Arıza, Üretim Bölümü'nde, "Kayıt/Üretim,Akış Kontrol" menüsünün altında yer alır. Arıza bölümü, Durma/Arıza aktivite tipi için detay arıza kodlarının ve durma nedeni kodlarının tanımlandığı bölümdür.

Arıza ekranında yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler aşağıdaki şekildedir:

Arıza Ekranı
Arıza Kodu

"Aktivite Tanımlama" bölümünde, Arıza/Durma tipiyle tanımlanan aktivitelerin, detaylarının tanımlanması için en fazla 8 karakter uzunluğunda kod girilen alandır. İstatistik anlamında takip edilmesi istenen her bir arıza için ayrı bir kod verilmesi gerekir.

Örneğin; Kalıp arızası ya da durma sebeplerinden sipariş olmaması gibi.

Grup KoduTanımlanan arıza için grup kodu girilen alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile önceden tanımlaması yapılan grup kodlarına ulaşılır.
Süre Hesaplamasına Dahil Edilsin

Süre Hesaplamasına Dahil Edilsin seçeneği, raporlarda brüt zaman hesaplaması yapılırken kullanılan seçenektir. Seçili olduğu arızalarda geçen süreler brüt zaman hesaplamasına dahil edilir.

Örneğin; Sipariş olmaması, bir durma sebebidir fakat, üretim zaman hesabına katılmaması istenebilir. Çünkü, üretim sırasındaki bir zaman kaybı değildir. Kalıp arızası, üretim sırasındaki bir zaman kaybı olduğu için süre hesaplaması yapılırken dikkate alınması gerekir. Bu süre, Brüt Üretim Süresi hesaplanırken hesaplamaya katılacak fakat net süre hesaplaması yapılırken herhangi bir durma/arıza süresi hesaplamaya katılmayacaktır.

Aktif

Tanımlanan arıza aktif olarak kullanıldığı zaman seçilmesi gereken seçenektir. Kullanılmayan bir arıza için bu seçeneğin seçilmemesi gerekir.

Açıklama

Tanımlanan arıza için açıklama girilen alandır.

İlgili alanlara bilgi girişi yapıldıktan sonra klavyeden <Tab> tuşuna basılarak ilerlendiğinde oluşturulması istenen kayıt alt ekrana aktarılır. Arıza kaydın*ın iptali için, silinmesi istenen kaydın üzerinde çift tıklandıktan sonra “Kayıt Sil”  butonuna tıklanması gerekir.