You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »



























Organizasyon Şeması









Logo
Kasım 2016
Tiger HR
Organizasyon Şeması

Pozisyon ilişkili organizasyon şeması oluşturma
Tüm işletmelerde çalışanların işletme ayrımı olmaksızın organizasyon şemasında çalışan olarak atanması
Organizasyon şemasının farklı seviyelerde gösterilmesi Senaryo bazlı organizasyon şeması oluşturma
Organizasyon şemasını kopyalama



Organizasyon Şeması Oluşturma
Ikweb -> Organizasyon Yönetimi -> Senaryo -> Yeni Ekle düğmesi ile açılan ekrana oluşturulacak senaryonun "Kod" ve "Senaryo Adı" bilgileri girilir.














"Şemayı Düzenle" seçeneği ile oluşturulacak şema açılır. Yeni pozisyon eklemek için " " simgesi tıklanır.


































2
Tiger HR
Eklenecek olan pozisyon için organizasyonel tanımlar seçilir ve kaydedilir.



































Pozisyonu düzenle
Pozisyonu sil
Çalışan Ekle
Çalışanı Pozisyondan Çıkar
Taşı

Kaydedilen pozisyona özlük atamak için " " Çalışan Ekle butonuna tıklanır. Özlük seçilip kaydedilir. Pozisyon tanımlanırken girilmiş iş tanımı var ise ekrana "Çalışan Atama" ekranına otomatik olarak gelecektir.






















3
Tiger HR
Eklenen Genel Müdür pozisyonuna bağlı çalışanları belirlemek için tekrar " " Çalışan Ekle düğmesine tıklanır. Pozisyon Ekleme ekranında, Organizasyon bilgileri üst pozisyondan alarak otomatik olarak gelecektir.
"Çoklu Ekleme" düğmesi aktif hale getirilerek aynı pozisyonda birden fazla kutucuk oluşturulabilir.
"Eklenecek Kişi Sayısı" belirlenir ve özlük seçilerek "Ekle" butonuna tıklanır.





























Ekleme işlemi sonrasında "Eklenen Çalışanlar" alanında atama yapılan özlük bilgileri görülür ve kaydedilir.

































4
Tiger HR

Çalışanı başka bir pozisyona bağlamak için " " Taşı düğmesi kullanılır. "Bağlı çalışanları da taşı" parametresi işaretlenirse, taşınacak çalışana bağlı olan diğer çalışanlar için de taşıma işlemi gerçekleştirilir.















Organizasyon şeması oluşturulduktan sonra şema "Aktifleştir" butonu ile şema aktife alınır.


















Senaryo aktife alınırken, uygulamanın başlangıç tarihi seçilir.































5
Tiger HR
Aktif şemada işlem yapılırken;
Atanacak özlük aktif şemada başka bir pozisyonda yer alıyorsa, eski pozisyonundan çıkarılacağına dair uyarı verilir. Amir bilgisi otomatik olarak bir üstteki çalışan olarak gelir.






























Poziyon bilgisinde değişiklik yapılırken, yapılan değişikliklerin BordroPlus atama kayıtlarına aktarılacağı uyarısı gelir. Atamanın tarihi "Başlangıç Tarihi" bilgisinden seçilir.
































6
Tiger HR
Pozisyon silme işleminde, silinecek pozisyonda çalışan var ise işlemi gerçekleştirmeden önce çalışanı başka bir pozisyona atamak gerekir.












Senaryo kodunun yanındaki " " simgesine tıklandığında filtreleme seçenekleri açılır. Verilen filtrelere uygun organizasyon şeması görüntülenir.












Pozisyon tanımı yapılırken derece bilgisi girilirse, organizasyon şeması dereceye göre görüntülenir.
NOT: Derece tanımlarındaki sayısal değerlerin organizasyon şeması kullanımında anlamı vardır.
Uygulamadaki mevcut durumda sayısal değerlere göre; en yüksek sayısal değer derecesi en yüksek pozisyona karşılık gelir
Örnegin, Müdür pozisyonunda sayısal değer 20 ise, memur pozisyonunda sayısal değer 20'den az yani 10 olursa, organizasyon semasında bu derecelere göre çizim yapılacaktır.



























7