1.İki farklı dönemin / şirketin verisi tek bir raporda gösterilmek isteniyorsa;

Hazır modellerle oluşturulan raporlar firma/dönem bazlı oluşturulurlar. Eğer birden fazla firma/dönem için konsolide bir rapor oluşturulmak isteniyorsa bu durumda kullanıcı tanımlı model menüsünden, seçili firma/dönemlerin modelleri birleştirilip tek bir model haline getirilmeli ve bu modelden rapor türetilmelidir.

 2.Rapora değiştirilebilir bir filtre verilmek isteniyorsa;

Filtre olarak kullanılmak istenen alan, pivot tablo alan listesinde "Filtreler" alanında kullanılabilir ya da yeni rapor menüsündeki alan seçiminde Slicers (Dilimleyici) eklemesi yapılabilir. (Excel 2010 ve üstü versiyonlarda)

 3.Rapora ön değer bir filtre atanmak isteniyorsa;

Yeni rapor menüsünden hazır rapor/Logo Modeli seçimi yapıldığında ya değiştir menüsüyle raporun arkasında çalışacak sorgu bloğu seçildiğinde, tüm rapor sonucuna ön değer filtre oluşturmak mümkündür.

 4.Hazır raporlardan türetilen bir rapora yeni bir alan eklenmek isteniyorsa;

Hazır raporlar şablonu ve alan listesi belli, özelleştirilmiş raporlardır. Bu raporlara yeni alan eklemesi yapılamaz. Ancak bu raporlar Logo modellerinden türetildiği için, daha fazla alan listesine sahip olan ana Logo modeli seçip kullanıcının kendi istediği formatta rapor yapabilmesi mümkündür.

 5.Store Procedure üzerinden çalışan bir raporun parametreleri girilmek isteniyorsa;

Arkasında Store Procedure çalışan modeller üzerinden yeni rapor menüsünde tıklandığında rapor oluştur ve veri görüntüle tablarına ilaveten Saklı Yordam adlı bir tab daha oluşmaktadır. Bu menüde Store Procedure'ü tetikleyecek parametreler için veri giriş alanı bulunmaktadır. Parametrenin tipine göre veri girişi sağlanarak canlı veriye erişmek mümkündür.

 6.Tasarım yapılmadan önce hazır raporlarda ya da Logo modellerinde veri ön izlemesi yapılmak isteniyorsa;

Yeni rapor menüsünde rapor oluştur sekmesinin yanında veri görüntüle tabı üzerinden bu işlev sunulmaktadır. Gösterilecek kayıt sayısı ön değer olarak 100 olarak belirlenmiş olsa da bu kullanıcı tarafından özelleştirilebilir.

 7.Bazı Excel'lerde Slicer (Dilimleyici) sütunu görünmüyorsa;

Slicer özelliği Excel 2010 ve üzeri versiyonlarda kullanılabilir durumdadır.

 8.Tek Değer fonksiyonunda birden fazla alan seçimine izin vermiyorsa;

Tek değer fonksiyonları seçilen bir (1) sayısal değerin toplam, ortalama, minimum, maksimum gibi fonksiyonlarla sonuç döndürmesi için kullanılır. Bu tip raporlarda birden fazla alan seçimi yapılamaz.

 9.Bazı hazır raporlarda ve Logo modellerinde veri ön izlemesi boş görünüyorsa;

Seçilen hazır raporlar ve Logo modelleri veritabanında kayıt döndürecek bir veriye sahip değilse, bu yapılar üzerinde ön izleme ekranları boş görünecektir.