You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 8 Next »

IP Santral

Amaç

Tanımlı olan firma veya kişi kartındaki telefon numarası ile IP santral den gelecek numara eşleşmesinin sağlanması ve aksiyon olarak arayan kişi için firma veya kişi kartının açılması, yeni teklif ekranın açılması, yeni destek kaydının açılması ve arayan kişinin kayıtlı olan firma veya kişi kartının ekranda açılmasını sağlar.

IP santral entegrasyonunu kullanmak için Logo CRM üzerinde bir kaç aşama oluşturulur.

I. Aşama :

Proje ve Uyarlama araçları → Sistem Tercihleri → 27. parametre IP santral entegrasyonu aktif olsun işaretlenir.

 Sistem Tercihleri - 27.Parametre

II. Aşama

Logo CRM arayüzünde "Tanımlar> Diğer> IP Santral Ayarları" menüsünden IP santral aktif edilir. IP Santral ayarları sırasında IP santral türü ‘genel’ ve aktif butonunu işaretlemek yeterlidir.

 Tanımlar>Diğer>IP Santral Ayarları

III. Aşama

Logo CRM arayüzünde Tanımlar → Güvenlik → Kullanıcılar ekranından IP santral bilgileri girilir. 

Bilgilendirme

Her bir kullanıcı için ip santral agent id, ip santral dahili bilgisi ve arama geldiğinde aksiyon seçimini yapmalısınız. IP santralden çağrı geldiğinde; hangi kullanıcının hangi dahili ile eşlemesi sağlanır. Kullanıcı aksiyon bilgisi (keypress) seçenekleri ile çağrıyı karşılar.

 Tanımlar > Güvenlik > Kullanıcılar

Arama Geldiğinde Aksiyon (Keypress) Oluşumu

Keypress oluşturmak için öncelikle j-Son yapısına ihtiyaç duyulur. Keypress 'in karşılığındaki numara arama geldiğindeki aksiyonları oluşturur.

 Örnek J-SON yapısı

Örnek J-Son yapısı

{

"callUniqueId": "A000001",

"extension": "911",

"agentId": "911",

"callerId": "5322112017",

"keypress":"1"

}

1- Arayan firma/kişiyi popup ekranda göster

Arayan kişinin firma veya kişi kartında telefon bilgisi varsa ve arayan kişi bilgisini ekranda görüntülemesini sağlar. Keypress olarak 1 seçilmelidir.

 Arayan Firma/Kişi Kartının Popup Görünümü

Bilgilendirme

Keypres "1" olarak seçilirse, sadece firma veya kişi kartını görüntüler herhangi bilgi ekleme veya düzeltme işlemi yapılmaz.

2- Yeni bir teklif aç

Arayan kişinin firma veya kişi kartında telefon bilgisi varsa ve arayan kişi bilgisini ekleyerek, ekli olan firma veya kişinin telefon bilgisini karşılayarak yeni teklif ekranı açar. Keypress olarak 2 seçilmelidir.

 Yeni Teklif Aç

3- Yeni bir destek kaydı aç

Arayan kişinin firma veya kişi kartında telefon bilgisi varsa ve arayan kişi bilgisini ekleyerek, yeni bir destek kaydı açar. Keypress olarak 3 seçilmelidir.

 Yeni Destek Kaydı Aç

4- Arayan firma veya kişi sayfasına git

Arayan kişinin firma veya kişi kartında telefon bilgisi varsa ve arayan kişi bilgisini ekler ve Keypress-4 seçili ise ilgili firma veya kişi kartını ekrana getirir. Keypress olarak 4 seçilmelidir.

 Arayan firma veya kişi sayfasına git

 Chrome Eklentisi

Google Eklentisi ile "Rest Web Service Client" Edilmesi

Chrome tarayıcıdan IP Santral gönderimini kontrol etmek için Chrome eklentisi "Rest Web Service Client" eklentisi chrome tarayıcıya kurulur.

 Chrome Eklentisi

IP Santral, bir dahiliye çağrı geldiğinde http://xxx.xxx.xxx.xxx/logocrm/Default.aspx/IPS_callAnswered url bilgisiyle aşağıdaki gibi bir JSON bilgisini LOGOCRM'e gönderir. (Default.aspx/IPS_callAnswered kısmı sabit değişmez). 

 Örnek J-SON yapısı

{

"callUniqueId": "A000001",

"extension": "911",

"agentId": "911",

"callerId": "5334979714",

"keypress":"1"

}

Örnek j-son bilgisinde extension ve agenId bilgisini Logo CRM Tanımlar→ Kullanıcılar → IP santral agent ID


Bilgilendirme

Keypress: Arama geldiğindeki aksiyon bilgilendirme numarasıdır. 3. Başlıkta detay biçimleri açıklanmıştır.


Aşağıdaki bilgiler POST edilerek IPsantral simüle edilebilir.Aynı browser'dan önce LogoCRM'e login olmak gerekir.