You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 5 Next »

Admin paneline Kullanıcı Adı ve Şifre ile bağlantı yapılır.



Admin ekranında sağ köşede yer alan "Diğer Tanımlar" sekmesine tıklanır.




Açılan Diğer Tanımlar ekranında Kuruluş Bilgileri'ne oradan da Elektronik Posta Sunucuları'na tıklanır.

Elektronik Mesaj Sunucuları ekranında sol alt köşede bulunan Ekle, Değiştir, Sil, Kopyala, İncele kliklerinden Ekle seçeneğine tıklanır.

Ekle seçeneği ile açılan pencereden Elektronik Posta Sunucusu Ayarları yapılır. Sunucu ayarları aşağıdaki gibidir:



Elektronik Posta Sunucusu ekranında bulunan kullanıcı adı ve şifre alanı mutlaka doldurulmalıdır. Buradaki bilgiler, gönderici e-Posta adresi girilen kişinin bilgisayarını açmak için kullanmış olduğu kullanıcı adı ve şifredir. Exchange kullanıcı şifre ise mail adresine login olduğu şifredir.
Bazı bilindik mail serverları (yahoo, gmail, hotmail ...) için öndeğer "imap" sunucu listesi eklenmiştir. Bu sunucular için de bu ayarlar kullanılabilir. Bu sunucular TLS yerine SSL kullanmaktadır. Düzenle butonuyla bu listeden seçim yapılır.





Elektronik Posta Sunucusu ekranındaki "Test Email" butonuyla da ayarların doğru çalışıp çalışmadığı görülür.

Ayarlar doğru olduğunda aşağıdaki gibi log oluşur.



Kaydedilen Elektronik Posta Sunucusu Öndeğer durumunda olmalıdır. Eğer daha önce oluşturulmuş herhangi bir posta sunucusu yoksa kendisi otomatik olarak Öndeğer olacaktır. Ama eğer Öndeğer durumunda değilse Elektronik Posta Sunucusunun üzerinde sağ klik yapılarak "Öndeğer Yap" seçeneği seçilir.

Elektronik Posta Sunucusunu Öndeğer yapılmasının sebebi; yeni bir kullanıcı eklendiğinde otomatik olarak o kişiye atanmasını sağlamak içindir.





Elektronik Posta Sunucusu ayarları yapıldıktan sonra Kullanıcılar'a tıklanır. Kullanıcılar'da seçilen bir kullanıcının üzerinden sağ klik tuşu ile Değiştir yapılır ve Kullanıcı Tanımı penceresinde aşağıdaki tanımlamalar yapılır. Ayrıca aşağıdaki ekranda kişinin j-Platform'a giriş yapacağı kullanıcı adı ve şifre de belirlenir. Bu bilgiler ile kullanıcı programa giriş yaptığında ilgili personellere bordro zarfını mail olarak gönderebilir.


 

Admin üzerinde kullanıcı tanımı bilgileri ekranında e-posta adresi tanımlanıp, Elektronik mesaj sunucusu seçildikten sonra bu kullanıcı ve e-Posta sunucusu personel kartında da seçilir ve böylece o kullanıcı için e-posta sunucu ayarları tamamlanmış olur.



Personel üzerinde e-posta sunucu ayarları tamamlandıktan sonra, personel Kartları F9 menüsünde yer alan Özlük Bilgileri-Erişim Bilgileri ekranından kişinin e-posta adresi tanımlanır.




Elektronik Posta Sunucusu ekranında tanımlanan Gönderici e-posta adresine sahip kullanıcının "Kullanıcılar" penceresinde tanımlanan kullanıcı adı ve şifre ile j-Platform'a giriş yapılır.
Ücret Yönetimi->Raporlar->Bordro Zarfı raporunda çıktı tipi "e-Posta" seçimi yapılır. Bordro Zarfı basımında kullanılacak filtre seçenekleri belirlenerek bordro zarfı e-posta olarak atıldığında, hem bordronun sahibi personelin Inbox klasörüne hem de göndericinin Sent Items klasörüne mail atılır.