You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Logo Mind Navigator Excel eklentisinde Rapor İşlemleri, Formül İşlemleri, Rapor Yönetim İşlemleri, Web Raporları Yönetim İşlemleri, Firma İşlemleri, TUIK ve Bilgi menüleri yer almaktadır.

Rapor Yönetim İşlemleri

Rapor Yönetim İşlemleri menüsünde Bağlı Veri Tabanları, Kullanıcı Tanımlı Tablolar, Logo Modelleri, Kullanıcı Tanımlı Modeller, Zamanlanmış Görevler menüleri yer almaktadır.

Bağlı Veri Tabanları

Kurulum yapıldıktan sonra uygulamanın çalışacağı veri kaynaklarının ekleneceği menüdür.

Veri kaynağı türü olarak birçok kaynaktan verilerle rapor üretilebilir. Eklenecek veri kaynağı LOGO veri tabanı ise "Logo Ürün Veri Tabanı" olarak tanıtmak gerekir. Böylece "Logo Modelleri" menüsü üzerinden firma ve dönem entegrasyonu yapıldıktan sonra; "Yeni Rapor" menüsünde kullanıma hazır hale getirilir ve "Hazır Rapor" ya da "Logo Modelleri" raporları olarak çok hızlı raporlama yapılabilir. Biz Logo Ürün veri tabanı seçeneğini kullanacağız.


Veri Tabanı Takma Adı: Bu alanda takma ad olarak kullanıcı için anlamlı olabilecek herhangi bir isim verilir.

SQL Sunucusu: Bu alanda SQL sunucu ile kullanılacak Logo Mind Navigator ürünü aynı bilgisayar üzerinde ise sadece nokta "." yazılır veya farklı bir sunucu üzerinde yüklü ise o sunucunun ip adresi yazılır.

Veri Tabanı Adı: Bu alanda verilerin tutulduğu veri tabanının adı büyük/küçük harflere dikkat edilerek doğru bir şekilde yazılmalıdır.

Bağlantı Kullanıcı Adı: Bu alanda SQL sunucusunda ilgili veri tabanında işlem yapmaya uygun yetkileri olan bir kullanıcı adı, Bağlantı Parolası alanına da bu kullanıcının SQL sunucusuna bağlanırken kullandığı parolası yazılmalıdır.
Gerekli tüm bilgiler girildikten sonra, "Test" butonu ile veri kaynağı ile olan bağlantı test edilir, başarılı sonuçlanması halinde bu bilgiler "Kaydet" butonu ile kaydedilir. Eklenen veri tabanının kullanılabilmesi için entegrasyon yapılması gerekir. Bunun için "Logo Modelleri" menüsünde gerekli açıklamalar yapılmıştır.

Kullanıcı Tanımlı Tablolar

Kullanıcıların özel kayıt tutabilecekleri tablolar oluşturarak veya Excel'de hazırlanmış tablolarını SQL tablolarına aktarıp kullanabilecekleri bir yapıdır.

Yeni Tablo-Elle Oluştur butonuna tıklanır.

Tablo bilgileri girilerek kaydedilir. Liste üzerinden oluşturulan tablo seçilir ve Düzenle butonuna tıklar. Tablo içerisine istenilen veriler girilir.

Tamam butonuna tıklandığında Elle oluşturulmuş olan tablonun verileri kaydedilmiş olur. Kullanıcı Tanımlı Tablolar menüsünde Ekle butonuna tıklandıktan sonra açılan Model Tasarımı ekranında eklenmiş olan tablo veriler görülecektir. Bu tablo Kullanıcı Tanımlı Modeller oluştururken kullanılabilir durumdadır.

Excel dosyasındaki veriler ile tablo oluşturma işlemi için "Yeni Tablo Excel'den Aktarıp Oluştur" butonuna tıklanmalıdır. Öncesinde ekran görüntüsündeki gibi bir tabloda bulunması istenilen kolonlar ve veriler belirtilmelidir ve dosya kaydedilmelidir. Yeni Tablo Excel'den oluştur butonuna tıklandığında tablo ve verilerinin oluşturulmasının istendiği Excel dosyası seçilmelidir. Tamam butonuna tıklandıktan sonra Excel dosyasındaki tablo verileri aktarılır. İlgili tablo veri tabanına kaydedilir. Kullanıcı Tanımlı Tablolar menüsünde Ekle butonuna tıklandıktan sonra açılan Model Tasarımı ekranında eklenmiş olan tablo veriler görülecektir. Bu tablo Kullanıcı Tanımlı Modeller oluştururken kullanılabilir durumdadır.


Logo Modelleri

"Bağlı Veri Tabanları" menüsünden eklenen veri tabanının kullanılabilmesi için entegrasyonun yapılacağı menüdür.

Eklenen veri tabanında raporu alınmak istenen ilgili firmanın ilgili dönemine ilişkin Logo modelleri oluşturulabilir ya da oluşturulmuş Logo modelleri silinebilir. Burada entegre edilen dönemlerin Logo modelleri oluşturulur. Böylece "Yeni Rapor" menüsü altında "Hazır Rapor" ve "Logo Modelleri" raporları kullanılarak entegrasyonu yapılan firma ve dönemin raporları alınabilir. Böylece "Yeni Rapor" menüsüne gelir.

Kullanıcı Tanımlı Modeller

Hazır Raporlar ve Logo Modellerinin karşılamadığı, esnek çalışarak rapor alınacak bölümdür. Kullanıcı tanımlı modeller menüsünde oluşturulan modellerinizi bu menü altında kullanarak Tek değer, Sorgu Tablosu, Pivot, Pivot & Grafiği kapsar.


Örnek 1:
Satış Faturaları modelinde eksik olan İlçe bilgisini, Logo Model ve Logo tablosu eşleştirmesi ile ekleyerek kendi modelimizi oluşturalım.

Model Tasarımı penceresini açıp, Logo modeli eklemek için Standart model altında entegrasyonu yapılan Firma ve dönemin Satış Yönetimi altındaki "Satış Faturaları" Modeli eklenir. Daha sonra eşleştirme yapılacak Logo tablosu Veri Tabanları / Tablolar Altında yer alan ilgili döneme ilişkin CLCARD tablosu eklenir.

Eklenen Tablolarda bulunan veriler arasında ilişkiler oluşturulmalıdır. Bunun için öncelikle Satış Faturalarındaki bütün alanların görülmesi için "*" sekmesi işaretlenir. Sonrasında, Satış Faturaları altında bulunan Cari Hesap Kodu ile Logo tablolarında bulunan Code arasında bir ilişki oluşturulur.


Daha sonra eksik olan alan için CLCARD tablosundan bu alan seçilir. Satış Faturalarında "İlçe" bilgisi eksik olduğundan bunu CLCARD tablosundan "Town" alanı seçilerek takma isim olarak "İlçe" yazılır.


Model, aşağıda bulunan Play butonu ile test edilir. Daha sonra Model kaydedilir. Kayıtlı model "Yeni Rapor" menüsünde bulunan, "Kullanıcı Tanımlı Modeller" de görülür.


Örnek 2:

Kullanıcı tanımlı modelimizde Hesaplanmış alan kullanmak istiyorsak;
(Hesaplanmış alan: Mevcut bir tablo üzerindeki bir alanı kaynak olarak bir fonksiyona katarak gerekli bilgiyi elde etmek olarak tanımlayabiliriz.)
Örneğin; Satış Faturaları Modelinde Tarih ifadesindeki Ay bilgisi eklenmek istenirse, Logo Model ve Logo Tablosu Eşleştirmesi ile oluşturulan modeli değiştirmek gerekir.


Yeni bir satırda "..." üç nokta butonu tıklanır.

Açılan Expression Editor ile SQL komutu olarak yazılabileceği gibi altta bulunan Date-Month fonksiyonu ile de eklenebilir.

Ardından eklenen sütunun Takma ismi yazılır. Takma ismi yazılmadığında Model kaydedileceği zaman bir uyarı alınır. Model bu şekilde kaydedilir. Eğer ay bilgisi daha farklı görülmek istenirse; aşağıdaki gibi bir düzenleme yapılabilir:

Böylece bu Modelin kullanıldığı raporlarda ay bilgisi Ocak, Şubat, Mart, Nisan... şeklinde görüntülenecektir.

Örnek 3:

Konsolide Model: Aynı firmanın farklı dönemlerine ait tabloları ya da farklı firmalara ait benzer tabloları birleştirerek Konsolide (Birleşik) model oluşturmak.

Entegrasyonu yapılan ve konsolidasyonu yapılacak Firmanın birinci dönemi "Satış Faturaları" modeli sürüklenip bırakılır.

Sağda bulunan Q butonu üzerinde sağ tık ile "Yeni Union alt sorgu" yaparak yeni bir sorgu ekranı açılır. Bu yeni sorgu ekranına istenirse aynı firmanın farklı dönemine ilişkin ilgili tablo ya da farklı firmaya ait benzer bir tablo sürüklenip bırakılır.


Önemli: Sorgu ekranlarına eklenen tablolarda aynı alan adları aynı sıra ile seçilmelidir. Eğer aynı sırada ve aynı alan adları seçilmezse konsolide model sorgusu çalışmayacaktır.

Oluşturulan Konsolide Model kaydedilir, "Yeni Rapor" menüsü altında Kullanıcı tanımlı modellerden erişilerek kullanılır.

Modeli Çevrimdışı Çalıştırma Güncelleme

Hazırlanan modellerde çok fazla veri olması durumunda, bu modelleri kullanan raporların ekrana bilgi getirmesi zaman alacaktır. Eğer anlık verileri içeren raporlara ihtiyaç yoksa model Çevrim dışı çalışmaya ayarlanır.

Rapor seçilmiş haldeyken, çevrim dışı çalış seçeneği seçilir, çıkan uyarı penceresinde "Evet" butonu ile onaylanır.

Kayıtları elle güncellemek için Güncelle butonu kullanılır, eğer belli zamanlarda güncellenmesi isteniyorsa Zamanlanmış görev ekle butonu ile görev eklenir. Aynı işlem "Zamanlanmış Görevler" menüsü ile de yapılır.

Bu modelleri kullanan raporların son güncellenme tarihi Rapor Ekle menüsünde görülür.


Zamanlanmış Görevler

Zamanlanmış görev tipleri üç farklı türe ayrılır. Bunlar "Veri Kontrol Modeli", "Çevrimdışı Model", "Logo Mind Navigator Raporu" tipleridir.

Veri Kontrol Modeli

Hatalı kayıtları yakalamaya yönelik bir kontrol tipidir. Veri kontrol modeli oluşturmak için öncelikle "Kullanıcı Tanımlı Model" kayıt esnasında "Veri Kontrol Modeli" olarak kaydedilir. Zamanlanmış Görevde bu model çalıştırıldığında kayıt gelmesi durumunda belirlenen kullanıcılara e-posta atar, kayıt yoksa hiçbir işlem yapmaz.

Belirlenen bu modeller Zamanlanmış Görevler menüsünde görünecektir.

İşlem sıklığı ve görev adı ayarlandıktan sonra görev kaydedilir.

Çevrimdışı Model

Çevrimdışı çalışan Kullanıcı Tanımlı Modellerin güncellenmesini sağlar. Çevrimdışı model görevinde; alt kısımda listelenen modellerden biri seçilerek uygun olan güncelleme sıklığı ayarlanır ve görev kaydedilir.

Logo Mind Navigator Raporu

Excel sayfası içinde yapılan Raporlar, Pivot tablolar vb. Kullanıcının verdiği zamanlarda güncellemeyi ya da belirlenen kişilere e-posta atılmasını sağlar.

Güncellenecek Excel dosyasını seçip, işlem sıklığı bölümünde gerekli ayarlamalar yapılır. E-posta bölümünü kullanabilmek için SMTP sunucusu ayarları yapılmalıdır. Göreve bir isim verilerek kaydedilir.

Önemli: Logo Mind Navigator raporu olarak şifrelenmiş dosya seçilir ise "Excel Dosyası" sekmesinde şifre bilgisinin girilmesi gerekmektedir.

Rapor İşlemleri

Rapor İşlemleri menüsünde üç menü bulunmaktadır. Bunlar Rapor Ekle, Rapor Düzenle ve Rapor Yenile menüleridir.

Rapor Ekle

Eklenen veri tabanında, entegrasyonu yapılan Firma ve Döneme ilişkin Hazır Rapor, Logo Modelleri veya Kullanıcı Tanımlı Modelleri kullanarak yeni raporların oluşmasını sağlar.

Hazır Raporlar

Hazır Raporlar temelde Logo Modellerini esas alan ve daha özet bilgi içeren raporların oluşmasını sağlar. Bu raporlar ile üç tip rapor oluşturulabilir. Bunlar Sorgu Tablosu, Pivot ve Pivot & Grafik tipleridir.

Sorgu Tablosu: Düz liste şeklinde rapor almamızı sağlar.

Örneğin; Tahsilatların Listelenmesi için Arama bölümüne "Tahsilat Listesi" yazılır ya da aşağıdaki ağaç yapısında Finans Yönetimi altındaki "Tahsilat Listesi" seçilir. Sol bölümde açılan pencerede görüntülenmesi istenen kolonlar seçilir.

"Hareket Tarihi" kolonuna Arasında filtresi verelim. Tarih aralığı olarak da Değer 1 sütununda ve Değer 2 sütununda tarihleri seçelim.

Açılan pencerede raporumuza bir ad verip kaydedilir. Rapor, verilen filtrelere göre hazırlanır.



Pivot: Excel'in pivot tablolarını kullanarak veriler üzerinde gruplamalar ve filtrelemeler yaparak rapor oluşturmayı sağlar.

Örneğin; Satışların Aylara göre Dağılımını gösteren bir pivot yapılır. "Pivot" seçildikten sonra arama kısmına "Satış" yazılır veya aşağıdaki ağaç yapısında "Satışların Aylara Göre Dağılımı" seçeneği seçilir. İstenilen kolonlar işaretlenir ve istenilen filtreler uygulanır. Rapor adı verilerek rapor kaydedilir.


Rapor verilen filtrelere göre hazırlanır.


Pivot & Grafik: Excel'in pivot tablo ve Grafiklerini kullanarak veriler üzerinde gruplamalar ve filtrelemeler yaparak rapor oluşturmayı sağlar. Kullanımı özet tablolarına benzer.




Saklı Yordam Kullanımı (Stored Procedure)

Bazı Hazır Rapor ve Logo Modellerinde yer alan bir özelliktir. Bir Hazır rapor ya da Logo modelinin üzerine gelindiğinde sağ bölümde "Saklı Yordam" sekmesi gelmesi durumunda ilgili rapor ya da modelin bu özelliği kullanılabilir. Bu saklı yordamların (strored procedure) yer aldığı model ve raporlar, verilerini bu saklı yordamın çalıştırılması ile gerçek Logo modellerinden okuyup ayrı bir tabloya yazarak bu yeni tablo üzerinden okur. Gerçekte var olan Logo veri tabanına müdahale etmez. Bu saklı yordamlara gerekli parametreler girilerek yeni oluşturulacak olan tablonun içeriği belirlenmiş olur. Saklı yordam çalıştırılma anında kullanıcının verdiği parametrelere göre oluşturulan tablodan veri okuduğu için veriler belli bir ana ilişkin olabilir bu verileri güncellemek için "Yenile" butonu kullanılmalıdır.

Saklı yodam adı:
LNX_STD_P_FİRMA_DÖNEM_01_CSDURUM

Saklı yordam açıklaması:
Belli bir tarihteki Çek/Senet durumları için kullanılır.

Parametreler

Parametre anlamı ve kullanımı

@TARIH

İşlem Tarihi (Boş geçilirse 31.12.yyyy)

Saklı yordam adı:
LNX_STD_P_FİRMA_DÖNEM_01_BT

Saklı yordam açıklaması:
Borç kapama işleminin sanal olarak yapılmasını sağlar

Parametreler

Parametre anlamı ve kullanımı

@TARIH

İşlem Tarihi (Boş geçilirse 31.12.yyyy)

@HAREKET_TARIHINE_GORE

EVET: Sıralama vade tarihine göre değil hareket tarihine göre yapılır. (Default: HAYIR)

@TAHSIL_EDILMEMIS_CS

HARİÇ: İşlem tarihi itibariyle tahsil edilmemiş çek/senetler kapama işlemine dahil edilmez (Default: DAHİL)

@PARABIRIMI

YPB: Yerel Para Birimi, ID: İşlem Dövizi, RD: Raporlama Dövizi
(Default YPB)

@YENIDEN_KAPAT

EVET: LOGO'daki kapamaları dikkate almaz Kapama işlemini sıfırdan yapar. (Default: HAYIR)

@PROJE_KODUNA_GORE

EVET: Kapama işleminin proje kodlarına göre yapılmasını sağlar
(Default: HAYIR)

@KAPANMAMISLARI_KAPAT

HAYIR: Kapama işlemi yapmaz. (Default: EVET)




Saklı yordam adı:
LNX_STD_P_FİRMA_DÖNEM_01_BILANCO

Saklı yordam açıklaması:
Muhasebe hareketlerinden Bilanço alınmasını sağlar

Parametreler

Parametre anlamı ve kullanımı

@ILK_AY

Başlangıç olarak hangi ayın seçileceği nümerik olarak girilir.
(Ocak için 1, şubat için 2 ...)

@SON_AY

Bitiş olarak hangi ayın seçileceği nümerik olarak girilir.
(Kasım için 11, aralık için 12 ...)




Saklı yordam adı:
LNX_STD_P_FİRMA_DÖNEM_01_ENVANTER

Saklı yordam açıklaması:
Belli bir tarihteki envanteri hesaplar. Logo'daki kullanılan Envanter yöntemine göre hesaplama yapar. Öncesine Logo tarafında Envanter ya da Maliyetlendirme çalıştırılmış olmalıdır.

Parametreler

Parametre anlamı ve kullanımı

@TARIH

İşlem Tarihi (Boş geçilirse 31.12.yyyy)

Logo Modelleri

Hazır raporlardan daha detaylı bilgi içerir. Hazır raporlarda yapabildiğimiz raporlardan farklı olarak "Tek Değer" raporu oluşturabiliriz.

Tek Değer Raporu: Raporu alınacak veri ile ilgili seçilen kolonlar ve yapılan filtreleme işlemlerine göre tek bir değer döndüren rapor türüdür. Seçilen veri ile ilgili Toplam, Ortalama, En Az, En Çok, Sayı, Farklı Sayı gibi raporlamalar yapılır.

Örneğin; Satış Faturalarının net miktarının toplamını almak için; Tek değer fonksiyonlarından Toplam seçilir, daha sonra aşağıda bulunan ağaç yapısı içerisinde "Satış Faturaları" seçilir, tüm kayıtlı malzemelerin net miktarının toplamını almak anlamsız olabileceği için, stok koduna "=" eşittir filtresi konur. Değer 1 bölümünde "..." üç nokta butonu ile istenen malzemenin kodu tıklanır veya elle malzeme kodu bilgisi girilir.


İstenilen veriye ilişkin "tek değer" ekranda görüntülenmiş olur. İstendiğinde formül içerisindeki değerler bir hücreden okutulur. Bunun için tek tırnak içindeki ifadeyi siler oraya iki adet çift tırnak ve o çift tırnakların arasına iki adet ile "&" işareti ve o işaretlerin de arasına da okutmak istenen hücrenin adresi yazılır.

Kullanıcı Tanımlı Modeller

Rapor Yönetim İşlemlerinde Kullanımlı Tanımlı Modeller menüsünde oluşturulmuş olan modeller Rapor Ekle menüsünde "Kullanıcı Tanımlı Modeller" bölümünde gösterilmektedir. Tek değer, sorgu tablosu, pivot ve pivot & grafik olarak bu raporlar oluşturulabilmektedir.

Rapor Düzenle

Logo Mind Navigator de oluşturulan raporlar oluşturuldukları Excel dosyası ile ilişkilidir. "Rapor Düzenle" menüsü ile oluşturulmuş raporlar değiştirilebilir ya da silinebilir.

Rapor Düzenle menüsü ile o an açık bulunan ve üzerinde çalışılan Excel dosyası ile ilişkili raporlar değiştirilebilir ancak silinemez.

O an açık Excel dosyası ile ilişkili olmayan raporları silmek için "Bütün Raporları Göster" işaretlenir ve ardından açılan pencerede ilişkili olanlar kırmızı renkli, ilişkili olmayanlar da siyah renkli görünecektir. Siyah renkli raporlar silinebilir.


Rapor Yenile

Excel'de hazırlanan raporlara ait verileri (modeller, raporlar, saklı yordamlar...) ve var ise kullanıcının sürekli kullanmış olduğu Excel'e ait kendi fonksiyonlarını yeniler. Yenile menüsü ile manuel yenileme işlemi sağlanırken, bu menü altında yer alan otomatik yenileme seçeneği, rapor ekranda açıkken, seçili sıklıkta (5 dk., 10 dk. vb.) raporun yenilenmesini sağlar.


Formül İşlemleri

Eski Navigator ürünlerinde kullanılan ve yeni üründe de yerini almış bir menüdür.


İlgili fonksiyon seçilerek, formül için gereken parametre listesi yardım menüsünden yararlanılarak doldurulur ve bize tek değer fonksiyonu gibi değer döndürür.

Örnek: Bir Cariye ait bilgilerini getirmek istersek. _CLINFO Fonksiyonu seçilir. Aşağıdaki bilgiler doldurulur.


Ekrana belirtilen cariye ait bilgiler getirilmiştir.

Firma İşlemleri

Logo Mind Navigator üzerinde, içinde bulunulan döneme ait tasarlanan raporların dönem geçişi sonrası sıfırdan dizayn edilmeden kopyalanarak çoğaltılmasını sağlayacak menüdür.

Yeni dönem için çoğaltılması istenen raporların bulunduğu klasör kaynak klasör olarak, yeni raporların depolanacağı klasör de hedef klasör olarak seçilir. Bu iki klasör birbirinden farklı olmalıdır.

Bu ekran "Tamam" ile geçildikten sonra seçili klasörün içinde bulunan raporlar ve modellerinin listelendiği bir liste açılır. Firma dönem geçişinin raporlarda otomatik yapılabilmesi için, açılan listede kaynak raporlarda kullanılan modeller, geçiş yapılacak firma/döneme ait modellerle güncellenir.

Sonrasında firma geçişi başlat butonu kullanarak kopyalama işlemi tamamlanır.

Web Raporları Yönetim İşlemleri

Web Raporları Yönetim İşlemlerinde Veri Tabanına Yedekle, Web'de Yayınla ve Web Raporları Yönetimi menüleri yer almaktadır.

Veri Tabanına Yedekle

NavSmartConfig.exe'de "Veri tabanına yedekle" kutucuğu işaretli olduğunda, Excel dosyasında "Veri Tabanına Yedekle" butonu aktif olarak gelmektedir. İlk defa kaydedilen bir Navigator raporunda Excel dosyasında "Kaydet" butonuna tıklandığında ya da CTRL + S yapıldığında kullanıcıya ilgili dosyanın veri tabanı yedeğinin oluşturulması ile ilgili öneri sunulur. Kullanıcının onaylaması durumunda yedekleme işlemi yapılır. Eğer önceden oluşturulmuş bir dosya veri tabanında yedeklenmek istenirse, "Veri Tabanına Yedekle" butonuna tıklandığında "Çalışma Kitabı Listesi" penceresi ekran görüntüsünde olduğu gibi açılacaktır.

Veri tabanına yedekleme yapılabilmesi için "Ekle" butonuna tıklanması gerekmektedir. Bu butona tıklandığında sistem "Excel Verisi Ekle" penceresini açacaktır. Kaynak Excel Dosya Adı seçilerek "Tamam" butonuna tıklanarak Excel dosyası veri tabanına yedeklenmiş olacaktır.

Önemli: Ekranda açık olan bir dosya için yedekleme yapılmak istenirse kullanıcı ilgili Excel dosyasını kaydedip kapattıktan sonra yedekleme yapılacağı ile ilgili bir uyarı mesajı görecektir. Bu işlemi yaptıktan sonra yedekleme gerçekleşecektir.

Veri tabanına yedeklenmiş olan Excel dosyasını veri tabanından silmek için Çalışma Kitabı Listesinde önceden eklenmiş olan dosyalardan biri tıklanarak seçilir. Sonrasında silme tuşuna tıklanarak silme Onay penceresi açılır. Onay verildikten sonra dosya yedeği veri tabanından silinir.

Veri tabanına önceden yedeklenmiş olan bir dosyanın son hali veri tabanına kaydedilmek istenildiğinde, güncellenecek dosya seçilir ve güncelle butonuna tıklanır. Sistem onay penceresini getirir ve onaylandığında güncelleme gerçekleşir.

Veri tabanına yedeklenmiş olan Excel dosyası fiziksel olarak terminale aktarılmak istenildiğinde "Dışa Aktar" butonuna tıklanarak indirilmesi sağlanmaktadır. Ekran görüntüsündeki gibi "Dışa Aktarılacak Dosya Adı" bilgisinin girilmesi ve "Tamam" butonuna tıklanması gerekmektedir.


Bu işlemle birlikte ilgili dizinde yedeklenmiş olan Excel dosyasının kopyası oluşturulacaktır. Aynı dizinde aynı isimle bir Excel dosyası bulunması durumunda, dosya isminin değiştirilmesi istenecektir.

Web'de Yayınla

Web'de Yayınla menüsü Logo Mind Navigator Excel eklentisinde oluşturulmuş olan raporların web modülünde yayınlanmasını sağlar. Web'de Yayınla butonunun kullanılabilmesi için NavSmartConfig.exe Veri Tabanı Yedekle ve Web Ayarlarının bilgilerinin girilmiş olması gerekmektedir. LogoMindNavigatorBridgeService ve LogoMindNavigatorWebService Windows servislerinin aktif olarak çalışması gerekmektedir. Ayrıca Web'de Yayınlama işlemini yapabilmek için Excel dosyasının veri tabanına yedeklenmiş olması olmalıdır.

"Rapor Seç" Adımı

Web'de yayınlanmak istenilen raporlar checkbox'da işaretlenir.

Web'de yayınlamak istenilen raporlar için klasör seçimi yapılmalıdır. Bu seçim yapılabilmesi için rapor satırında Web'de Yayınlanacak Klasör Adı alanında "…" tıklanmalıdır. "…" tıklandıktan sonra Klasör Seçimi penceresi açılacaktır ve yayınlamak istenilen klasör seçilir ve Tamam butonuna tıklanır.

Sistem ilk açıldığında sadece Navigator Raporları klasörü oluşmaktadır. İstenilmesi durumunda Navigator Raporları klasörü içerisinde yeni klasör oluşturma işlemi gerçekleştirilmektedir. Navigator Raporları klasörü üzerinde sağ tıklandığında "Yeni Klasör Oluştur" butonu tıklanır. Açılan pencerede oluşturulması istenilen klasör adı girilir ve kaydedilir.


Oluşturulan klasör adları değiştirilebilir. Sadece sistemin oluşturmuş olduğu Navigator Raporları klasörü silinemez.

Oluşturulan klasörler silinebilir. Klasörün içerisinde rapor olması durumunda klasör silinirse bir üst klasör dizini içerisine raporlar taşınır. Navigator Raporları klasörü silinemez.

Örneğin;

Eğitim pivot klasörü silinir.

Silinen "Eğitim pivot" klasörü içerisindeki raporlar "Eğitim" klasörünün altına taşınır.


Çoklu Klasör Seçimi

Web'de yayınlamak üzere yayınlanacak olan Klasör adı çoklu olarak seçilebilir. Bunun için Çoklu Klasör Seçimi butonu tıklanır. Buton tıklandıktan sonra Çoklu Klasör Seçimi penceresi açılır.



Çoklu olarak klasör adının değiştirilmesinin istendiği raporlar işaretlenir.


Klasör Seç butonuna tıklanarak yayınlamak istenilen klasör seçilir ve Tamam butonuna tıklanır.


Çoklu Klasör Seçimi Kaldır

Çoklu klasör seçimini kaldırma işlemi için buton tıklanır. Buton tıklandığında açılan "Çoklu Klasör Seçimini Silme" penceresinde klasör seçimi silinmek istenilen raporlar işaretlenir.


Kaydet butonuna tıklandıktan sonra seçilen raporların klasör seçimleri çoklu olarak silinmiş olur.

Klasör seçimleri işlemi tamamlandıktan sonra artık yayınlamak istenilen raporlar işaretlenir ve İleri butonuna tıklanarak Yetkilendir adımına geçilir.

"Yetkilendir" Adımı

Web'de Rapor Yayınlama Sihirbazının Rapor Seç adımında yayınlanmak üzere seçilen raporlar Yetkilendir adımında gösterilir.

Yetkilendir adımında ön değer olarak Sistem Yönetici olan gruplar gösterilir.

Raporların satırında "…" tıklanır. Yetki Seçimi penceresi açılır. Sistemde yer alan Gruplar ve Kullanıcılar üzerinden rapora yetkisi olması istenilenler işaretlenir ve Kaydedilir. Ardından İleri butonuna tıklanarak Görev Tanımla adımına geçilir.


"Görev Tanımla" Adımı

Görev Tanımla adımında raporların verisinin hangi zaman dilimlerinde yenileneceği belirlenir.

Görev Tanımı Ekle butonuna tıklanır. Görev Tanımı Ekle penceresinde Rapor Seç adımında seçilmiş olan raporlar için görev oluşturulur. Bir rapor için birden fazla görev tanımı oluşturulabilir. Güncelleme sıklığı Günlük, Haftalık, Aylık ve Tekrarlayan olarak seçilebilir. Ayrıca yayınlanacak olan raporun görev tanımı oluşturulmadan da web de yayınlanabilir.

Oluşturulan görev tanımı liste üzerinde işaretlendiğimde Görev Tanımı Düzenle butonuna tıklanırsa görev tanımı düzenlenir.


Görev Tanımları listesinde silinmek istenen görev tanımları işaretlenir ve Görev Tanımı Sil butonuna tıklanır. Seçilen görev tanımlarının silinmesi onaylandığında görev tanımları silinir.

Hiçbir görev tanımı olmadan İleri butonuna tıklandığında sistemin verdiği uyarı onaylanarak Yayınla adımına geçilebilir.

"Yayınla" Adımı

Raporların görev tanımlarını da tamamlandıktan sonra İleri butonu ile Yayınla adımına geçilir. Bu adımda web de yayınlanacak olan raporlar, web de değiştirilecek olan raporlar, yayından kaldırılacak olanlar ve web de yayında olup değişiklik olmayacak olan raporlar görüntülenir. Onayla butonuna tıklandığında da web de değişiklikler gerçekleştirilir.

Yayından Kaldırma İşlemi

Web de raporlar yayınlandıktan sonra yayından kaldırmak istendiğinde Web'de Yayınla butonu tıklanarak açılan Web'de Rapor Yayınlama Sihirbazı üzerinden bu işlem gerçekleştirilebilir.

Örneğin;

Web de yayınlanmış olan raporlardan biri yayından kaldırmak üzere checkbox üzerindeki işareti kaldırılır.

Sihirbazın adımları tamamlandığında raporun yayından kaldırılacağı onayı kabul edilerek İleri butonuna tıklanır. Sistem yayından kaldırılacak olarak göstermeye başlar ve sonraki adımlarda bu rapora ait tanımlamalar gösterilmez.



Yayınla adımına ilerlendiğinde Onayla butonuna tıklanması halinde rapor yayından kaldırılacaktır. Önceden yayınlanmış olan raporda herhangi bir değişiklik olmadığı için Değiştirilmeyecek olarak durumu mevcut halini koruyacaktır. Olası bir durumda Onayla butonuna tıklamadan önce Çarpı butonuna tıklanarak çıkılması halinde yayından kaldırma işlemi de tamamlanamamış olur.

Yayınlanmış Raporun Düzenlenmesi

Web de yayınlanmış olan raporlar Web'de Rapor Yayınlama Sihirbazı üzerinde düzenlenecektir.

Örneğin;

Web'de yayınlanmış durumda olan bir raporun adı düzenlenir ve klasör seçimi değiştirilir.


İleri butonuna tıklanır ve Yetkilendir adımında da raporun yetkisi düzenlenebilir. Bu adımda da işlem tamamlandıktan sonra Görev Tanımla adımında rapor yeni görev tanımı eklenebilir, mevcut görev tanımı düzenlenebilir veya raporun görev tanımı silinebilir. Bu adımdaki işlemler de tamamlandıktan sonra Yayınla adımına ilerlenir. Yayınla adımında raporun Değiştirilecek durumunda olduğu gösterilir.


Web Raporları Yönetimi

Web Raporları Yönetimi Panelinde web de yayınlanmış olan tüm raporların yönetimi gerçekleştirilmektedir. Web Raporları Yönetimi yetkisi TigerSys.exe de verilmiş olan kullanıcılar panele erişim sağlayabilir.

Web Raporları Yönetim Paneli tıklandığında sadece mevcut Excel dosyası üzerinden web de yayınlanmış raporlar değil hepsini liste olarak gösterir.

Web de yayınlanmış olan bu raporlar düzenlenmek istediğinde düzenlenmesi planlanan raporun üzerine tıklanır. Ardından da Raporu Düzenle butonuna tıklanır. Ekranda düzenlenmek üzere Rapor Bilgileri gösterilir. Bu ekran üzerinde web de yayınlanmış olan raporun Excel dosya adı ve raporun Excel dosyasında hangi sayfa da bulunduğu gösterilir. Yayınlanmış olan raporun Web'de Görüntülenecek Rapor Adında düzenleme yapılabilir. Web'de Yayınlanacak Klasör Adı alanında "…" tıklanarak raporun sistemde başka bir klasör de yayınlanması sağlanabilir veya yeni klasör oluşturularak içerisinde yayınlanabilir.


Web'de Yayınlanacak Klasör Adı alanında "…" tıklandığında açılan Klasör Seçimi penceresinin davranışı Web'de Rapor Yayınlama Sihirbazındaki Klasör Seçimi ekranı ile tamamen aynıdır. (Bknz. 6.5.2.1 "Rapor Seç" Adımı – Klasör seçimi işlemi) Web de yayınlanmış olan raporun klasör seçimi yapıldıktan sonra Tamam butonuna tıklanması yeterlidir.

Rapor Yetkileri sekmesi tıklandığında yayınlanmış olan rapor için Web'de Rapor Yetkileri görülür. "…" tıklandığında açılan Yetki Seçimi penceresi üzerinden rapora yetkisi olması istenilen gruplar ve kullanıcılar seçilir. Yetkisinin kaldırılması istenilende kaldırılır ve Kaydet butonuna tıklanır. İşlemlerin geçerli olabilmesi için Rapor Yetkileri ekranında da Kaydet butonuna tıklanır.

Rapor Görev Tanımları sekmesinde web de yayınlanmış olan rapor ait görev tanımlanır görüntülenir. İstenildiği takdir de rapora ait olan görev tanımları listeden işaretlenmesi durumunda Görev Sil butonu üzerinden silinebilir. Ayrıca görev tanımları düzenlenebilir. Bunun için düzenlenmesi istenilen rapor listeden işaretlenir ve Görev Düzenle butonuna tıklanır. Açılan pencere üzerinden değişikler yapıldıktan sonra kaydedilir. Rapor Görev Tanımları sekmesinde de Kaydet butonu tıklandığında işlemler tamamlanmış olur.

Web de yayınlanmış olan raporların yayından kaldırılması işlemi Web Raporları Yönetimi Paneli üzerinden de gerçekleştirilmektedir. Bunun için Web Raporları Yönetim Panelinde yayından kaldırılmak istenilen rapor işaretlenir ve ardından Raporu Sil butonuna tıklanır. Ekranda gösterilen onay sorusu Evet olarak cevaplandığında yayından kaldırma işlemi tamamlanmış olur.


Listede web de yayınlanıp gözükmekte olan rapor yayından kaldırıldığı için artık gözükmemektedir.