You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Current »

Şifre Değiştirme

Yönetici kullanıcı ile uygulamaya giriş yaparak istenilen kullanıcının şifresini değiştirmek için ana sayfadaki Kullanıcılar butonuna tıklayın. Kullanıcıyı seçerek Değiştir butonuna ve ardından yeni şifreyi yazarak Kaydet butonuna tıklayın. Kullanıcı şifresi başarıyla güncellenmiştir. Not: Eklenen kullanıcının durumu aktif değil ise uygulamaya hiçbir şekilde giriş yapamaz. Yaratılan kullanıcının sisteme giriş yapabilmesi için durumunun aktif olması gerekir. Kendi şifrenizi değiştirmek için uygulamaya giriş yaptıktan sonra Parolayı Değiştir butonuna tıklayın. Eski parolanızı ve ardından yeni parolanızı yazarak parolayı doğrulayın. Son olarak Parolayı Değiştir butonuna tıklayın. Şifreniz başarıyla güncellenmiştir.

Entegrasyon Oluşturma

  1. Logo Mind Insight'a kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptıktan sonra ana sayfadan Ürün Entegrasyonları bölümüne tıklayın.
  2. Açılan ekrandan Ekle diyerek entegrasyon bilgilerini girin.


Entagrasyon Tipi bölümüne tıklayarak Logo ürün ailesini görebilirsiniz. Burada örnek olarak Tiger veri tabanı kullanılmıştır. Entegrasyon tipi bölümünde altta yer alan Logo Çözüm Ortağı Ürünü seçeneği, Logo iş ortaklarının kendi geliştirdikleri ürünlere ait veri tabanlarını bağlamak için kullanılır. Not: Seçmiş olduğunuz entegrasyon tipine göre oluşturulacak hazır dashboard'lar değişecektir.

  1. Bağlantınızı test ettikten sonra kaydedin.
  2. Bağlantınızı seçerek aşağıdaki menüden Detaylar butonuna tıklayın.

Önemli Not: Veri kaynağınız birden fazla firma/dönem içerir bir yapıdaysa Detaylar butonu ile bu seçimi gerçekleştirmeniz gerekir. Entegrasyon kaydı üzerinde Firma/Dönem seçimi yapmadan veri çekilemeyecek veri bağlantıları için "Entegrasyon Yapılabilir Mi?" kolonu "Hayır" olarak görünecektir.

  1. Entegrasyon detayları ve verilerin yenileceği zaman aralığını seçerek kaydedin.

Not: Birden fazla firma/dönem seçimi yapılarak bu firma/dönemlerin konsolide biçimde raporlanması sağlanmaktadır.

  1. Ana sayfaya dönmek için Anasayfa bölümüne tıklayın.


Entegrasyon ile Gelen Raporlar ve Bu Raporların Kullanıcılar Tarafından Değişitirilmesi

Entegrasyonlar sekmesinde oluşturulan her entegrasyon için anasayfa (hub) üzerinde bir klasör (stream) ve bu klasör içinde entegrasyon tipine göre uygulamalar (app) oluşur. Bu uygulamalar entegrasyon sırasında seçilen verilerle dolacak şekilde çalışır. Not: Eğer özellikle yetkileri kısıtlanmamışsa tanımlı her kullanıcı, entegrasyonla gelen tüm raporları görüntüleyebilir. Uygulamaya, yönetici bir kullanıcı (admin) ile giriş yapıldığında istenilen hazır raporlar Düzenle butonuna tıklanarak hızlıca değiştirilebilir.
Eğer yönetici olmayan bir kullanıcı ile uygulamaya giriş yapılırsa o zaman sistem orjinal raporların değiştirilmesine izin vermez. Kullanıcı, mevcut raporu çoğaltarak kendi kopyası üzerinde düzenleme yapabilir. Yukarıdaki ekran görüntüsünde görüldüğü gibi Düzenle butonu yerine Çoğalt butonu kullanılarak sayfa kopyalandıktan sonra düzenlenip kaydedilebilir. Eğer uygulamanın içinde yeni bir sayfa yaratmak isterseniz Sayfalarım sekmesinin altında bulunan Yeni bir Sayfa Oluştur bölümüne tıklayabilirsiniz. Oluşturduğunuz bu sayfayı yayınlamak için üzerine sağ tıklayarak Yayınla diyebilirsiniz.

SQL Server üzerinden Veri Çekme

  1. Yeni Uygulama Oluştur diyerek uygulamanıza bir isim verin ve ardından Oluştur butonuna tıklayın.


Uygulamayı butonuna tıklayın.

  1. Veri kaynağı ekleyin.


Veri kaynağı eklerken yukarıdaki ekran görüntüsünde yer alan iki seçeneği de kullanabilirsiniz. a. Dosyalardan ve diğer kaynaklardan veri ekleme
Dosyalardan ve diğer kaynaklardan veri ekleyin bölümüne tıklayın.
Veri Bağlantıları bölümünde Entegrasyonlar sayfasında tanımlamış olduğunuz SQL server ve veritabanını içeren bir kayıt görünecektir. Bu veritabanı içinde yer alan bir view veya tablodan faydalanmak mümkündür. Veritabanı ve sahip (dbo) seçimi yapıldıktan sonra view veya tablonuzu seçin. Not: Buradaki örnekte OLE DB Logo_Connection'a tıklayarak dbo şemasının altında yer alan Sipariş tablosu seçilmiştir. Ardından Veri Ekle butonuna tıklayın. Otomatik olarak aşağıdaki ekran görüntüsündeki şekilde Insights bölümü açılacaktır. Insights bölümü seçtiğiniz alanlarla nasıl dashboard'lar/raporlar oluşturulabileceğini gösteren kullanıcı dostu bir danışmandır. Bu özelliğin detaylarını Qlik Sense yardım menüsünden inceleyebilirsiniz. Kendi tasarımlarınızı oluşturmak için Insights butonuna tıklayarak sayfanıza ulaşın. Düzenle butonu ile tasarım sayfasına geçin.
Artık raporunuzu oluşturmaya başlayabilirsiniz. Raporunuzun son halini görmek için Bitti butonuna tıklayın.
b. Kod Düzenleyici ile veri ekleme
Kod Düzenleyici bölümüne tıklayın. Ekranın sağ tarafında yer alan Logo_Connection OLE DB'nin altındaki işaretine tıklayın.
Açılan ekrandan veritabanını ve sahip (dbo) seçtikten sonra eklemek istediğiniz tablo veya view'i seçerek Kod ekle butonuna tıklayın.
Not: Buradaki örnekte dbo şemasının altında yer alan Sipariş tablosu seçilmiştir. Verileri yükle butonuna tıklayarak Sipariş tablosundaki verileri yükleyin.

Not: Yükleme ekranı; yüklediğiniz tablo ve view'lerdeki satır sayısını, var ise yükleme sırasında gerçekleşen hataları veya uyarıları gösteren bir penceredir. Yükleme işlemi başarıyla bitirildiğinde bu pencerenin otomatik olarak kapanmasını isterseniz sol alttaki onay kutusunu işaretleyin. En üst sol köşedeki Gezinti butonuna tıklayarak Uygulamaya genel bakış'ı seçin.
Aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi Yeni sayfa oluştur bölümüne iki şekilde tıklayabilirsiniz. Düzenle butonuna tıklayarak raporunuzu düzenlemeye başlayabilirsiniz.

Excel üzerinden Veri Çekme

  1. Yeni Uygulama Oluştur diyerek uygulamanıza bir isim verin ve ardından Oluştur butonuna tıklayın.


Uygulamayı butonuna tıklayın.

  1. Excel veri kaynağınıza bağlanın.


Veri kaynağına bağlanırken yukarıdaki ekran görüntüsünde yer alan iki seçeneği de kullanabilirsiniz. a. Dosyalardan ve diğer kaynaklardan veri ekleme Öncelikle kullanacağınız veri kaynağını, aşağıdaki dosya yolunun içerisine ekleyin.
C:\ProgramData\Qlik\Sense\Integrations
Ardından Logo Mind Insight tarafına geçerek Dosyalardan ve diğer kaynaklardan veri ekleyin bölümüne tıklayın. Dosya Konumlarının altında yer alan Paylaşılan Dosyalar'a tıklayın. Logo_Integrations_Folder'a tıklayarak bağlanmak istediğiniz excel dosyasını seçin. Kullanacağınız tablo ve alanları belirleyin. Ardından Veri ekle butonuna tıklayarak verilerinizi yükleyin.

Veriler başarıyla yüklendi bildirimini kapattıktan sonra Düzenle diyerek raporunuzu tasarlamaya başlayabilirsiniz.
b. Kod Düzenleyici ile veri ekleme
Kod Düzenleyici bölümüne tıklayın. Ekranın sağ tarafında yer alan Klasör bölümüne tıklayın.

Açılan ekrandan excel veri kaynağınızı seçin.

Eklemek istediğiniz tabloları seçerek Kod Ekle butonuna tıklayın.
Açılan ekrandan en sağ üst taraftaki Verileri Yükle butonuna tıklayarak verilerinizi yükleyin.
En üst sol köşedeki Gezinti butonuna tıklayarak Uygulamaya genel bakış'ı seçin.

  1. Aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi Yeni sayfa oluştur bölümüne iki şekilde tıklayabilirsiniz. Düzenle butonuna tıklayarak raporunuzu düzenlemeye başlayabilirsiniz.


Tasarıma Başlarken

Eklediğimiz örnek datada sipariş verileri bulunmaktadır. Grafikleri şekillendirirken Dimension (boyut) olarak sayısal olmayan (bölge, müşteri, stok… gibi) verileri, Measure (Hesaplama) olarak sayısal (miktar, tutar, kar, faiz, indirim oranı … gibi) verileri kullanacağız.

Sütun Grafik (Bar Chart)

  1. Sol taraftaki Grafikler bölümüne tıklayarak Sütun grafiği ekrana sürükleyip bırakın.
  2. Boyut olarak Bölge Adı; Hesaplama olarak Tutar bilgisini toplam şeklinde ekleyin.
  3. İkinci bir boyut olarak Sipariş Tarihi.Year'ı (yıl bazında sipariş tarihini) ekleyin.
  4. Veri bölümünden Sipariş Tarihi.Year için Sipariş Yılı, sum(Tutar) için Tutar olarak Etiket isimlerini düzenleyin.


  1. Yıllık satış sıralamasını sağ taraftaki Sıralama bölümünden Artan olarak değiştirin. Satışa göre sıralamayı değiştirmek için Tutar bilgisinin üzerine tıklayın. Ardından Sıralama Otomatik yanındaki düğmeyi tıklayarak otomatik sıralamayı kapatın ve Artan sıralamayı seçin. Açıklama Grafik oluşturulduğunda ülke adları alfabetik olarak sıralanır. Yapılan düzenleme ile ikincil seviyede alfabetik olarak sıralanan bölgelerin kendi içinde Artan satış tutarına göre sıralanması sağlanır.
  2. Bitti diyerek raporunuzun son halini görüntüleyebilirsiniz.

Pasta Grafik (Pie Chart)


  1. Sol taraftaki Grafikler bölümüne tıklayarak Pasta grafiği ekrana sürükleyip bırakın.
  2. Boyut olarak Kategori Adı; Hesaplama olarak Tutar bilgisini toplam şeklinde ekleyin.
  3. Yarıçap olarak Kar Oranı bilgisini oluşturun. Kar Oranı gibi veri kaynağından gelen alanlar dışında yeni bir alan oluşturmak için Ekle butonuna tıklayarak açılan pencereden fx ile İfade düzenleyicisi'ni açın.


  1. Kar Oranı bilgisini oluşturmak için İfade düzenleyicisi'nin içerisine aşağıdaki ifadeyi yazarak Uygula butonuna tıklayın. sum(Kar)/sum(Tutar) Not: Kar bilgisi, toplam tutar bilgisinden toplam maliyet bilgisi çıkarılarak hesaplanmıştır. (Kar = Sum(Tutar)-sum(Maliyet))
  2. Sağ taraftaki Veri bölümünden Kategori Adına tıklayarak Sınırlama'yı, Sabit sayı ve Üst seçin. Belirtilen sınırlama alanına 5 sayı değerini girin. Açıklama Sınırlama alanı, ekranda gösterilecek kayıt sayısına sınırlama getirmek için kullanılır. Bunu ilk 5, son 5 gibi sabit bir sayı ile limitleyebileceğiniz gibi satış tutarı 1000'den büyük gibi sayısal bir değer üzerinden de yapabilirsiniz.
  3. Ülke bilgisi boş olan kayıtların gösterilmemesi için Null değerleri dahil et onay kutusunun seçili olmamasını sağlayın.


  1. Pasta grafiği, Donut grafiğe çevirmek için Görünüş bölümündeki Sunum kısmına geçin ve Halka görünüşünü seçin. Not: Sunum kısmındaki Boyut etiketi yanındaki düğmeyi açarak grafikte kullanılan boyutun ismini pasta grafiğin üzerine yazdırabilirsiniz.

Değer etiketleri yanındaki düğmeyi kapattığınızda Yok diyerek grafik üzerinde hiçbir sayısal değer yazmayabilir; Pay diyerek yüzde şeklinde gösterebilir veya Değerler özelliğini seçerek standart şeklinde gösterebilirsiniz.

  1. Bitti diyerek raporunuzun son halini görüntüleyebilirsiniz.