You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

Amaç

Çek ile yapılacak tahsilatların yönetici onayına sunulması, onay işlemlerinin tamamlanması sonucunda Tiger’da Çek giriş bordrosunun oluşması amaçlanmaktadır.

Senaryo

Tahsilatı yapacak kişi Çek bilgilerini girerek süreci başlatır. Tek bir döviz türünde birden fazla çek girişi yapılabilir. Başlatılan iş, talebi yapan kullanıcının hiyerarşide tanımlı bir üst yöneticisine onaya düşer. Yönetici form üzerinde Cari hesap bilgilerini ve çek bilgilerini görüntüler ve buna göre çek satırları bazında onaylama yapar. Yönetici onayından sonra teslim alma formu tahsilatı yapacak kişiye atanır. Bu form üzerinde sadece teslim alınması gereken onaylanmış çeklerin bilgileri yer alır. 

Teslim alma işlemi yapıldığında Tiger tarafında çek giriş bordrosu otomatik olarak oluşur.

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosyayı indirerek uygulamaya aktarabilirsiniz. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümünü inceleyebilirsiniz.

Cari Hesap Giriş Süreci.nxm

Form Şablonu

Çek Kabul Süreci formu için oluşturulmuş ekran tasarımı aşağıdaki gibidir.

 Görsel

Akış Şablonu

Çek Kabul Süreci için oluşturulmuş akış şablonu aşağıdaki gibidir.

 Görsel

Takip Edilecek İşlem Adımları

1- Çek Onay Süreci designer üzerinden içeri aktarılıp; akış içerisinde kullanılan sql bağlantısı güncellenmeldir. SQL Bağlantı Listesi

2- Çek Giriş Bordrosunun Tiger'a aktarılabilmesi için Ayarlar Servisi/LFlow Servis Ayarları bölümünde Logo Rest servis ayarlarını yapılmış olması gerekmektedir. Logo Rest Servis Ayarları


Formda bulunan Firma Özel Kod-2-3-4-5, İl, İlçe, Ödeme Planı, Ülke, Döviz, Aktif dönem ve Cari bilgisi için tasarım aracı üzerinden veritabanı bağlantısı oluşturulmuştur. Veritabanı işlemleri başarılı şekilde gerçekleştirildikten sonra "Veri Kaynakları" bölümünde bulunan ver kaynakları işlemlerini düzenleyerek Firma Özel Kod-2-3-4-5, İl, İlçe, Ödeme Planı, Ülke, Döviz, Aktif dönem ve Cari bilgisi alanları için ilgili veri kaynakları seçilmelidir.



  • Rest Ayarları;

Cari fişinin Tiger ürünü içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.

Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde Logo Rest Servis Ayarı gelir. Logo Rest servis ayarında Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.

En sonunda kaydet ile çıkış sağlanır.


Tanım yeni veya değiştiriliyorsa IIS restart edilmelidir. Sonrasında Designer açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.



  • Sayaç Ayarı;

Genel Tanımlar->Sayaç Listesi bölümüne girilir. Yeni diyerek örnekteki şekilde “Firma Sayaç No” tanımı oluşturulur. Buradaki amaç; formda bulunan "Fiş Numarası" alanının otomatik olarak arttırımını sağlamaktır.


  • Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;

Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.