Raporlara kullanıcı tanımlı filtre ekleme hakkında ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşılır. Kullanıcı tanımlı filtre eklemek için yeni bir rapor tasarımı eklenir. Öncelikle filtre eklenecek rapor başlatma ekranı açılır. Rapor başlatma ekranında Özel Ayarları Kullan kısmındaki üç noktaya tıklanır.

Özel ayarları kullan seçimi ile açılan Uyarla ekranında Ekle butonuna tıklanır. Sonrasında Standart Yerleşim seçeneği ile yeni bir rapor tasarımı ekranı açılır.

Tasarım ekranında sağ taraftaki özellikler menüsünden Rapor Filtreleri özelliği üç nokta ile açılır.

Sona Ekle butonuna basılır.

Sonraki butonuna basılır.

Açılan Filtre Tanımla ekranında eklenmek istenen alanın türüne göre Filtre Tipi seçilir. Bu örnekte cari e-posta alanını filtre olarak ekleneceği için String ve aralıklı olması içinde Range yani String Range filtre tipi seçilmiştir. Örneğin tarih ile ilgili bir filtre eklenecekse Date türünde filtre tipi seçilmelidir. Koşul kısmında yapılacak karşılaştırma türünü belirledikten sonra Sonraki butonuna basılır.

Sonraki butonuna basılır.

Açılan Alan Seçimi ekranında "Alan Ara" kısmında filtreleme türüne göre kullanılmak istenen alan yazılarak filtreleme yapılır. Örnekte, cari hesap e-posta adresini bulmak için aşağıdaki şekilde işlem yapılmıştır. Alanı bulduktan sonra çift klik ile alanı seçip Son butonuna basılır.

Aşağıdaki gibi filtrenin listeye eklendiğini gördükten sonra Uygula butonuna basılır.

Rapor tasarım kaydedilir.

Uyarla ekranında tasarım seçilir.

Eklenen tasarım seçildikten sonra aşağıdaki filtre seçeneğinin gelmesi gerekir.

Böylece cari hesap listesi raporunda e-posta adresine göre filtreleme yapılabilir.