Maaş ödemelerinin banka üzerinden yapılması durumunda Ücret Yönetimi/Raporlar bölümünde yer alan "Banka Ödeme Emirleri" kullanılır. Bankaların belirlediği ödeme emri formatları farklıdır. Bu nedenle, j-HR ürününde öndeğer olarak tanımlanan Banka Ödeme Emri formatları oluşturulmuştur.

Banka Ödeme Emirlerinin Hazırlanması

1.Ana Menü>Ücret Yönetimi>Raporlar menüsü altında yer alan "Banka Ödeme Emirleri" raporuna gelinir.

2.Açılan Banka Ödeme Emri penceresindeki parametreler aşağıdaki gibi seçilmelidir:

Çıktı Tipi: Bankaların isteğine uygun çıktı türü seçilir.

Ayraç: İstenilen ayraç tipi girilir.

Satır Sonu: CR+LF

Kodlama: ANSI


Özel Ayarları Kullan: Yeni bir tasarım oluşturulabileceği gibi kabul görmüş banka tasarımları listesi de programda bulunur.

Özel Ayarları Kullan tabından var olan rapor tasarımı ekleme: Her bankanın kendi yapısına uygun farklı tasarımları ve farklı uygulamaları vardır. Bu nedenle her banka için bu tasarımlar farklı dosyalar olarak bulunmaktadır. Tasarımların standart hallerinin listesine erişmek için; Özel Ayarları Kullan tabında bulunan (...) sekmesine tıklanır ve açılan sayfada sağ fare tuşu menüsündeki "Dosyadan Yükle" seçeneği seçilir.


Açılan dosya yöneticisi ekranında Yükle butonuna tıklanır ve standart tasarımların yer aldığı …\Apache Software Foundation\Tomcat 8.0\webapps\logo\ Resources\Defaults \TR dizisine gelinir.


Uygun banka deseni butonu ile seçilir. Seçilen jrf dosyası aşağıdaki gibi gelecektir.


Seç butonuna tıklanır. Açılan ekranda rapor tasarımı için isim verilerek kaydedilir.


İlgili rapor tasarımı seçilir Seç butonuna tıklanır.

Filtreler: Ödeme emri filtrelerine, bankaların belirlediği ödeme emri formatlarına uygun (Kurum, İşyeri, İşlem Tarihi, Kontrol kodu, Ödeme türü, Ödeme Tarihi, Kurum kodu (bankaların kurum için oluşturdukları kod), Kurum hesap no, Açıklama vb.) bilgilerinin girişi yapılmalıdır. Filtrelerde bu bilgilerin kaydedilmemiş olması durumunda banka ödeme emrinde ilgili alanlar listelenmez.