You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

1-) Logo Mind Insight Açılmak İstendiğinde "Bu Siteye Ulaşılamıyor / 404 Not Found"  Hatası Alınıyor.

Çözüm:

  • LogoMindInsightSettings.exe'ye giriş yapılıp Sorun Gider tabından Analiz Et / Onar işlemi yapılmalıdır.
  • LogoMindInsightSettings.exe'de URLde yazan adres ile giriş yapılmak istenilen adres aynı olmalıdır.
  • Insight servisleri durdurulup sırasıyla çalıştırılmalıdır.
  • Repository Database,
  • Logging Service,
  • Service Dispatcher,
  • Repository Service,
  • Proxy Service,
  • Engine Service,
  • Scheduler Service,
  • Insight Service,
  • Lisence Service,

diğerlerini baştan aşağı çalıştırabilirsiniz.

  • Resourse Monitor 'den admin ve basic portları farklı bir uygulama tarafından mı kullanılıyor kontrol edilmelidir. Basic portu Proxy.exe, admin portu ise System kullanıyor olmalıdır.
  • Yedek alındıktan sonra ürünün aynı versiyonuna sahip setup klasörü yönetici olarak çalıştırılıp önce lisans yenileme, çözülmezse versiyon güncelleme yapılmalıdır.
  • Logo Mind Insight servisleri local kullanıcı ile açılmış olmalıdır.
  • Sunucu yeniden başlatılabilir.
  • Tarayıcının geçmişi temizlenmelidir.
  • Basic ve admin port için kural tanımlaması yapılmalıdır.


2-) LogoMindInsightSettings.exe Sorun Gider Tabında Initialize ve Sertifika İçin Hata Veriyor

Logo Mind Insight Servis çalıştırılamadığında ya da bu servis servisler ekranında gözükmediğinde bu hatayı verir.

Çözüm: Eğer bu servis servisler ekranında gözükmüyorsa aşağıdaki komut ile servisin eklenmesi sağlanabilir.

SC CREATE LogoMindInsightService displayname= "Logo Mind Insight Service" binpath= "C:\Program Files\LOGO\LogoMindInsight\LogoMindInsightService.exe" start= auto

Servis var ve çalışır durumda değilse tüm servisler durdurulup çalıştırılma sırasına göre tekrar başlatılmalıdır.


3-) Logo Mind Insight Mail Gönderimi Yapılamıyor.
Raporların mail ile gönderimi alanından yeni bir zamanlanmış görev ekleniyor; ancak mail gönderimi sağlanamıyorsa gerekli ayarlamalar yapılmamış olabilir.

Çözüm:

  • LogoMindInsightSettings.exe / Bağlantı Ayarları / JSToolBox portu dolu olmalıdır.
  • LogoMindInsightSettings.exe / SMTP Ayarları yapılandırılmış olmalıdır.
  • LogoMindInsight Background Service ve LogoMindInsight JSToolbox servisi çalışır durumda olmalıdır.


4-) Logo Mind Insight'a dış ağdan erişim nasıl sağlanır?

Çözüm:

  • Firewall üzerinden, standart kurulum ise 443 ve 8443 portları için, NAT yönlendirmeleri yapılmalı. Eğer farklı portlardan çalışıyor ise yönlendirmeler ona göre yapılmalıdır. Örneğin; Toplam 4 adet olmalıdır.

Örneğin, qlick.company.com firması için,

  • (Dış ip yönlendirmesi ) 443 portu için dış ip  adresine tanımlanacak.
  • (Dış ip yönlendirmesi) 8443 portu için dış ip  adresine tanımlanacak.
  • (İç ip yönlendirmesi) 443 portu için iç ip  adresine tanımlanacak. 
  • (İç ip yönlendirmesi) 8443 portu için iç ip  adresine tanımlanacak. 
  • Kurulu sunucu üzerinde ki Windows Firewall'da kullanmış olduğunuz portlar (Standart ise 443,8443; değil ise kullanan portlar için) için inbound rule tanımlanmalıdır.
  • LogoMindSettings'te URL alanına ip adresi yazılmalıdır.


5-) Logo Mind Insight lisans yenileme işlemi nasıl yapılır?

Çözüm: İşlem öncesi yedek alınmalıdır. Ürünle aynı versiyon setup dosyası indirilir. Yönetici olarak çalıştırılır ve lisans yenileme seçeneği seçilir.


6-) Logo Mind Insight yedekleme işlemi nasıl yapılır?

Çözüm: İki şekilde yedek alabilirsiniz.

  1. C:\ProgramData\Qlik\Apps klasörü yedek alınmalıdır. İçerisinde id'leri bulunan applerden uzantısı ".lock" olanlar silinip, diğerlerinin sonuna ".qvf" eklenerek kaydedilmelidir.


Bu şekilde mevcut applerinizi kurulumu yaptıktan sonra Yönetim konsolu/Apps sekmesinden içeri alınır.

2.Uygulamalarınızın tüm yedeğini almak isterseniz,

Yukarıda mevcut dizinde bulunan LogoMindSettings.exe üzerinden Yedekle/Geri Yükle tabından yedek alıp, aynı versiyon üzerinden tekrar geri yükleme gerçekleştirebilirsiniz.

7-)Analizler ekranına girildiğinde "Qlick Sense Altyapısı Bağlantısı Belirtilmeyen Nedenlerle Yapılamadı. Tarayıcınızı Yenileyin Veya Sistem Yöneticiniz İle İletişime Geçin" Uyarısı Alınıyor.

Çözüm:

  • İlk olarak servisler durdurulur.
  • Dışarıdan bağlantı yapılıyorsa settingsteki URL 'ye ip adresi girilir.
  • C:\ProgramData\Qlik\Sense\Log klasörünün adı değiştirilir. Örneğin; C:\ProgramData\Qlik\Sense\Log_old
  • Tüm servisler çalıştırılma sırasına göre yeniden başlatılmalıdır.
  • Yönetim Konsolu / Virtual Proxies / LogoProxy / Advanced ayarlarına aşağıdaki alanlar eklenir.
  • Sunucunun IP adresi
  • Gerçek ana bilgisayar adı
  • DNS adı
  • Makine adı
  • Kullanıcıların Qlik'e eriştiği iç etki alanı (örn.MyIntranet.MyCompany.com)
  • Harici ana etki alanı (örneğin, MyCompany.com) 
  • https://support.qlik.com/articles/000036046  adresinde alternatif çözüm bulunmaktadır .


Eğer çözülmezse ;

C:\Program Files\LOGO\Logo Mind Insight\Logs   klasöründeki log dosyaları incelenmelidir.

8-) Logo Mind Insight Settings Ekranında "Proxy Bilgileri Okunamadı" Uyarısı Alınıyor.

Logo Mind Insight Proxy Servise'in çalışmadığı durumlarda bu hata alınabilir.

Çözüm:

  • Insight servisleri durdurulup sırasıyla çalıştırılmalıdır.
  • Repository Database,
  • Logging Service,
  • Service Dispatcher,
  • Repository Service,
  • Proxy Service,
  • Engine Service,
  • Scheduler Service,
  • Insıght Service,
  • Lisence Service,

diğerlerini baştan aşağı çalıştırabilirsiniz.

  • Resourse Monitor 'den admin ve basic portları farklı bir uygulama tarafından mı kullanılıyor kontrol edilmelidir. Basic portu Proxy.exe, admin portu ise System kullanıyor olmalıdır.
  • C:\Program Files\LOGO\Logo Mind Insight\Logs klasörü altındaki Applog.log dosyası incelenmelidir.


9-) Logo Mind Insight mobilden giriş nasıl yapılır?

Çözüm:

Öncelikle telefona Qlik Sense Mobile indirilir.

Apple cihazlarda uygulamaya giriş yaparken https kullanılıyor durumda ise kurulum esnasında oluşan makine imzalı sertifika kullanılmaktadır. Bu oluşan sertifika valid bir sertifika değildir. Bazı işletim sistemleri (ios, macosx gibi) valid bir kuruluştan alınan gerçek bir sertifika haricinde (verisign,comodo gibi) diğer sertifikalara güvenmezler. Bu nedenle giriş yaparken hata alınmaktadır.

Uygulamayı kurulum sonrası ya http olarak kullanıp sertifika kullanımından vazgeçilebilir ya da https kullanılması gerekiyor ise gerçek bir sertifika alıp sunucuya yükleyip programa tanıtmalısınız. (Ssl sertifikası)

İki yöntemden birini kullanarak giriş yapabilirsiniz.

Eğer SSL sertifikası satın alınacaksa https://support.logo.com.tr/index.php/tr/fonksiyonel-ueruenler/mindmakaleler  adresindeki SSL sertifika işlem adımlarından yardım alabilirsiniz. Sertifika yükleme işlem adımları bilgi işlemcileriniz tarafından yapılmakta olup, destek ekibi tarafından destek verilmemektedir.


 
1. Yöntem  

Client authentication link URL doldurulup Generate ile authentication link oluşturulur.




2. Yöntem
 
Telefonun tarayıcısından Insight'a girilir. Analizler ekranından aşağıdaki linke tıklanır. (İstemci Kimlik Doğrulaması)

Qlik Sense Mobile uygulamasına LogoMindInsight sunucu linki eklenmiş olur. Uygulamaya girildiğinde istenilen applere ulaşım sağlanabilir.


10-) Departman bazında yetkilendirme nasıl yapılır?
Çözüm:

Yönetim Konsolu / Custom Properties / Create New ile yeni bir departman oluşturulur.


 
Kullanıcılara yetkisi dahilinde görebilecekleri customlar tanımlanır.


 
Yönetim Konsolu / Security Rules / Create New ile aşağıdaki kurallar oluşturulur.