Logo Mobile Sales uygulamasında veri alımı yapıldığında, transferin sonunda "Null Birimler (Malzemeler, Cariler, Sevkiyat Adresleri şeklinde de olabilir): WCF hatası oluştu. Yürütme zaman aşımı süresi doldu" hatasının çözümü.

Bu hata mobil uygulama tarafından yapılan çağrıya sunucudan geç cevap dönmesi sonucu alınan hatadır. Öncelikle Veri Aktarımı menüsünden seçenekler seçilerek buradaki sunucudan tek seferde aktarılacak kayıt sayısını artırarak çözüm üretilmeye çalışılmalıdır. Buradaki öndeğer 10.000'dir. Bu değer 100.000 yapılarak yeniden kontrol sağlanabilir.

Sorunun devam etmesi durumunda profiller alarak çözüm üretilebilir. Alınan hata ne ise Kullanıcı/Rol parametrelerinden, mobil cihaza aktarılacak bilgiler parametresinden sadece bu bilgi seçilerek (örnek olarak cari hesap kartları) veri alımı yapılmalı ve profiller ile veri alımı esnasında çalışan sorgu çıkarılmalıdır. Bu sorgu, SQL sunucuda çalıştırılarak ne kadar sürede sonuçlandığı görülmelidir. Eğer sorgunun sonuçlanması çok uzun sürüyorsa bu sorgu üzerinden veritabanında indeksleme işlemi yapılmalıdır.

Veri transferinde aşağıdaki gibi "Null Cari Hesaplar (Malzemeler, Sevkiyat Adresleri, Fiyatlar, Stoklar şeklinde de olabilir.) : WCF hatası oluştu…" hatasının çözümü.

Bu durumda Logo tarafında "X" kodu ile yeni bir cari hesap kartı açın. Kullanıcı/rol parametrelerindeki cari filtrelerinde SQL Filtresi parametresine "SELECT LOGICALREF FROM LG_FFF_CLCARD WHERE CODE='X'" şeklinde yazarak kaydediniz. Bu şekilde veri alımını gerçekleştirin. Eğer hata alınmıyorsa, cari hesap kartı uygulama tarafına alınabiliyorsa bu sefer filtremizi genişletmemiz gerekiyor. SQL filtresine bu sefer "SELECT LOGICALREF FROM LG_FFF_CLCARD WHERE LOGICALREF BETWEEN 1 AND 300" yazarak kaydedin ve veri alımını gerçekleştiriniz. Eğer hata alınıyorsa Logicalref'i ilk 300 olan cariler içinde bir caride datasal anlamda sorun olduğu anlaşılır. Bu filtre daraltılarak sorun olan carilerden biri tespit etmeye çalışılır. Sorun olan cari hesap kartı tespit edildiğinde örnek olarak açtığımız X kodlu cari ile hata alınan cari arasında datadan karşılaştırma yapmak gerekir. Bu hatanın nedeni, aktarım yolu ile Logoya aktarılmış bilgilerin - cariler, malzeme kartları, sevkiyat adresleri vs. - eksik alanlarla aktarılması olabilir. Hatalı aktarılmış bilgi tespit edildikten sonra aynı şekilde olan diğer kartlar da kontrol edilmelidir. Bütün hatalı kayıtlar düzeltilmelidir.

Mobile Sales'te fiş transfer ederken "COMExcepiton : Silmek üzere imlenmiş bir kayıt defteri anahtarına geçersiz işlem yapılmak istedi" hatası ve çözümü.

Register.bat dosyasını yönetici olarak çalıştırıp register işlemi yapıldıktan sonra Logo Object Service'e ayarları açılarak servis restart edilmeli ve fiş yeniden transfer edilmelidir. Hatanın devam etmesi durumunda Dcom ayarlarının yapılandırılması gerekir. Start->Run ekranına dcomcnfg (64 bit sistemlerde comexp.msc /32) yazarak Configuration Services ekranına ulaşılır.

{00CDA438-213D-47A3-AF3E-13DB9290D2A0} GUID üzerinde sağ tuş Properties ile yetkilendirme ekranı açılır ve aşağıdaki adımlar takip edilir.

General sekmesinde Authentication Level, None olarak belirlenir.


Location sekmesinde, Run application on this computer seçilir.

Security sekmesinde aşağıdaki ayarlar gerçekleştirilir.

Launch and Activation Permissions alanında Edit butonuna basılarak Administrator hesabı eklenerek Lobjects'e tam yetki verilir.

Access Permissions ve Configuration Permissions alanlarında da Edit butonuna basılarak yetkilendirmeler yapılır.

Identity sekmesinde This User alanında kullanılan makinenin Administrator kullanıcı bilgileri girilmelidir. Buradaki amaç, Lobjects.exe'yi de kullanım yetkisine sahip klasörlere okuma-yazma yetkilerinde bir kullanıcıyı göstermektir.