Bu özelliğin kullanılabilmesi için öncelikle uygulamanın kurulum dizininde yer alan Navsmartconfig.exe açılmalıdır. “Veri tabanı Yedekleme” sekmesinde yedekleme işlevi ile ilgili parametrik seçimler yapılmasını sağlayan 2 adet checkbox bulunmaktadır.



“Raporları veri tabanında yedekle” kutusu işaretlendiğinde, Logo Mind Navigator Excel eklentisi üzerinde Veri tabanına Yedekle butonu aktif hale gelecek ve bu butonla yardımıyla yedeklenen Excel dosyaları, ürünün veri tabanına eklenen “QDM_BACKUP” tablosunda saklanabilecektir.

“Yedekleme işlemini her kayıttan sonra otomatik olarak senkronize et” kutusu “Raporları veri tabanında yedekle” işaretlenmişse aktif olan ve işaretlendiğinde yedeklenmiş dosyayı her zaman kaydedilmiş son haliyle saklayan bir işlev sunar. Bu checkbox işaretlenmişse fiziksel dosyanın son haliyle veri tabanındaki yedek senkronize olarak tutulur. Bu checkbox işaretlenmemişse, fiziksel dosyanın son hali kullanıcı tarafından istenilen zamanda veri tabanı yedeğiyle senkronize edilebilir.

Önemli: Yönetici olmayan kullanıcıların “Veri tabanına Yedekleme” işlemini kullanabilmesi için Netsis’de Merkezi Yönetim Sisteminde Logo Mind Navigator yetkileri üzerinden “Veri tabanına Yedekleme” butonu için yetki sahibi olması gerekmektedir.