Kıdem / İhbar Uygulaması hakkında ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşılır.

  • İşten çıkış kayıtlarına sağ fare menüsündeki "Ekle" seçeneği kullanılarak yeni bir çıkış kaydı eklenir ve eklenen kayıt içerisinde çıkış işlemleri yapılacak personel seçilir.

  • Personelin çıkış tarihi ve işlem tarihi girilir. Çıkış tarihi alanına personelin işten ayrıldığı tarih girilmelidir. İşlem tarihi alanına ise personelin işten ayrılacağını bildirdiği tarih ya da personele işten çıkarıldığının bildirildiği tarih girilmelidir.
  • Çıkış kaydında iki tane çıkış nedeni alanı vardır. Bunlardan ilki İŞ-KUR'a bildirilen çıkış nedenleri ikincisi SGK'ya bildirilen çıkış nedenleridir. Bu alanlardan personelin işten ayrılış nedeni seçilir ve ihbarı ödeyecek taraf belirlenir.
  • Haklar bölümünde hesaplanmak istenen haklar işaretlenir. Seçilen çıkış nedenine göre yasal olarak hesaplanması gereken haklar öndeğer olarak işaretli gelir.
  • Aynı işverene ait birden fazla kurumun olması durumunda kurum değişikliği ya da emeklilik dolayısıyla gerçekleşen işten çıkışlarda, çıkış işlemi yapılan personelin kıdem haklarının devrini istemesi durumunda devreden hak tutar kutusu işaretlenir.
  • Personelin izin hakkının olması durumunda ilgili kutu işaretlenir ve izin gün sayısı kaydedilir.
  • Kıdem-ihbar ödemesinin ne zaman yapılacağı belirlenir.

Çıkış işlemlerinin yapıldığı dönemde ödeme yapılacaksa ilgili kutuda son puantaj seçilir.

Eğer çıkış işlemlerinin yapıldığı dönemden bir sonraki dönemde ödeme yapılacaksa fark bordrosu seçilir ve fark bordrosu kutusu işaretlenir.

  • Kıdem dışı gün alanına, varsa personelin kıdem hesaplamasına katılmayacak gün sayısı kaydedilir.
  • Süreler bölümünde "Hesapla" butonuna basıldığında program kıdem ve ihbar tazminatı tutarını hesaplar. Kıdem tazminatı tutarı işten çıkış tarihiyle işe giriş tarihi arasındaki gün farkı üzerinden hesaplanır. İhbar günü çıkış tarihi ile işlem tarihi arasındaki gün farkını verir ve işten çıkış bildiriminin kaç gün önceden yapıldığını gösterir. İhbar süresi alanında, personelin işten çıkış tarihi ile işe giriş tarihi arasındaki gün farkı üzerinden kanun parametrelerinde belirtilen ihbar tablosuna göre hesaplanan ihbar süresi görüntülenir. İhbara esas gün alanında, ihbar süresi ve ihbar günü arasındaki fark görüntülenir ve ihbar tazminatı hesaplamasında bu rakam esas alınır.
  • Kıdem ve ihbar tazminatı hesaplamalarında personelin aylık maaşının yanında son bir yılda aldığı yardım ve ödemeler de hesaba katılır. Programda kurum çalışma parametrelerinde sosyal yardımlar ve ek ödemeler başlıkları altında tanımlanan parametreler buna dahildir. İstenirse bu parametrelerin "Kıdeme dahil" ve "İhbara dahil" işaretleri kaldırılarak hesaplamalara katılması engellenebilir.


Kıdem ve ihbar tazminatları hesaplandıktan sonra "Kaydet" düğmesine tıklanarak çıkış bilgileri kaydedilir.

  • İşten çıkış kayıtları listesinde, kaydın üzerinde F9 menü kullanılarak kıdem ve ihbar tazminatı bilgileri raporlanır.
  • Kıdem ve ihbar tazminatı hesaplarına katılan mesai, ek mesai, sosyal yardım, ek ödeme ve ek kesinti gibi puantaj bilgileri, kıdem ve ihbar tazminatı formlarında detay filtresi "Evet" seçilerek raporlanır.


  • Eğer personelin çıkış kaydında kıdem ve ihbar ödemesi son puantaj olarak belirtilmişse;
  • Kişinin son aya ait maaşı hesaplanır ve puantajı kaydedilir.
  • İşten çıkış işlemleri yapılır, kıdem ve ihbar tazminatları hesaplanır.
  • Son aya ait puantajın içerisinde sağ fare menüsünde "Kıdem/ihbar ödemesi uygula" seçeneği kullanılarak tazminat tutarları puantaj kartına aktarılır.


  • Eğer personelin çıkış kaydında kıdem ve ihbar ödemesi fark bordrosu olarak belirtilmişse;
  • Puantaj kartları listesinde sağ fare menüsünde "Fark bordrosu ekle" seçeneği tıklanır.
  • Açılan eski personel listesinden fark bordrosu alınacak eski personel seçilir ve fark bordrosu kaydedilir.