You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »


KURUMSAL ÇALIŞAN PORTALI KULLANICI TANIMI

  • Kurumsal Çalışan Portalı (Self Servis) uygulaması için j-HR/Admin bölümünden kullanıcı tanımı yapılır.


  • Kullanıcı Tanımı penceresinde "Genel" sekmesinden kullanıcı için Self Servis'e bağlanacağı Kullanıcı Adı ve Şifre tanımlanır. Kullanıcı tanımında Türü "Çalışan" olarak belirlenir.






































• Kullanıcının dahil olduğu lisans paketlere "M-Portal .." Çalışan Sayısı" dahil edilir.



  • "Öndeğerler" sekmesinden ise programda öndeğer olarak gelmesi istenen Kurum, Bağlı Kurum, İşyeri, Organizasyonel Birim, Ambar, Bölüm varsa tanımlanır ve kullanıcının dahil etmek istediği Kullanıcı Grubu (…) sekmesine tıklanarak seçilir.




































DİKKAT! Burada seçilecek Kullanıcı Grubu admin grubundan farklı olmalıdır. Çünkü admin Kullanıcı Grubu yetkileri sınırlandırılamaz. Bu nedenle Self Servise bağlanacak kullanıcılar için ayrı bir Kullanıcı Grubu oluşturulmalıdır.

  • Oluşturulan Kullanıcı grubu için "Yetkilendirme" dokümanında bahsedilen şekilde + ve * yetki kodları tanımlanmalıdır. Tanımlanan + ve * yetki gruplarında Genel Modülü dışında aşağıda yer alan modüller için de yetki tanımlaması yapılmalıdır.


    • Personel Yönetimi


    • Ücret Yönetimi


    • Borç-Alacak Yönetimi


    • İzin Yönetimi


    • Eğitim Yönetimi


    • Eleman Seçme ve Yerleştirme Yönetimi






























  • Yukarıda * yetki kodu için gerekli modüller seçilmiştir. Aynı seçimler + yetki kodu için de tanımlanır ve kullanıcı gruba dahil edilip, kaydedilir.


  • Tanımlanan kullanıcı j-HR Client içerisinde Personel Yönetimi>Tanımlar>Personel Kartları bölümünden personel kartı ile ilişkilendirilir.




  • Kullanıcıların Self-Servis yetkileri Yetki Grubu Tanımları ile belirlenmektedir. Kullanıcılar mutlaka bir yetki grubuna bağlı olmalıdır.


  • Yetki Grubu Tanımları; Sistem Ayarları >Tanımlar >İnsan Kaynakları >Kurumsal Çalışan Portalı Yetki Grubu Tanımları bölümünden yapılır.




  • Ekle seçeneği ile yetki grubu formu açılır.


































  • Yapılan yetkilendirmeye göre kullanıcının işlem yapabileceği personeller belirlenir.


    • Kod: Yetki Grubu Tanımı Kodu girilir.


    • Açıklama: Yetki Grubu Tanımı Açıklaması girilir.


    • Tüm İşlemler Yetki Grubunun bağlı olduğu kullanıcıların tüm formlara erişebilmesini ve tüm işlemleri yapabilmesini sağlar.


    • Kendi Kayıtları: Kullanıcının sadece kendi işlemlerini yapmasını sağlar. Personel Listesi içerisinde login olan kullanıcı da bulunur.


    • Ekibinin Kayıtları: Form ve Rapor detayında özel koşul belirtilmemişse tanımlı tüm formlarda sadece kendisi ve kendisine bağlı kişilerin işlemlerini yapabilir.


    • Ekip Seviyesi: Personel kartındaki Yöneticisi alanının uygulanacağı seviyeyi belirtir. Login olan kullanıcı ile aynı Kurum, Bölüm, İşyeri, Birim değerlerine sahip tüm personeller listelenir.


    • Kendi Organizasyonu: Form ve Rapor detayında özel koşul belirtilmemişse tanımlı tüm formlarda sadece kendisi ile aynı organizasyonel birimlere sahip kişilerin işlemlerini yapabileceğini belirtir.


    • Yetki Grubu-Tüm İşlemler: Kullanıcının Yetki Grubu kaydında bu seçenek seçilmişse işlem yapılır.



Yetki Grubu Tanımı İşlem Yetkileri
Başlık bölümünde tüm işlemler seçeneğinin işaretli olmadığı durumda personeller için işlem bazında detay yetkilendirmelerin yapılacağı bölümdür.
Form içerisinde İşlem Türü seçeneklerinde bulunan bölümler için işlem yapılabilir. Yetki grubunda seçili işlemlerin kullanıcı tarafından yapılması bir uyarı mesajı ile engellenir. "İşlem yetkiniz bulunmuyor."

  • İşlem Türü: Kullanıcılar, belirlenen yetkilerine bağlı olarak, İşlem Türü bölümünde listelenen bölümlere ait işlem yapabilir.




  • Yetki Tipi: Kullanıcının hangi işlemleri yapabileceğinin belirlendiği bölümdür.


    • Ekle, Değiştir, Çıkar, İncele, Durumu Değiştir ve Form Göster yetkilerinden oluşur. Sadece Bordro Zarfı işlem türü için tek yetki tipi bulunur, "Form Göster".



































  • "Durum Değiştir" yetkisi Onay yetkisi bulunan kullanıcılara verilmelidir.


  • Detay Filtre bölümünde verilen işlem yetkilerinin filtrelenmesi sağlanır.



Yetki Grubu Tanımı Form Yetkileri
Başlık bölümünde tüm işlemler seçeneğinin işaretli olmadığı durumda personeller için form bazında detay yetkilendirmelerin yapılacağı bölümdür. Personellerin hangi formlara erişebileceği ve bu formlardaki alan yetkileri verilir.




































  • Alan Yetkileri yetki verilmiş formlar gösterilmemesi istenen alanlar kapatılabilir.



  • Yapılan yetki Grubu Personel Kartına tanımlanmalıdır;


Personel Yönetimi / Tanımlar / Personel Kartları-Çalışma Bilgileri-Temel



Self-Servis kullanıcı adı ve şifresi bölümüne personelin Sicil Kodu ve bağlı olduğu kullanıcının şifresi ile giriş yapılır.












































Giriş ekranında bağlı kullanıcıya ait bilgiler, yetkisi verilen modüller, ekibi, talepleri gibi bilgiler listelenir.



  • Profil Bilgileri Göster: Kullanıcının bağlı olduğu sicil kartına ait genel bilgilerin görüntülenir. Kullanıcı Yetkilerinden bağımsız olarak tüm kullanıcıların görebileceği bölümdür. Bu bölüm için yetkilendirme yapılmaz.
































  • İzin Bilgilerim: Bağlı kullanıcıya ait izin bilgilerinin listelendiği bölümdür.












  • Personelin talepleri ile ilgili onay bekleyen ve onay verilecek talepler de ana ekranda listelenebilir.


Onay Beklediklerim: Kullanıcının onay bekleyen kayıtlarının listelendiği bölümdür.
Onay Vereceklerim: Kullanıcının onayını bekleyen kayıtların listelendiği bölümdür.






  • Ekip İşlemlerim: Ekranın sol üste köşesinde bulunan menü açıldığında, ekip işlemlerim sekmesi görülür. Kullanıcı kendisinden başka kişilerle ilgili de işlem yapma yetkisine sahip ise ekibine ait işlemleri görebilir.





































  • İzin Taleplerim: İzin Bilgileri ile ilgili işlem yapma yetkisi bulunan kullanıcılar işlem yapabilir.


  • Bordro Zarfım: Personelin yetkisi dahilinde Bordro Zarfını görebileceği bölümdür.


  • Eğitim Taleplerim: Personelin yetkisi dahilinde İzin Talep İşlemlerini yapabileceği bölümdür.


  • Borç Taleplerim: Personelin yetkisi dahilinde Borç/Avans Talep İşlemlerini yapabileceği bölümdür.


  • Harcırah Kayıtlarım: Personelin yetkisi dahilinde Harcırah İşlemlerini yapabileceği bölümdür.


  • Malzeme Taleplerim: Personelin yetkisi dahilinde Malzeme Hizmet Talep işlemlerini yapabileceği bölümdür.


  • Personel Taleplerim: Personelin yetkisi dahilinde Personel Talep İşlemlerini yapabileceği bölümdür.


  • Özlük Bilgilerim: Personelin yetkisi dahilinde erişim bilgileri, dokümanları ve zimmetli varlıklarını görebileceği bölümdür.


  • İşten Çıkış Taleplerim: Personelin yetkisi dahilinde işten çıkış talebi yapabileceği bölümdür.


  • Geçici Görevlendirme Taleplerim: Personelin yetkisi dahilinde görevlendirme talepleri girebileceği bölümdür.


  • Performans Kayıtlarım: Personelin yetkisi dahilinde kendisi için yapılmış performans kayıtlarını görebileceği bölümdür.



  • Kariyerim: Personelin yetkisi dahilinde kariyer yollarını, rollerini görebileceği bölümdür.


  • Öneriler: Personelin yetkisi dahilinde öneri ekleyebileceği bölümdür.