Hızlı/Kolay Rapor Üretimi, kullanıcı tarafından hazırlanmış sorgularla, programda raporlama yapılmasını sağlayan bir raporlama aracıdır. Kullanıcı, listeleme için hazırlamış olduğu sorgu ile programda da istediği listelemeyi yapabilir ve bu listeleme için gerekli filtre, sıralama seçeneklerini belirleyebilir. Hazırlanan rapor menü ağacına eklenebilir.

Rapor üretici menü seçeneğine j-HR ana sayfada yer alan Toplu İşlemler menüsünde yer alan "Hızlı/Kolay Rapor Üretimi" seçeneği ile ulaşılır.

Rapor üretici penceresinde yeni bir rapor eklemek için listede ve F9-sağ fare tuşu menüsünde yer alan "Ekle" seçeneği kullanılır. Ekle ile Kolay Rapor Üretim Sihirbazına ulaşılır. 

"Ekle" ile gelen pencerede, oluşturulacak rapor ve tasarım için ön bilgiler girilir.

Adı: Eklenecek raporun adı Türkçe ve İngilizce alanlarına girilir.

Tipi: Liste ve Detaylı Liste olmak üzere iki seçenekten eklenecek rapora uygun olan kullanılır. Detaylı liste seçilmesi durumunda iki tablo arasındaki ilişki tanımlanabilir ve detaylı bir liste raporu oluşturulabilir.

Statü: Kullanımda/Kullanım Dışı seçimi yapılır.

Başlık: Raporlama yapıldığında listelenecek başlık bilgisinin girildiği alandır.

Başlık Bilgisini Filtreden Al: Rapor başlığının filtrelerden belirlenebilmesi için seçilir. Bu durumda filtrede başlık bilgisi verilmediği durumda başlık listelenmeyecektir.

Detaylar Filtreye Göre Listelensin: Tipi alanında Detaylı Liste seçimi yapıldığında aktif olan bu alan işaretlendiğinde, rapor alındığında filtre detayları da listelenir.

Erişim Ağacındaki Yeri: Raporun erişim ağacında hangi menüde listeleneceği girilir. 

Raporlama öncesinde çalışacak cursor, view vb. için hazırlanmış sorgular (query) raporlama öncesi çalışacak sorgu penceresinden girilir. 

Rapor Sorgusu penceresinde, listeleme için kullanılacak sorgu (query) girilmektedir. Bu pencerede, rapor tasarımının dışarı alınıp başka bir kurumda içeri alındığında sorun oluşturmaması için, kurum ve dönem bilgisi girilmeden tablo isimleri küme parantezi içinde girilebilir. 

Raporda listelenecek kolon başlıkları, Rapor Alanları penceresinden manuel olarak girilebileceği gibi, sağ fare tuşu menüsünde yer alan "Boş rapor alan adlarını sorgudan al" seçeneği ile öndeğer başlıklar da yüklenebilir. Rapor alanları penceresinde mevcut kolonlar ve işlevleri aşağıdaki gibidir.

Rapor Alan Adı: Raporda listelenecek kolon başlığı 

Rapor Alanlarında Göster: Rapor tasarımında, veri alanlarında ilgili alanın listelenmesi/listelenmemesi belirlenir.

Öndeğer Tasarımda Göster: Veri alanlarında listelenecek bir alanın, öndeğer tasarımda tanımlanmış/tanımlanmamış olmasını belirler.

Öndeğer Tasarım Toplamında Göster: İlgili alanın öndeğer tasarım toplamının alınması için kullanılır.

Alan Genişliği (mm): İlgili alan için ayrılacak genişlik bilgisi girilir.

Gösterim Şekli: Alanlar türüne göre Numeric, text, date formatında listelenebilir. Numeric alanlar için kullanıcı tarafından Pict List seçimi yapılması durumunda Uygulama Alt Liste ve Özel Liste alanları aktif duruma gelecektir.

Uygulama Alt Liste: Pict list seçilmesi durumunda database'den dönen bilgilerin karşılığı öndeğer olarak eklenmiş uygulama alt listesinden seçilebilir.

Özel Liste: Uygulama alt listesinde yer almayan listeler, kullanıcı tarafından özel listede hazırlanabilir.

Filtreler penceresinde, hazırlanan rapor için seçilebilecek filtreler hazırlandıktan sonra rapor tasarımı penceresine ulaşılır. Son aşamada, Tasarla seçeneği ile sorgu ile listelenecek veriler için hazırlanan öndeğer tasarıma girilir. 

Tasarımın kaydedilmesi durumunda "Son" seçeneği ile rapor tasarımı tamamlanmış olur.