tutarının Fiş Toplam KDV Tutarına Etkisi 

Satış işlemine uygulanan promosyon KDV tutarının işlem toplamını etkileyip etkilemeyeceğini belirlemek için, satış işleminde seçilen Ticari İşlem Grubu kartında yer alan Promosyon KDV Tutarı Fatura KDV Tutarını Etkiler seçeneği kullanılır. Seçilen ticari işlem grubu kartındaki bu alan işaretli ise, promosyon satırında hesaplanan KDV tutarı, işlemin toplam bilgilerinde yer alan Toplam KDV alanına eklenecektir. 

 Satış İşlemine Ait Ödemeler 

 Satılan mal bedelinin ne şekilde ödeneceğini belirlemek için F8-Ödemeler tuşuna basın. Ödeme İşlemleri penceresi açılır. 



Ödeme işlemleri penceresinin üst bölümünde, ödeme işlemine ait tutar bilgileri ile fatura tarihi ve ortalama vade tarihi bilgileri yer alır. Cari hesap için ödeme tipi öndeğeri belirlemişseniz, seçtiğiniz bu ödeme tipi ve planına göre ödeme bilgileri, ödeme işlemleri penceresinin orta bölümünde görüntülenir. Ödeme işlemleri penceresinde F5 tuşuna basarak yeni ödeme satırı ekleyebilirsiniz, F4 tuşu ile seçtiğiniz satırın ödeme tipini değiştirebilirsiniz. 

Ödeme Tipini Değiştirmek için

Satış işlemi sırasında ödeme tipini değiştirmeniz gerekebilir. Bunun için Ödeme İşlemleri penceresinin alt bölümünde yer alan Ödeme Tipini Değiştir düğmesini tıklayın. Ödeme tipi seçeneklerini içeren pencere açılır. Buradan ilgili tutarın ne şekilde ödeneceğini seçebilirsiniz. 


Kredi Kartı ile Yapılan Ödemeler

Ödemenin kredi kartı ile yapılması durumunda, Hesap Kodu alanında ödeme işlemleri penceresinin alt bölümünde yer alan Banka Hesabı Seç düğmesini tıklayarak kredi kartı için geçerli olacak banka hesabını seçebilirsiniz.



POS cihazından kredi kartı geçirildiğinde gelen kart bilgisinden ilgili hesap kodu otomatik olarak ilgili alana aktarılır. Ödeme için vade farkı uygulayacaksanız F8 tuşuna basınız ve vade farkı bilgilerini açılan pencereden kaydediniz. 

 
Vade farkı penceresinde aylık ödemeleri vadeye göre hesaplatabileceğiniz gibi, vadeleri aylık ödeme bilgisine göre de oluşturabilirsiniz. 

Satış işleminin toplam tutarı Ödenecek Tutar alanında yer alır.

Geç ödeme söz konusu olduğunda uygulanacak faiz oranı Aylık Faiz alanında belirlenir.

Müşteri için belirlenen ödeme planına ait gün aralığı Ödeme Günü alanına gelir. İstenirse değiştirilir.

Satış işlemi sırasında, satış tutarına karşılık bir miktar peşinat alınmışsa, Peşinat alında belirlenir.

Vadeye göre taksit oluşturulacaksa, kaç ay vade yapılacağı Vade (Ay) alanında girilir.

Vadeye Göre (F4) tuşu ile, pencerenin alt bölümünde yer alan satırlarda, satış tutarının aylara göre vadelendirilmiş şekli listelenir. 

Aylık Ödemeye Göre (F5) tuşu ile aylık ödeme tutarına göre taksit oluşturulur.

F7 tuşu ile faiz hesaplama türü değiştirilir. 

Faiz Hesabı (F7) tuşu ile, Faiz Hesabı alanında, taksitlendirme işlemi ile oluşacak vade farkında faiz hesabının ne şekilde yapılacağı belirlenir. Faiz Hesabı alanı; Toplama Basit Faiz, Kalana Basit Faiz ve Azalan Bakiye seçeneklerini içerir.

Toplama Basit Faiz seçiminde toplam fatura tutarı üzerinden taksit sayısı ve faiz oranı dikkate alınarak vade farkı hesaplanır.

Kalana Basit Faiz yönteminde peşinat olarak ödenen tutar toplam fatura tutarından çıkarılır. Kalan tutar üzerinden taksit sayısı ve faiz oranı dikkate alınarak vade farkı hesaplanır.

Azalan Bakiye yönteminde vade farkı hesaplanırken peşinat ve ödenen taksit tutarları dikkate alınır. Taksitler ödendikçe kalan toplam üzerinden, aylık faiz oranı dikkate alınarak vade farkı tutarı hesaplanır.

Vade Farkı Dağıtımı (F8) tuşu ile, Vade Farkı alanında, taksitlendirme sonucu oluşan vade farkının ne şekilde ödeneceği belirlenir. Vade Farkı alanı; Taksitlere Dağıt, İlk Takside Ekle ve Son Takside Ekle seçeneklerini içerir.

Taksitlere Dağıt seçiminde oluşan vade farkı taksit tutarlarına dağıtılır.

İlk Takside Ekle seçiminde oluşan vade farkı tutarı ilk taksit tutarına eklenir.

Son Takside Ekle seçiminde oluşan vade farkı son taksit tutarına eklenir.

Taksitleri Aktar (F2) tuşu ile satış işlemi için belirlenen taksit satırları ödeme işlemleri penceresine aktarılır. 

Ödeme Bilgilerinin Kaydedilmesi 

Satış işlemine ait ödemeleri Ödemeleri Kaydet F2 düğmesini tıklayarak kaydedebilirsiniz. Ödeme işlem bilgileri kaydetmeden satış ekranına dönmek için Hesap İptal Esc düğmesini tıklamalısınız. 

Satış İşleminin Kaydedilmesi

Satış faturası üzerindeki işlemleriniz tamamladığınızda Fatura Kayıt düğmesini tıklayarak işlemi sona erdirebilirsiniz. Kaydettiğiniz faturalara kullandığınız Logo uygulamasından ulaşabilirsiniz. Kayıt sonrasında, ekrana fatura basım penceresinin otomatik olarak gelmesini istiyorsanız Logo uygulaması-Ticari Sistem Yönetimi Parametreleri'nde "Otomatik Fatura Basımı" satırında "Evet" seçimini yapmanız gerekir. Öndeğer bir tasarım varsa ve bu tasarıma ait yazıcı tanımları yapılmış ise, basım işlemi için "Yaz" düğmesini tıklayarak faturayı yazdırdığınızda satış işlemi sonlanır. Ancak, tasarım var fakat yazıcı tanımları yapılmamış ise, Yaz düğmesi ile yazıcı seçeneklerinin bulunduğu ekran açılır ve seçim yapılır. 

 Satış faturası yazdırılırken, faturada yer alan toplam bilgileri koyu renkte ve büyük karakterlerle gösterilir.