Raporlama sisteminin en önemli özelliklerinden biri de rapor tasarımlarının yapılması ve kaydedilmesidir. Rapor tasarımında standart alanların dışında kullanıcı tarafından tanımlanan alanlar da kullanılır. Kullanıcı her rapor için programda tanımlı olan alanları kendi içinde bazı matematiksel işlemlerle formüle ederek yeni alanlar tanımlayabilir. Böylece program bölümlerinde kart tanımları üzerinden girilen bilgiler ve yapılan işlemler istenen formatta ve yalnızca istenen bilgileri içerecek şekilde alınır.

Standart alanların dışında raporda yer alması istenen alanlar, hangi bilgiyi içerecekleri ve raporun hangi sayfa düzeni ile alınacağı rapor tasarımı yapılırken belirlenir.

Program bölümlerinde yer alan her rapor için standart bir rapor tasarımı öndeğer olarak kayıtlıdır. Rapor bu standart tasarıma göre seçtiği raporu alır ya da kullanıcı tarafından rapor tasarımı yapılır.

Her rapor için, raporun hangi alan bilgileri ile alınacağı, alan başlıkları ve uzunlukları kullanıcı tarafından belirlenebilir yani bir anlamda rapor şablonu hazırlanır. Bunun için ilgili rapor ekranında Özel Ayarları Kullan seçeneği kullanılır. Kayıtlı rapor tasarımları listelenir ve ilgili tanım seçilir. 

Ekle seçeneği ile rapor şablonu oluşturulur. Rapor tasarımı Standart Yerleşim ve Boş Yerleşim olmak üzere iki şekilde yapılır.

Standart yerleşim seçiminde programda öndeğer olarak tanımlı standart tasarım kullanılır. Bu şablon üzerinde eklemeler ve değişiklikler yapılır. Boş yerleşim seçiminde ise boş bir tasarım penceresi açılır ve kullanıcı raporda yer almasını istediği alanları bunların özelliklerini kendisi belirler.